Skip to main content

Ik heb een soortgelijke vraag als hierboven.  Bij mij komen twee glasvezels binnen. Een van die twee moet gemigreerd worden naar een andere verbinding i.v.m. noodzaak VoIP.  Volgens het systeem waar mijn nieuwe provider in kan kijken (IRMA) komt er maar één glasvezel binnen, maar er zijn er werkelijk twee (en ook in gebruik).  Als ik eenmaal het service ID heb moet ik ook nog weten welk ID bij welke glasvezel hoort.

Bij voorbaat dank voor de ondersteuning.

Jos van Beek

Hoi @Jos van Beek . Welkom op het forum.

Heel bijzonder allemaal. Dit zijn zaken waar jij als consument en afnemer eigenlijk helemaal niet mee geconfronteerd kan/mag worden. Maar uiteraard wil ik mijn best voor je doen. Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Begrijp ik het goed dat je momenteel 2 glasvezelverbindingen in gebruik hebt die beide abonnementen van KPN bevatten? 


ik weet niet of u dat bedoeld

ik heb op de glasvezel basisplaat ook 2 vezels

blauw en groen een is voor de diensten van kpn of andere provider

die ander is voor analoge tv wat niet meer gebruikt word

of heb je echt 2 aparte glasvezel aansluitingen


@ Erwin,

Ik was afgelopen vrijdag ook al even via de chat in gesprek met jouw collega Gerrit.  Ik zou nog een reactie krijgen van de techneuten, maar die heb ik nog niet gehad….

Waar het dus om gaat: Ik heb twee gelavzelkabels (dus twee oranje kabels) die binnenkomen. Het gaat dus niet om een basisplaat met 2 vezels, het gaat om twee basisplaten met twee kabels.  Volgens jullie systeem komen er inderdaad twee kabels binnen (dat klopt dus), maar jullie systeem zegt ook dat er één actieve en een inactieve is. Dat laatste klopt dus niet.  De ene glasvezel heeft service ID xxxx (Dat is het nummer wat ik van RouteIT heb gekregen, dat staat zo in het IRMA systeem). De andere aansluiting is vlgs julie systemen inactief maar dat klopt niet, daarop zit een experiabox van KPN en die werkt gewoon.  Voor zowel Telfort als KPN betalen wij maandelijks en dat zijn operationele systemen.  Wat ik van Gerrit begreep is dat  de ene kabel staat geregisteerd op xxx huisnummer 7. De anders staat op xxx huisnummer 7 kamer 2.  Die op kamer 2 zou vrij zijn (en dat is dus niet zo).

Nog meer detailinformatie vind je in mijn chat met Gerrit van afgelopen vrijdag In die chat zit ook nog mijn mailadres en mijn telefoonnummer. Ik hoop snel van jullie te horen.

Met vriendelijke groet, Jos van Beek

admin: privégegevens verwijderd


Leuk je even gesproken te hebben, @Jos van Beek . 

Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Ik verwacht straks ook de gegevens van je telfort aansluiting binnen te hebben. Mocht dat lukken, stuur ik die er nog achteraan.

Ik hoop dat het hiermee gaat lukken! :-)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hoi Erwin, Ik heb inderdaad alle gevraagde informatie.  Nog bedankt voor de moeite!  Gr.,Jos