Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een Samsung TV UE32T5302CKXXH van 12 maanden oud. Hij heeft altijd verbinding met WIFI gemaakt tot eind maart 2024. Bedraad werkt alles nog wel.

De TV is opgestuurd naar CE Repair in Mijdrecht. Daar werkte het gewoon. Maar daarna bij mij thuis nog steeds niet. Ik heb daarna contact gehad met Samsung. Alles wat mogelijk is, is door hen gereset, maar helaas zonder resultaat.

Andere apparaten in dezelfde ruimte (laptop, telefoon, tablet, etc.) maken wel verbinding met WIFI. De tv ziet mijn WIFI wel, maar na invullen wachtwoord maakt hij uiteindelijk geen verbinding. Modem, router etc. is ook al gerest. Helaas zonder resultaat. Ik heb een KPN Box 12. (Serienummer K22096ME581849; Firmware V12.C.24.05.08).

Ik heb de andere topics over dit onderwerp gelezen. De oplossing met de WPS-knop werkt bij mij niet. Ook het instellen van een apart WIFI 2.4 GHz netwerk met WPA2 werkt bij mij niet.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Pedro

Mogelijk heeft ie moeite met wifi 6 (802.11ax).

Zet de box12 eens op wifi 5 (802.11ac).

 


Waar vind ik dat? Ik ben ingelogd in het modem (http://192.168.2.254/).
Is dat bij Wifinetwerk en dan onderaan Wifi-5 profiel en Wifi 6 profiel?


Ikzelf ken de box12 niet. 

Kijk hier even. 

 


Waar vind ik dat? Ik ben ingelogd in het modem (http://192.168.2.254/).
Is dat bij Wifinetwerk en dan onderaan Wifi-5 profiel en Wifi 6 profiel?

Wifi5 profiel kiezen @Pedro Pedro 


Ik heb Wifi profiel 5 gekozen. Maar helaas werkt dit ook niet. Nog andere suggesties?
@PeterG @N.N. 


Ik niet. Helaas.

Waar staat de tv ten opzichte van het modem. Is een, tijdelijke, kabel geen optie?


Dat is helaas geen optie.


Staat in de modem wpa2/wpa3 ingesteld als alleen wpa2 @Pedro Pedro ???


Bij Beveiliging staat nu WPA2-WPA3-Personal


Het lijkt er dus nu op dat de tv daar niet mee overweg kan.

Zet beveiliging sleutel eens (alleen) op WPA2.


Dat werkt niet. Dat heb ik ook in mijn toelichting gezet aan het begin van dit topic.


Heb je nog rare tekens ofzo in je wifi wachtwoord?


@Pedro Pedro het zou nog kunnen zijn dat het WIFI kanaal van de router op kanaal 13 staat en dat dit niet goed is voor de televisie. Kijk eens op welk kanaal je router staat. Zou je eens je router V12 een reset kunnen geven en daarna je televisie terugzetten naar fabrieksinstellingen en stel dan eens je wifi netwerk opnieuw in op je televisie. 
 

Op de website van Samsung geven ze onder andere aan mocht het niet lukken om de Wifi in te stellen om toch je televisie eerst met een kabel aan te sluiten. 
 

Bron

 

Een aantal zaken had je al gedaan, maar toch. En wat @PeterG aangeeft je wachtwoord of dit vreemde tekens bevat. 


Is het wifisignaal wel sterk genoeg voor de TV @Pedro Pedro ?
Probeer de wifimanager eens en hou deze vlak bij de TV.


Het wachtwoord is een mix van grote letters, kleine letters, cijfers en een uitroepteken. Maar om uit te sluiten dat dit het probleem is, heb ik het wachtwoord veranderd. Helaas zonder resultaat.

Met een kabel aansluiten heb ik gedaan. Dan werkt alles. Helaas daarna niet met de WIFI. 

Het rare is dat het 11 maanden heeft gewerkt tussen april 2023 en maart 2024. En daarna niet meer. Zonder dat ik zelf iets aan instellingen en/of appratuur heb gewijzigd.

@Hoopvol Het kanaal van de router heb ik nog niet gewijzigd. Dat ga ik vanavond proberen. 


@Hoopvol 
2,4 GHz gebruikt kanaal 6
5 GHz gebruikt kanaal 100

@huistijger
Het wifisignaal is sterk genoeg voor de tv 


@Pedro Pedro zou je eens in je router IPV6 uit kunnen zetten en dan eens kijken of het wel werkt. Als dit niets uithaalt kan je hierna IPV6 gewoon weer aanzetten. 
 

Als het goed is kan je kan IPv6 uitzetten via Internet Connectivity → Basic →  IPv6


@Pedro Pedro 

Het is hier echter wel aan te raden om alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken voor de 5 GHz. De 2,4 GHz zit weL goed. 


@Pedro Pedro

Het is hier echter wel aan te raden om alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken voor de 5 GHz. 

Heb je ook een onderbouwing voor deze bewering? Dat is volledig BS


@Hoopvol 
IPV6 uitgezet heeft niet geholpen
5GHz op een ander kanaal heeft niet geholpen


@Pedro Pedro

Het is hier echter wel aan te raden om alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken voor de 5 GHz. 

Heb je ook een onderbouwing voor deze bewering? Dat is volledig BS

@TDN wanneer je gewoon Googled kom je het tegen. Kanalen 1, 6 en 11 zijn de beste kanalen voor de 2,4 GHz (ivm overlap) en kanalen 52 en lager voor de 5 GHz (De 5-GHz-frequentieband wordt niet alleen gebruikt voor draadloos netwerk, maar ook door radarinstallaties van bijvoorbeeld luchtverkeerscontrole en defensie. Zij zijn door de overheid aangewezen als primaire gebruikers, zodat ze kunnen rekenen op een storingsvrije werking van deze installaties. Wanneer zij gebruikmaken van de 5-GHz-frequentieband kan het draadloze netwerk tijdelijk uitgeschakeld worden. Dit kun je voorkomen door het kanaal vast te zetten op een kanaal lager dan 52)

Hier een voorbeeld

En wanneer je verder googled kom je meer van bovenstaande beweringen tegen. Misschien zit ik er naast, maar dan klopt heel internet niet meer en liegen alle providers 😫


@Pedro Pedro dan moet ik het opgeven. Dan weet ik het ook niet meer. 


@Hoopvol In ieder geval bedankt voor het helpen!


Heb je niet per ongeluk een ipdres geblokt (of een onbekende apparaat) ?


@Wibisa  Nee


Reageer