Skip to main content
Beantwoord

Scan naar e-mail met Office365 werkt niet of heel traag sinds ik glasvezel heb

• November 24, 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Sinds november 2024 heb ik glasvezel van KPN. Sindsdien kan ik niet meer de scan naar e-mail functie van de HP MFP M277n gebruiken. De scanner blijft heel lang op ‘verbinden met smtp.office365.com’ staan. Soms gaat de mail er na 10+ minuten er uit maar heel vaak ook niet.

Als ik de UTP kabel van de NT uit de WAN poort van de Experiabox haal en wacht tot de backup dongle aktief geworden is en dan weer een scan ga mailen loopt het proces net als vroeger met de ADSL: heel snel wordt de mail verzonden! Het wijzigen van de DNS naar google of quad9 helpt ook niet.

Ik heb van de buurman een HP MFP M428dw geleend en deze werkt zoals verwacht met de glasvezel. Op dezelfde LAN kabel en poort. 

Mijn M277n heb ik naar fabrieksinstellingen hersteld: geen verschil. Er is geen soft- of firmware updat evoor de HP beschikbaar. De experiabox is ook up-to-date. 

Supportdesk wilt niet echt begrijpen dat mijn mail via office365 loopt én dat ‘het’ wel via 4G werkt maar niet via glasvezel.

Wellicht dat iemand hier een briljant idee over heeft. Mijn kennis is in deze op.

tldr: HP MFP277n kan niet bij smtp.office365.com komen met glasvezel maar wél met KPN 4G! 

Beste antwoord door AriënC

Heb je al overwogen om IPv6 op je modem uit te schakelen?

4 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 24, 2025

• November 24, 2025

En de firewall op Standaard zetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Beste Ariën!

IPv6 uitgezet en de scanfunctie werkt nu ook met de glasvezel verbinding zoals verwacht/gewenst.

Super bedankt voor je input.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 26, 2025

Hi ​@Web Ops, welkom op de KPN Community!

Fijn om te lezen dat je er met de tip van ​@AriënC al uit bent gekomen. 😊

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, maak gerust een nieuw topic aan. Onze Community denkt graag met je mee.