Skip to main content

Mijn TV Samsung werkte tot gisteren prima. Helaas maakt hij in 1x geen verbinding meer met Wifi. En kan ik nu niet meer streamen en TV kijken.

De router heb ik al meerdere keren opnieuw opgestart maar dat kan het niet zijn want ik heb gewoon internet op de overige apparaten.

Hoe is dit nu op te lossen voor de TV zodat ik weer kan streamen?

De wifi op de tv zelf al eens uit- en weer ingeschakeld?


.


De wifi op de tv zelf al eens uit- en weer ingeschakeld?

Ik heb deze nu net gereset maar bij t opnieuw inloggrn maakt de TV alsnog geen verbinding. Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?


De wifi op de tv zelf al eens uit- en weer ingeschakeld?

Ik heb deze nu net gereset maar bij t opnieuw inloggrn maakt de TV alsnog geen verbinding. Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?

Oei, dat zou ik ook niet weten, maar dan lijkt het er dus op dat er met de verbinding van de tv iets mis is....al 's in de gebruiksaanwijzing van de Samsung tv gekeken?


Hallo @Dunge als je een wifiverbinding met je modem wilt maken, moet je tv diverse wifi-punten laten zien en die van jou staat er niet bij, alléén die van de buren?

Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?

Daar heb je niets mee van doen, als je je wifipunt vindt, moet je inloggen met je wachtwoord en de tv regelt de verbinding verder.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 


Hallo @Dunge als je een wifiverbinding met je modem wilt maken, moet je tv diverse wifi-punten laten zien en die van jou staat er niet bij, alléén die van de buren?

Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?

Daar heb je niets mee van doen, als je je wifipunt vindt, moet je inloggen met je wachtwoord en de tv regelt de verbinding verder.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 

Ik zie wel mijn wifi naam bij de opties staan op mijn TV maar als ik dan verbinding wil maken dan doet ie het niet terwijl dat al jaren wel goed is gegaan. Ik heb niets aangepast. Ik heb een Experiabox v10 van KPN als router en de TV is een Samsung 7 series (65).


Hallo @Dunge als je een wifiverbinding met je modem wilt maken, moet je tv diverse wifi-punten laten zien en die van jou staat er niet bij, alléén die van de buren?

Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?

Daar heb je niets mee van doen, als je je wifipunt vindt, moet je inloggen met je wachtwoord en de tv regelt de verbinding verder.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 

Ik zie wel mijn wifi naam bij de opties staan op mijn TV maar als ik dan verbinding wil maken dan doet ie het niet terwijl dat al jaren wel goed is gegaan. Ik heb niets aangepast. Ik heb een Experiabox v10 van KPN als router en de TV is een Samsung 7 series (65).

 

Het MAC-adres op de TV is anders dan op de Experiabox v10 staat. Zou dat het kunnen zijn? 


Hallo @Dunge de TV heeft meerdere MAC-adressen, 1 voor een draadloze verbinding, 1 voor een bekabelde verbinding en 1 voor een Bluetooth verbinding.

Heeft jouw modem misschien pas een firmware-update gehad?

Kijk dan eens bij beveiligingsinstellingen WPA/WPA2/WPA3.

De meeste tv's kunnen (nog niet overweg met WPA3, dus als beveiliging een tussenweg kiezen WPA2/WPA3, indien die mogelijkheid er is.

Anders de netwerkinstellingen van de tv eens proberen te resetten.

 


Hoe dan ook de TV even volledig stroomloos maken, dus ook de stekker uit het stopcontact. Daarna de netwerkinstellingen doorlopen. 

 


De wifi op de tv zelf al eens uit- en weer ingeschakeld?

Ik heb deze nu net gereset maar bij t opnieuw inloggrn maakt de TV alsnog geen verbinding. Ik zie alleen maar een mac adres ingevuld dus ip adres, subnetmaster, gateway en dns server zijn niet ingevuld. Waar vind ik deze gegevens?

Oei, dat zou ik ook niet weten, maar dan lijkt het er dus op dat er met de verbinding van de tv iets mis is....al 's in de gebruiksaanwijzing van de Samsung tv gekeken?

Ik heb maar een netwerkdraad cat6e besteld. Hopelijk werkt de TV weer wel als ik die rechtstreeks aansluit op de modem want draadloos lukt mij niet meer. Toch bedankt voor de tips.


Hoe dan ook de TV even volledig stroomloos maken, dus ook de stekker uit het stopcontact. Daarna de netwerkinstellingen doorlopen. 

 

Allemaal al geprobeerd, maar niets heeft gewerkt. 

Ik heb maar een netwerkdraad cat6e besteld. Hopelijk werkt de TV weer wel als ik die rechtstreeks aansluit op de modem want draadloos lukt mij niet meer. Toch bedankt voor de tips.


Ik heb een Experiabox v10 van KPN als router en de TV is een Samsung 7 series (65).

Heeft u misschien ook WiFi versterkers van KPN? 


Ik heb een Experiabox v10 van KPN als router en de TV is een Samsung 7 series (65).

Heeft u misschien ook WiFi versterkers van KPN? 

Ja, al een jaar eentje beneden en eentje boven, maar die van boven staat sinds 1 week beneden en staat alleen aan tussen 9 - 17 uur.

De TV maakt sinds gisteren geen contact meer met de router wifi.

 

Heeft dat misschien met elkaar te maken? En zo ja, hoe is dit op te lossen? 


Ik heb een Experiabox v10 van KPN als router en de TV is een Samsung 7 series (65).

Heeft u misschien ook WiFi versterkers van KPN? 

OMG jij brnt een held!!! Ik heb ze ontkoppeld en de router & TV geresset.... en de TV doet het weer!!! Zo enorm happy! De levering vd netwerkkabel gaat morgen meteen weer retour want die is niet meer nodig hihi.

Hoe kan het dat de TV dan de eerste paar dagen het nog wel deed toen de 2e KPN wifi versterker beneden stond? Ach ja, het is in ieder geval opgelost, thnx! 


Nou ja ... een utp-kabel in huis hebben kan nooit kwaad. Altijd handig om wat te testen.