Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een Samsung TV UE32T5302CKXXH van 12 maanden oud. Hij heeft altijd verbinding met WIFI gemaakt tot eind maart 2024. Bedraad werkt alles nog wel.

De TV is opgestuurd naar CE Repair in Mijdrecht. Daar werkte het gewoon. Maar daarna bij mij thuis nog steeds niet. Ik heb daarna contact gehad met Samsung. Alles wat mogelijk is, is door hen gereset, maar helaas zonder resultaat.

Andere apparaten in dezelfde ruimte (laptop, telefoon, tablet, etc.) maken wel verbinding met WIFI. De tv ziet mijn WIFI wel, maar na invullen wachtwoord maakt hij uiteindelijk geen verbinding. Modem, router etc. is ook al gerest. Helaas zonder resultaat. Ik heb een KPN Box 12. (Serienummer K22096ME581849; Firmware V12.C.24.05.08).

Ik heb de andere topics over dit onderwerp gelezen. De oplossing met de WPS-knop werkt bij mij niet. Ook het instellen van een apart WIFI 2.4 GHz netwerk met WPA2 werkt bij mij niet.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Pedro

@Hoopvol Je haal de DFS frequentie als rechtvaardiging voor "alleen kanalen 36, 40, 44 of 48 te gebruiken”. Maar een router kiest automatisch een lager kanaal buiten bereik van DFS indien een radar signaal gedetecteerd wordt. Het wordt alleen uitgeschakeld indien het niet mogelijk is (en dit is alleen in het geval dat de gebruiker 160Mhz bandbreedte vastzet). Bij 5Ghz is hoger kanalen aan te raden omdat ze minder bereik hebben, je heb minder last van netwerken van jouw buren. Maar het idee een vast kanaal te gebruiken is niet erg zinvol, je kan het best op automatisch instellen.


Navigeer op je tv naar en selecteer Menu.
 
2 Selecteer Instellingen en vervolgens Alle instellingen.
 
3 Selecteer Verbinding.
 
4 Selecteer Netwerk, en vervolgens Reset Netwerk.
Reset netwerk aangegeven in het menu Netwerkinstellingen
5 Je wordt gevraagd of je de netwerkinstellingen opnieuw wilt instellen. Kies Reset.
 
6 Zodra je netwerk opnieuw is ingesteld, selecteer je Netwerkinstellingen om je verbinding opnieuw in te stellen.

LINK

@Paul.K Uitgevoerd, maar helaas zonder resultaat.


Bij mij staat het zo ingesteld.
 

 


@Paul.K Ik heb ook geprobeerd de instellingen handmatig in te voeren. Helaas zonder resultaat.
Via een hotspot van mijn telefoon werkt het ook niet.
Ik heb het vermoeden dat de WLAN-module in de tv defect is.
Maar dan blijft het wel raar dat het wel bij de reparateur werkte.


Ik denk eerder dat er wat geblokkeerd wordt in de modem.


@Paul.K 
Hoe check ik of er iets in het modem geblokkeerd wordt?
Als het modem het probleem is, dan zou de tv toch wel via mijn hotspot (via mijn iPhone) moeten verbinden?


Dat weet ik niet ik heb er niet zo veel verstand van.
En als je het gastnetwerk aan zet in de modem dat je die probeert te verbinden met de wifi van de tv, als dat kan.
 

 


Ik denk eerder dat er wat geblokkeerd wordt in de modem.

Het werkt via de Hotspot van zijn telefoon ook al niet. Dat is geeneens wifi van een kpn apparaat.

Het sterkt mijn gedachte richting de televisie…

Misschien is het vloeken in de kerk maar… omzeilen met een Google chromecast HD Google-TV dan  maar?

Of anders “kabel” met deels een DVS verbinding?


@Paul.K Dat had ik geprobeerd zonder resultaat helaas.
Ik ga maar een andere tv kopen.


Ik ga maar een andere tv kopen.

Zo drastisch hoeft toch nog niet? Daar is die tv nog te jong voor. (al vind ik zelf 32” best klein in de woonkamer). 

