Skip to main content
Ik heb begrepen dat de KPN Selfcare Tool niet meer wordt ondersteunt.

Hiervoor moet je nu de Webversie gebruiken.

Deze Tool was ontwikkeld om de problemen te kunnen detecteren/oplossen indien je modem geen verbinding kon maken met Internet.

Als je geen Internet toegang hebt, hoe kom je dan via de KPN Website in de vernieuwde KPN Selfcare Tool

Is hier wel over nagedacht of is het weer zo'n management beslissing?
Beste @broekhua, terechte vragen. De selfcare tool wordt al zo'n anderhalf jaar niet meer aangeboden. Als je 'm had, kon je er nog wel gebruik van blijven maken. We hebben ervoor gekozen om dat nu ook te stoppen. Je kunt zonder internet vaak de probleemoplosser van je pc/laptop gebruiken en daarnaast je Experiabox resetten/uit en aan zetten. Als dat niet werkt, kan er altijd contact met ons gezocht worden. In de meeste gevallen gold dit ook voor de selfcare tool. Heel veel oplossingen die daarin stonden, zijn juist om je werkende verbinding te optimaliseren. En dan kan het beste als je verbinding hebt met internet. Ik begrijp dat je er van baalt, maar ik hoop toch ook dat je hem niet vaak nodig had omdat je geen verbinding kon maken met internet!
Dank voor je reactie.

Ik vindt het wel een mager excuus. Hoewel ik zelf ook bij machte ben om toegang te verkrijgen tot de Experiabox, vondt ik het toch een fijne aanvulling om snel gegevens over de verbinding in te zien. Echter het zij niet anders en heb ook wel begrip om deze update te houden voor alle verschillende platforms.

Gr, Arie
@Marcia_

Ik ben aan het stoeien geweest met de nieuwe zgn. Selfcare Tool via het Internet.

Ik vindt de nieuwe Tool uitermate teleurstellend.

Met de oude Tool was het mogelijk snel een volledig overzicht te krijgen betreffende de belangrijkste instellingen in het Modem. Die optie wordt met de nieuwe tool niet meer geboden.

De nieuwe tool is alleen gebaseerd op het oplossen van mogelijke problemen en niet op het verstrekken van Status en Informatie

Absoluut een enorme verslechtering in de informatie verstrekking over het Modem.

Groet, Arie
Als je alle informatie uit jouw Experia Box wilt weten, log dan in op http://192.168.2.254

Die selfcare tool was een zeer onveilige tool en het is heel goed dat dat ding om zeep geholpen is. Ook de online tools laten qua beveiliging ook nog te wensen over, maar in ieder geval is het niet meer mogelijk om zonder enige vorm van authenticatie instellingen te wijzigen.
@wjb

Je kunt je na het douchen ook afdrogen met een zakdoek. Echter ik gebruik toch liever een badhanddoek.

Nietemin toch bedankt voor je info.

Gr, Arie
Ik snap niet waar die frustratie vandaan komt, maar goed.

Geloof me, die Selfcare tool was verre van veilig of laat ik het anders zeggen, ronduit onveilig.

Het enige wat je nodig had was die selfcare tool op een laptop en een aansluiting op het thuisnetwerk, that's it. Het was dus voor het schoolvriendje van je zoon een fluitje van een cent om bij al jouw gegevens te komen. Dat is natuurlijk uit den boze en daarom is het zeer terecht dat deze tool niet meer ondersteund wordt.



Ik heb de selfcare tool zelf nooit gebruikt immers alles wat je met die selfcare tool kon doen kan je ook zonder die selfcare tool doen en ook zonder die online servicetools.
Jammer om te lezen dat je er toch niet tevreden mee bent, @broekhua. Ik kan mij eigenlijk alleen aansluiten bij de informatie die wjb geeft. Er is echt goed over nagedacht om de offline tool stop te zetten en het opvragen van de gegevens kan inderdaad door in te loggen op de Experiabox. Ik snap dat het niet is wat je wilt horen, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen, helaas 😞