Skip to main content
Beantwoord

Samsung tv wil geen draadloze verbinding maken op nieuwe adres

• December 27, 2025
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Na verhuizing wil ik mijn smart tv verbinden met nieuw KPN abonnement (draadloos internet). Tv geeft eerst aan de ip adres gegevens niet op te kunnen halen, en dat er iets met het DHCP is wat aan/uit gezet moet worden. Als ik de ip adres gegevens handmatig invul verbind hij ook niet (zie foto). Internet werkt wel op telefoon, tablet en laptop - echter hiervoor nooit problemen gehad met tv verbinden met draadloos internet. 

Tv en wifi modem allebei gereset, dan nog geeft hij aan dat hij niet wilt verbinden. Ik heb al 20 minuten met KPN gebeld en in de winkel geweest, zijn er beide niet uitgekomen…

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Gooseline 

Je zou ook gewoon een UTP kabel (internet-kabel) kunnen gebruiken, tussen jouw smart televisie en de KPN Box 12 modem, vaak geeft dit de minste problemen op.
Plus dat je een stabiele verbinding krijgt tussen jouw televisie en het modem.

Uiteraard weet ik niet hoever de KPN Box 12 modem van jouw televisie af staat, maar als dat niet al te ver is, zou ik je aanraden om gewoon een UTP kabel te gaan gebruiken.
Je kunt ze in diverse lengtes o.a. kopen bij de MediaMarkt.

Zelf heb ik mijn smart televisie ook direct met een UTP kabel aangesloten, en staat WiFi helemaal uit op mijn televisie.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Gooseline 

Je zou ook gewoon een UTP kabel (internet-kabel) kunnen gebruiken, tussen jouw smart televisie en de KPN Box 12 modem, vaak geeft dit de minste problemen op.
Plus dat je een stabiele verbinding krijgt tussen jouw televisie en het modem.

Uiteraard weet ik niet hoever de KPN Box 12 modem van jouw televisie af staat, maar als dat niet al te ver is, zou ik je aanraden om gewoon een UTP kabel te gaan gebruiken.
Je kunt ze in diverse lengtes o.a. kopen bij de MediaMarkt.

Zelf heb ik mijn smart televisie ook direct met een UTP kabel aangesloten, en staat WiFi helemaal uit op mijn televisie.

• December 27, 2025

In principe vul je niks in, en zou je niks aan of uit hoeven te zetten, als er geen IP adres wordt toegekend is er blijkbaar geen of geen goede verbinding.

Afgaande op de afbeelding zou de modemrouter geen eens verbinding hebben met de buitenwereld.

Mogelijk helpt het om  schoon te beginnen dus de televisie een fabrieksherstel geven. Hoewel dat niet direct noodzakelijk moet zijn.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Gooseline, welkom op de community. Bij een verhuizing komt genoeg kijken, dit soort dingen wil je er dan niet ook bij hebben als het even kan.

Heb je bij de verhuizing het modem meegenomen en weer aangesloten op het nieuwe adres? Als dat zo is hoef je niets in te stellen, dan zou je alle apparaten aan kunnen sluiten en maken ze weer verbinding.

Een andere optie is de netwerkkabel die Michel al noemt, als jouw Samsung daar een aansluiting voor heeft zou je dat ook kunnen proberen om te kijken of het dan werkt.

Afgaande op de afbeelding zou de modemrouter geen eens verbinding hebben met de buitenwereld.

Ik heb daardoor juist het idee dat de tv al geen verbinding krijgt met het modem, en daardoor niet weet of er een buitenwereld is. Aangezien de andere apparaten wel werken, moet het modem de buitenwereld wel zien.