Skip to main content
Na onze verhuizing en installatie nieuw KPN Internet+TV+Bellen Pakket door de KPN monteur, werkt onze Smart TV optie niet meer.



Bij het openen van de Smart Hub wordt de melding weergegeven dat de "Smarthub wordt bijgewerkt". Deze melding blijft eindeloos staan. Let op: op ons vorige adres hadden wij ook KPN en werkte de Smart TV prima!



Na veel ge-Google en gezoek, ben ik o.a. op deze forum gekomen en lees ik dat hier vaker over gesproken is. Blijkbaar blokkeert de Experia Box de Smart Hub optie en moeten er poorten opengezet worden in de modem?



Ik zie geen oplossing en vroeg mij dan ook af of hier al een oplossing voor is gevonden? Mijn smart TV is niet echt smart meer, heb er eigenlijk niks aan zo, aangezien wij alles via de Apps kijken.



Alvast hartelijk dank!



M.B.
Hoi @m_bar83 . Welkom op het forum!

Wat jammer en vervelend dat je in je nieuwe woning nog geen gebruik kunt maken van je smart tv. Ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden.

Is er wat veranderd aan de spullen die je gebruikt of heb je de KPN apparatuur uit de oude woning meegenomen? Kun je mij ook vertellen hoe je de smarttv hebt aangesloten? (via wifi of via een kabel )..

Was de monteur trouwens op de hoogte en heeft hij/zij eventueel nog iets gezegd?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je het probleem via een andere ingang hebt weten op te lossen. Mocht dat niet zo zijn, weet je mij te vinden! 🙂
Beste Erwin,



Excuses voor de late reactie, even wat vrij genomen.



Probleem is niet opgelost nee. Gek genoeg hebben wij ondertussen een nieuwe Samsung Smart TV gekocht, en deze doet het gewoon prima.



In de winkel heb ik dezelfde vraag gesteld aan de verkoper van TV's, en die vertelde dat het een Samsung OS probleem is, welke dus na een update de SmartHub niet meer ondersteunt. Dit wordt tevens bevestigd door het feit dat een nieuwe TV het wel prima doet!



Een zeer kwalijke zaak van Samsung zou ik zeggen. Dus wel een update van de OS aanbieden, waarna je SmartHub dus niet meer werkt. Daarmee is je dure Smart TV niet echt smart meer.



Ik ga nog wel even verhaal halen bij Samsung hierover, want zoiets zou niet kunnen! Wat ook interessant is, is dat ze dan de internet provider de schuld geven, want de verbinding zou bij de Modem tegengehouden worden. Makkelijk afschuiven dus.



Hartelijk dank in ieder geval!



Mirsad
Daar ben je mooi klaar mee, Mirsad. :-(

Ik hoop dat er dan nog een volgende firmware update voor die tv komt zodat de fout weer hersteld wordt. Succes in ieder geval!