Skip to main content

Schade in onze woning ontstaan bij aanleg glasvezel

• April 22, 2026
  • 46 reacties
  • 1019 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

@Sanne van KPN haiii sanne nee heb niks gehoord nog 😬

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer. 😕 Ik ga kijken of ik meer informatie kan achterhalen. Het ligt nu bij de schadepartij en ik werk hier namens KPN de provider, dus ik heb weinig inzage in inspraak in deze zaken, maar niet geschoten is altijd mis. 

@Sanne van KPN  ik snap dat dit voor jou ook lastig is 😕nogmaals bedankt voor al je moeite 🤗

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De persoon met wie ik normaal contact heb hierover is een weekje vrij, maar is er komende maandag weer. Ik hoop dat ik (of jij) dan wat hoor. 🤞🏻 Ondanks dit in elk geval een fijn weekend gewenst en nogmaals bedankt voor je geduld.

@Sanne van KPN Goedemorgen heb gister nogmaals gebeld en gevraagd om een terugkoppeling...ze moest dan een bericht sturen want ze konden intern niet bellen met elkaar🤔vervolgens niks meer gehoord 😕 ga maandag een klacht indienen over de afhandeling van mn schade want vindt dit echt belachelijk...jij wel bedankt voor alle moeite die je voor me doet en dat je me even een berichtje stuurt om te laten weten hoe of wat 🙏🏻jij ook een heel fijn weekend gewenst 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Begrijpelijk dat je een klacht in wilt dienen, wellicht zet dat ook wat vaart achter dit alles dus dien deze zeker in. Niet netjes dat je steeds niks hoort, en ook beslist niet hoe het hoort te gaan. 

Bedankt! 🙂

Goedemiddag,

Ik heb inmiddels een inhoudelijke reactie van KPN ontvangen waarin mijn schadeclaim wordt afgewezen omdat volgens KPN niet kan worden vastgesteld dat de schade door de werkzaamheden is veroorzaakt.

Hierop heb ik gereageerd en aangegeven dat er getuigen aanwezig waren tijdens de werkzaamheden op 13 februari 2026 en tijdens het bezoek van de monteur op 17 februari 2026. Ook heb ik gevraagd op welke concrete feiten de conclusie is gebaseerd dat de schade niet door de werkzaamheden kan zijn ontstaan.

Ik wacht momenteel de inhoudelijke reactie van KPN op mijn laatste bericht af.

Met vriendelijke groet, Marinda Biesterveld

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat er reactie is en hopelijk is er nu duidelijkheid te krijgen over hoe nu verder. Ik kan vanuit hier helaas niks meer regelen of inzicht krijgen.
De enige reactie die ik heb gekregen is dat het bij jou bekend is wat er speelt, dus ik neem aan dat hiermee het bericht bedoeld wordt dat je hebt ontvangen. 

Ik hoop van harte dat je via die ingang uitsluitsel krijgt en wens je, ondanks dit alles, een heel fijn weekend!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

@Marinda biesterveld Het blijkt nu dat je niet ontkomt aan een rechtszaak tegen KPN Netwerk maar je hebt gelukkig getuigen.

@TDN wat bedoel je daarmee ??

@Sanne van KPN ik kreeg vanmiddag  een mail...na ik weet niet hoe lang wachten.

Heb even rond gekeken maar ben er wel achter dat ik niet de enige ben met schade door de onderaannemer van kpn...en als je de onderaannemer verantwoordelijk houdt dan heeft de monteur het niet gedaan...en in plaats dat kpn even gaat kijken naar wie die in dienst heeft en wat meer moeite doet om de waarheid boven tafel te krijgen  laten ze de consument barsten en met een schade zitten echt diep triest!!!

Ben jaren klant geweest bij kpn voor mij nooit meer ook geen glasvezel !!!

Sanne bedankt voor al je moeite wens jouw ook een fijn weekend 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

@TDN wat bedoel je daarmee ??

Wat? Je beweert (met getuigen) dat KPN Netwerk (opdrachtgever voor glasvezelaanleg) de schade veroorzaakte, KPN ontkent dit. Om je recht te halen is een rechtszaak onvermijdelijk.

@TDN ik beweer dat de monteur van onderaannemer infra bv de schade heeft veroorzaakt...dat er getuigen aanwezig waren toen de monteur een schikkingsvoorstel deed en ook toen de werkzaamheden uitgevoerd werden met veel kabaal...dat de monteur mn kast leeghaalde wat we overigens nog niet gedaan hadden omdat de monteur eerst aangaf niet bij ons te moeten zijn....en dat de monteur aangaf dat ik meer schade had in mn hal...waarvan ik nu de beelden gedeeld heb met kpn...zo kan ik nog wel even doorgaan maargoed als kpn dit niet van plan is op een nette manier op te lossen dan is idd een rechtzaak onvermijdelijk.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 5, 2026

@TDN ik beweer dat de monteur van onderaannemer infra bv de schade heeft veroorzaakt...dat er getuigen aanwezig waren toen de monteur een schikkingsvoorstel deed en ook toen de werkzaamheden uitgevoerd werden met veel kabaal...dat de monteur mn kast leeghaalde wat we overigens nog niet gedaan hadden omdat de monteur eerst aangaf niet bij ons te moeten zijn....en dat de monteur aangaf dat ik meer schade had in mn hal...waarvan ik nu de beelden gedeeld heb met kpn...zo kan ik nog wel even doorgaan maargoed als kpn dit niet van plan is op een nette manier op te lossen dan is idd een rechtzaak onvermijdelijk.

