Skip to main content

Deze week is glasvezel aangesloten en kreeg ik ook een nieuwe modem: de Experia Box v10A.

Ik heb de Scheduler aangezet om Wifi 's nachts uit te schakelen. Echter, de volgende ochtend waren sommige websites niet meer te bereiken. Gek genoeg alleen sommige websites: bijvoorbeeld nos.nl was wel te bereiken en nu.nl niet. Dit was op te lossen door de stekker uit het modem te trekken voor een reset.

Ik heb de Scheduler maar weer uitgezet en nu waren er geen problemen in de ochtend...

Is dit een bekend probleem met de Scheduler en is er een oplossing voor? Alvast dank :smiley:!

Hallo @FireMike ,

Er zijn mij geen problemen bekend met de WLAN scheduler.

Scheelt ook nog eens 7 Watt in het energieverbruik.:wink:

De firmware versie  van de Experia moet wel eindigen op build448 of hoger. (Router version)

Het niet kunnen bereiken van enkele sites ligt volgens mij aan de DNS instellingen op je internetbrowsers. Ik neem aan dat je het vinkje ISP DNS van de router op pagina Network>LAN niet hebt uitgezet.

Groet Bart

 


Dank voor je reactie @Bart_2020! Ja, dat zou fijn zijn om de Scheduler gewoon te kunnen gebruiken. Mijn firmware-versie is v5.00.48 build453.

Net even gecheckt, maar er staat geen vinkje bij ISP DNS op de pagina Network>LAN. Ik heb dit niet zelf uitgezet, dit zijn kennelijk de standaard instellingen na installatie.

Maar ik kan het dus vinkje dus beter wel aanzetten bij ISP DNS :grinning:? Wat doet die instelling eigenlijk precies?

Dank en groeten,

Michiel


Hallo @FireMike ,

Dat vinkje bij ISP DNS kan gewoon aan, tenzij je gebruik maakt van Dynamic DNS. Ook nu maak je waarschijnlijk al gebruik van de DNS servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66

Groet Bart


Dank @Bart_2020 , ik ga het eens proberen!