Skip to main content

Beste KPN,

 

Na aanraden van de klantenservice deel ik bij deze ook het verhaal op dit forum; 

  • Op 2 Januari is een KPN monteur bij ons binnen langsgeweest om een oude PTT aansluiting te vervangen voor een nieuwe zodat ook wij kunnen genieten van de services van KPN. Heel gedoe; vriendelijke monteur is anderhalf uur bij ons binnen geweest, maar uiteindelijk is alles gelukt; TV en router waren netjes aangesloten en alles werkte naar wens. 
  • Echter kwamen wij er op 3 januari achter dat onze bel + intercom stuk was. En helaas niet alleen die van ons, maar ook die van onze buren op 1-hoog en 2-hoog (wij wonen op 3-hoog). Vervelend natuurlijk. 
  • De monteur is tijdens de installatie van de aansluiting bezig geweest om een aansluiting te verbinden in een kastje in het trappenhuis, ik vermoed dat hier ook de aansluiting van de bel + intercom zich bevindt, en dat tijdens het rommelen in dit kastje de aansluiting van de bel + intercom beschadigd is geraakt. Kan gebeuren natuurlijk, maar wel erg vervelend. 
  • Na de constatering dat het uitvallen van de bel onlosmakelijk verbonden is met de installatie van de aansluiting, heb ik op 5 Januari de klantenservice gebeld in de hoop dat ze iemand langs konden sturen. Situatie uitgelegd aan een zeer vriendelijke jongen, die mij het volgende kon meededelen na even navraag te hebben gedaan bij zijn collega’s:
    • Wij zouden recht hebben op een ‘monteur onder garantie’. Dit betekent dat KPN een monteur zou sturen om het probleem met de intercom op te lossen, en dat dit kosteloos zou zijn. Ik zou binnen 3 werkdagen gebeld worden om een afspraak te maken. Super!
  • Na de hele week niks gehoord te hebben toch maar weer eens de klantenservice gebeld op 12 januari om te kijken hoe het ermee stond - Het leek er niet op dat er enige schot in de zaak zat, oftewel er was geen afspraak gemaakt met een monteur en er was niks intern doorgezet/in gang gezet. Daarom kon ik de casus opnieuw uitleggen aan een wederom vriendelijke jongen van de klantenservice die mij helaas niet verder kon helpen - een monteur sturen had geen zin volgens hem, ik kon het beste even mijn verhaal doen op het forum. Zogezegd, zo gedaan!

Daarom mijn vraag; Hoe om te gaan met deze situatie? Bij wie moet ik zijn om deze schade te verhalen? Zoiets kan natuurlijk gebeuren tijdens een installatie, maar ik had wel verwacht dat KPN dit snel oppakt om de schade te herstellen. Dit is nu de derde keer dat ik mijn verhaal doe, en onze bel/intercom + de bel/intercom van mijn onderburen is al bijna twee weken stuk. 

 

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,
Haye

De helpdesk die naar het forum verwijst. Het moet niet gekker worden! Hier helpen klanten elkaar.

In jouw geval denk ik dat, als KPN geen monteur wil sturen, je maar een mogelijkheid hebt: dat is KPN (of was het KPN Netwerk ?) een brief sturen en ze daarin aansprakelijk stellen. De reparatie zelf in gang zetten bij iemand die het wel kan maken. voor een marktconforme prijs. 

De rekening moet dan naar KPN onder refererte naar de aansprakelijkheidsstelling. Uiteraard moet de oorzaak wel bij KPN liggen. 


Jammer dat dit is gebeurt. 2 opties: klacht over monteur laten melden via de klantenservice, zij kunnen dat doen. Heeft geen consequenties voor de monteur, maar is gewoon hoe het moet. Of zelf een digitaal klachtenformulier invullen via de site van Kpn. Duurt ongeveer een week voordat je een telefoontje krijgt en dan maken zij weer een klacht aan over de schade en zetten dit door naar de monteursafdeling. De 1e optie is sneller. Succes!


Ik zou een klacht indienen bij KPN, dan wordt het misschien wat beter opgepakt. Ondanks dat het me stug lijkt dat de KPN monteur het kapot heeft gemaakt is het uiteraard wel mogelijk.
Hoewel KPN het niet gaat maken kunnen ze wel een monteur sturen om te controleren of ze het zelf kapot hebben gemaakt (het liefst dezelfde monteur) en dan kan de monteurs afdeling van KPN ook zorgen dat de factuur van het bedrijf welke het maakt wordt betaald.


Jammer dat dit is gebeurt. 2 opties: klacht over monteur laten melden via de klantenservice, zij kunnen dat doen. Heeft geen consequenties voor de monteur, maar is gewoon hoe het moet. Of zelf een digitaal klachtenformulier invullen via de site van Kpn. Duurt ongeveer een week voordat je een telefoontje krijgt en dan maken zij weer een klacht aan over de schade en zetten dit door naar de monteursafdeling. De 1e optie is sneller. Succes!

Heeft mogelijk wel consequenties voor de monteur maar dit is inderdaad de weg, de telecom en KPN bedrading zijn echt los van elkaar dus als een monteur dit per ongeluk door knipt zou die dit direct door moeten hebben en kunnen herstellen. Persoonlijk heb ik ook 1 keer een fout gemaakt door de kabel van de thermostaat door te knippen maar uiteraard heb ik dit direct hersteld en aangegeven bij de klant. Vindt het bijzonder dat een monteur iets doorknipt en het dan maar zo laat als het niet van KPN is.


Ik bedoel de monteur wordt niet ontslagen ofzo. Ze willen gewoon het kunnen onderzoeken. 


Ik bedoel de monteur wordt niet ontslagen ofzo. Ze willen gewoon het kunnen onderzoeken. 

het is maar afwachten wat de monteur voor consequenties ondervind tbh 

dat is aan kpn


Als hij dat elke week doet moet hij weer op cursus, haha! Maar even serieus morgenochtend meteen bellen, tijdens het gesprek moet je een bevestiging van je klacht krijgen via mail en sms. Krijg je dat niet, dan doet de medewerker iets niet goed.


ben wel benieuwd naar het verloop


Lastige kwestie, er kan nooit 1 op 1 bewezen worden dat een monteur dit heeft gedaan. Het kan ook gewoon toeval zijn. 
 

Mocht het wel zo zijn, dan nog… We zijn allemaal mens, we kunnen allemaal fouten maken. Dus die “consequenties” zullen wel meevallen lijkt me. Risico van het vak.