Je wint de zaak alleen als je getuigen onder eed kunnen/willen verklaren in de rechtbank dat ze de monteur schade hebben zien aanrichten. Anders wordt het jouw woord tegen het zijne.  Bovendien is een rechtszaak kostbaar als je verliest, want dan moet je alle kosten, inclusief die van KPN, vergoeden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Je wint de zaak alleen als je getuigen onder eed kunnen/willen verklaren in de rechtbank dat ze de monteur schade hebben zien aanrichten. Anders wordt het jouw woord tegen het zijne.

Nee, zie de recente rechtszaak tegen Ali B., een steunverklaring (slachtoffer vertelde na de daad aan een getuige) is voldoende

Bovendien is een rechtszaak kostbaar als je verliest, want dan moet je alle kosten, inclusief die van KPN, vergoeden.

Dat is natuurlijk altijd bij rechtszaak het risico. Een rechtszaak aanspannen altijd in overleg met advocaten of rechtsbijstand of als je in staat ben een paar duizend €uro kunnen missen, alleen voor het gevoel voor de rechtsvaardigheid alles gedaan te hebben. Bovendien, je betaalt niet alle kosten, maar alleen de kosten tot vastgestelde limieten, normaal tot  €1177 of €1766 in bijzonders complexe zaken of tot €760 in eenvoudige zaken voor tegenpartij.

@bnh ​@TDN  ik vindt t ongelofelijk dat kpn doet alsof hun neus bloedt 😞de monteur is 17 februari hier geweest onaangekondigd deed een schikkingsvoorstel die ik niet geaccepteerd heb daar was een getuige bij...heb meteen infra bv gebeld en kpn en aangegeven dat ik hier niet van gediend ben dat hij onaangekondigd aan mn deur komt...infra bv geeft in hun mail aan dat de monteur zegt geen aanbod te hebben gedaan...vervolgens staat nu in de mail gister van kpn dat ie nu beweerd  helemaal niet aan de deur te zijn geweest...infra bv is 14 april bij mij geweest met van Gelder bv om te praten over de schade vervolgens stond de monteur ons uit te lachen waren ze ronduit onbeschoft en alleen maar bezig mij als leugenaar neer te zetten....ook toen gelijk een mail gestuurd naar kpn met de vraag zouden jullie dit over willen nemen want jullie onderaannemers zijn ronduit onbeschoft en intimerend....drie maart hebben ze een mail gestuurd waarin staat dat ze meer schade hebben aangetroffen in mn hal das heel apart ze zijn pas in april langsgeweest voor die tijd heb ik geen aannemer gezien alleen de monteur....heb gister een klacht ingediend bij acm en laat t er zeker niet bij zitten😡

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 6, 2026

Zonder showfoto’s wordt het lastig en duur om je gelijk te krijgen. Iedereen kan achteraf schade claimen, en ik zeg niet dat u dat doet, maar ik begrijp dat KPN Netwerk niet iedereen op zijn woord gelooft. Zijn er geen showfoto’s gemaakt? 

@bnh ik heb geen voor foto's van mn halletje..het halletje is twee vierkante meter en dat is heel enthousiast nog🫣maar volgens de onderaannemer had de monteur foto's moeten maken voor dat hij begon aangezien hij de werkzaamheden uitvoerd...ik heb ook verder geen schade in de hal behalve van de monteur...de monteur beweerde van wel daar heb ik bewijs van gestuurd...tis zowieso een drama met deze onderaannemer bij mn zusje in de straat zijn ze gewoon een woning in gegaan waar enkel twee kinderen waren....de straat is schots en scheef teruggelegd tegels gebroken...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 7, 2026

Ook ik ben nog steeds wel erg nieuwsgierig naar de foto's van de schade. Het lijkt me intens vervelend om zo lang een strijd aan te moeten gaan om je probleem afgehandeld te krijgen.

​Wij de provider maken ook geen foto's ​@bnh, enkel als straatwerk al kapot is waar ik moet zijn maak ik een foto. Na de werkzaamheden lopen we nog even de meterkast na, het gaatje in de fundering zodat je kan zien dat hij is opgevuld met stopaq. En als je daar niks van je laat horen dan is het in principe ook klaar. Ik kan prima een schadeformulier invullen, maar achteraf wordt het een welles/nietus discussie die je niet aan moet willen gaan.

Ik heb denk ik twee keer een schade gemaakt, 1 keer in de vloerverwarming (mooi fonteintje in de woonkamer) en 1 keer bekrasde tegels in de voortuin. Kan gebeuren, als het maar word opgelost. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 8, 2026

Ja, het zijn altijd lastige situaties, zeker als er veel geld op het spel staat. Zonder foto’s is het lastig te bepalen wie er gelijk heeft, en blijft het een welles-nietes verhaal zonder schriftelijke voorschouw met beeld.

@Sanne van KPN Inmiddels blijkt dat de onderaannemer zelfs heeft aangegeven bij kpn niet binnen geboord te hebben 🤔het wordt steeds gekker en kpn gelooft dit.

Heb even gelezen op Trustpilot en zag tot mn verbazing dat ik niet de enige ben die niet zo blij ben met van Gelder bv en infra bv.

Snap niet dat kpn met dit soort bedrijven in zee gaat waardoor zoveel consumenten gedupeerd zijn.

Inmiddels zit ik met een beschadigde plank en kozijn en is de vloer niet meer te koop 😞