Skip to main content
Vraag

Schade in onze woning ontstaan bij aanleg glasvezel

• April 22, 2026
  • 5 reacties
  • 96 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,
Tijdens glasvezelwerkzaamheden in mijn woning op 13 februari 2026, uitgevoerd door een door KPN ingeschakelde aannemer, is schade ontstaan aan mijn vloer en kozijn.
De schade is direct gemeld en bedraagt €2.831 (onderbouwd met offertes).
De aannemer wijst aansprakelijkheid af zonder onderbouwing, ondanks dat alleen hun monteur in de woning aanwezig was tijdens de werkzaamheden en de schade direct daarna is vastgesteld.
Ik verzoek KPN om als opdrachtgever deze kwestie te beoordelen en te zorgen voor een passende oplossing.
Met vriendelijke groet,

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Beste ​@Marinda biesterveld via onderstaande link kun je een klacht indienen bij KPN:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 22, 2026

@Marinda biesterveld 

wel via KPN Netwerk. niet via KPN de Provider.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

CC ​@JanD 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Beste ​@joey92 ik meen kortgeleden binnen dit forum ergens gelezen te hebben dat alles gewoon via KPN de provider loopt en dat die het weer doorspeelt naar de betreffende specifieke afdeling, dit om de lijntjes naar KPN voor de klanten zo kort mogelijk te houden.

Maar ik kan het mis hebben.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 22, 2026

Beste ​@joey92 ik meen kortgeleden binnen dit forum ergens gelezen te hebben dat alles gewoon via KPN de provider loopt en dat die het weer doorspeelt naar de betreffende specifieke afdeling, dit om de lijntjes naar KPN voor de klanten zo kort mogelijk te houden.

Maar ik kan het mis hebben.

@JanD 

Schadeafhandelingen gaan nog wel via het Netwerk gedeelte. 

@JanD ​@joey92  haiii heb al een schademelding gedaan werd toen naar de onderaannemer verwezen...infra bv de monteur ontkent de schade te hebben veroorzaakt ondanks een schikkingsvoorstel met getuigen...inmiddels kpn weer gemaild tis on moedeloos van te worden !!!