Skip to main content
Vraag

Schade door aanleg glasvezel, maar netwerkbeheerder ontkent dit

• July 4, 2025
  • 10 reacties
  • 230 keer bekeken

Arjan van der laan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Vorig jaar is de glasvezel kabel gelegd en hebben de mannen mijn stoep ( opstapje ) flink beschadigd 

toegegeven dat dit gebeurt is met foutief gebruik van de trilplaat. Toen gebeld en er werd ontkent . Ineens zegt de aannemer ja er was al schade dus wij zijn niet verantwoordelijk ( dikke onzin alles was netjes onderhouden ) en de afdeling netwerk wijst nu een claim af omdat het te lang geleden is ( vorig jaar ) asociale mensen ratten zijn niet te bereiken en ik zit met de schade . 

10 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Probeer eerst even of je bewijs kan vinden van de schade, van de situatie voor en ná. Je kan nu foto's maken van de kapotte stoep, maar je kan op eerdere foto's (check bijvoorbeeld een recente Google Streetview) je gelijk proberen te halen dat de stoep nog niet beschadigd was.

Ik neem aan dat je ook intern een dossier hebt opgebouwd met wie je contact hebt gehad en met wie je gesproken hebt? Je staat helemaal sterk als je voorafgaand aan de werkzaamheden (ik neem aan dat je daarvoor op de hoogte gesteld bent) nog foto’s hebt gemaakt van de situatie. Bij voorkeur met een datum/tijdstempel erin.

Je bent dan aan zet om de aannemer een aangetekende brief te sturen:

• Omschrijf de schade en wanneer deze is ontstaan.
  • Geef aan dat zij verantwoordelijk zijn op basis van onzorgvuldig handelen (bijv. foutief gebruik trilplaat).
  • Vraag om herstel of vergoeding binnen een redelijke termijn (bv. 14 dagen).
  • Kondig aan dat je verdere stappen onderneemt als er geen reactie komt.

Arjan van der laan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • De aannemer heeft in eerste instantie aangegeven schuldig te zijn en zelfs aangeboden naar de hornbach te willen rijden om
  • het te repareren dit heb ik geweigerd aangezien het slopen al getuigde van slechte gereedschap kunde qua gebruik 
  • nu verstopt kpn zich achter het feit dat het te lang geleden is : schade verjaart niet en zeker niet na een jaar 

lang leven ziggo of een ander . Al jaren klant bij kpn maar dit is te modern voor mij

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Of gewoon wat meer vertrouwen hebben, en het aannemersbedrijf een kans geven om het te laten repareren? Ik denk dat dit zelf via een juridische weg geadviseerd zou worden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 7, 2025

Goedemiddag ​@Arjan van der laan , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai 🙁

Uiteraard een hele vervelende situatie, dat vooropgesteld. Kan me er ook alles bij voorstellen dat je hier allesbehalve blij mee bent. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of ik hierin direct iets voor je kan betekenen maar dat zoek ik wel graag voor je uit. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Alvast bedankt!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 10, 2025

Goedemorgen ​@Arjan van der laan!

Inmiddels heb ik terugkoppeling ontvangen en daaruit helaas begrepen dat de schade inderdaad te laat is gemeld.

Je gaf aan dat de schade vorig jaar is ontstaan; volgens onze richtlijnen moet schade aan tegels binnen 3 maanden nadat het is gebeurd, bij ons worden gemeld. In dit geval is die termijn helaas (ruimschoots) verstreken. Omdat er in de tussentijd geen eerdere melding bij ons bekend is, kunnen we deze schade helaas niet meer in behandeling nemen.

Ik begrijp heel goed dat dit teleurstellend is, en ik had je hierin graag van ander bericht willen voorzien, maar we zijn in dit soort gevallen gebonden aan onze vastgestelde procedure en daar kan ik niet van afwijken of omheen werken, het spijt me. 

Arjan van der laan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste Jan ik zie dat mijn reactie niet onder de jouwe staat vreemd 

ik heb binnen de door jullie zelf wettelijke norm van 3 maanden reactie tijd wel degelijk gemeld dat er schade was ontstaan . Aannemer en je collega zorgen voor vertraging door hier niks mee te doen!!

en geloof me wettelijk verloopt die schade NIET

staat kpn hier boven ? 
mvg Arjan

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 19, 2025

Goedemorgen ​@Arjan van der laan!

We kunnen geen eerdere melding terugvinden binnen de vastgestelde termijn van drie maanden na het ontstaan van de schade. Mochten er documenten, e-mails of andere bewijzen zijn waaruit blijkt dat de melding eerder is gedaan, dan ontvangt onze afdeling Klantenreacties die uiteraard graag: dit kan door een klacht in te dienen, hier kun je bijlages aan toevoegen. We willen niets over het hoofd zien.
Wat betreft de wettelijke verplichting: onze interne termijn van drie maanden is gebaseerd op redelijkheid en onze algemene voorwaarden, die wij hanteren voor dit soort situaties. Wij begrijpen dat er soms vertraging kan optreden in de opvolging, maar zonder een tijdige eerste melding kunnen wij de schade helaas niet meer in behandeling nemen.

Arjan van der laan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb gebeld en er word niks genoteerd !! Wettelijke verloop datum is 5 jaar met uitzonderingen tot 3 jaar 

Je zou die uitvoerder ook bellen . Daar lees ik niks van terug ? 

of wil je dat ik de uitgewisselde tel nummers van uitvoerende partij er bijzet hier ? ( die verzin ik niet n!!!)

Arjan van der laan
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Eenzijdig roepen achteraf dat is op drie maanden vastgesteld zonder overleg met klant schei uit 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 19, 2025

Ik heb gebeld en er word niks genoteerd !! Wettelijke verloop datum is 5 jaar met uitzonderingen tot 3 jaar 

Je zou die uitvoerder ook bellen . Daar lees ik niks van terug ? 

of wil je dat ik de uitgewisselde tel nummers van uitvoerende partij er bijzet hier ? ( die verzin ik niet n!!!)

Hoi ​@Arjan van der laan, ik heb nergens aangegeven dat ik de uitvoerder zou bellen, die lintjes hebben we ook niet. Daarom nogmaals het advies om hiervoor een officiële klacht in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Hopelijk wil je ons ook via deze weg nog even weten wat daar de uitkomst van is. Uiteraard hoop ik op een voor jouw positieve uitkomst 🙏🏻