Andere opties.

Kabel verbinding m.b.v. DVS

Of: Chromecast Google-TV. HD versie 4 tientjes; 4k versie 7 tientjes.


@PeterG 
Ik heb nergens vermeld dat de tv in de woonkamer staat.
De tv staat in de slaapkamer van mijn dochter.


@Pedro Pedro , als ik het goed heb is je TV 32 inch zoals @PeterG ook zegt. Dat is niet heel groot. Kun je hem vervoeren naar goede buren/vrienden/familie om het daar eens te proberen op hun WiFi? Is toch zonde als je na 1 jaar al een nieuwe gaat kopen.


Is je TV ook via WiFi verbonden op de slaapkamer van je dochter


Ik kwam onderstaande post tegen op het Samsung forum.
Bij mijn tv geeft hij alleen maar nullen. Dus inderdaad de WLAN-module.

 

 


Misschien dat het hier al wel voorbij is gekomen maar heeft de tv ook een reset functie? En/of een firmware update optie? Dat je bekabeld nog een update binnen kan halen?

Zo niet,  zou het idd wel eens een defect aan het toestel kunnen zijn.  Dan ben je verder van huis :-(


@Erwin van KPN 
Alle resets, firmware updates etcetera al gedaan.


:-(   garantie?  want het lijkt er nu wel op dat ie stuk is . 


@Pedro Pedro heb je bij type netwerk in je instellingen van je tv wel draadloos geselecteerd?
 

 


TV is jaar oud. Beetje zonde hiervoor een hele TV te kopen. 

Zelf zou ik de chromecast HD Google-TV overwegen. Is maar 4 tientjes. Toch veel minder dan nieuwe tv.

Zelf heb ik een Android-TV box Nokia 8000 gekocht, want was wel klaar met wat beperkingen van Tizen.

Nu alweer 1½ jaar nieuwe ontvanger van kpn, ook Android-TV. De Nokia hangt nu aan een Philips uit 2012. Is die ook weer helemaal up to date. Voor een paar tientjes…

Succes! Met welke keuze ook. Het is feitelijk altijd de goede natuurlijk. Want dan werkt het weer. 


En nu, ineens, heb ik 't zelfde met mijn Samsung uit 2019 hier. Drie kwartier geleden nog gebruikt via de wifi verbinding. En nu ineens dito als bovenstaande screenshot. Rode kruizen en nullen.

3 x opnieuw proberen te verbinden. wifi wachtwoord okee. Alle andere apparaten werken wel. Nog niet de nieuwe software op de v10, dus daar is ook niks veranderd.

Nu op kabel dan maar….

…….

Toch nog één poging. Eerst netwerk uit tv verwijderd. TV minutenlang uit gehad. Opnieuw draadloos geprobeerde en zowaar. Weer verbinding. 


Goedemorgen , ik heb de zelfde klachten over geen verbinding meer met netwerk. Van de week bezig geweest een aantal keren wifi wachtwoord ingevuld en ineens werkte het weer. Maar de volgende dag weer geen netwerk verbinding. Ook de oooo bij het onder het Ip adres. En dat ineens na de zomervakantie.     Wifi ontvangst is prima in de woonkamer. Laptop werkt wel.   Wat zou ik nog meer moeten doen ??  Ik heb nog geen fabriek herstel gedaan .   Zou dat werken ??


Ik had het een aantal weken geleden ook ineens met m'n Samsung uit 2019. Echter na opnieuw de wifi koppelen werkt het tot op heden weer. Modem v10 met intermediate software.

Indien je kunt inloggen op je modem, zet dan wifi 6 eens uit. Naar wifi 5 of wifi 4.


Goedemorgen, Dank voor u reactie maar het probleem heeft zich zelf weer opgelost. Ineens doet de tv boven weer in de huiskamer via de Wifi.  Het blijft toch iets raars allemaal dat Internet. Want nu werkt het een aantal dagen al prima.   

 


Reageer