Skip to main content
Ik heb een nieuw abbonnement afgesloten bij youfone voor internet. Wij zaten eerst bij telfort die gebruik maakt van het KPN netwerk. Het abbonnement van telfort stond op naam van iemand anders, die gaat verhuizen en neemt dat abbonnement mee naar zijn nieuwe woning. Ik heb nu dus een nieuw abbonnement afgesloten bij Youfone, en die heeft nu mijn service id nodig van KPN. Na zoeken op dit forum kwam ik op enkele andere topics die dit ook nodig hadden, dus ik hoop hier ook geholpen te kunnen worden.
Hallo @jasperkpn123 , als ik je verhaal goed begrijp heeft iemand anders een abo bij Telfort, die is verhuisd en heeft zijn abo 'meegenomen'.

Jij hebt nog niks en wil een abo afsluiten bij YouFone, maar omdat je nog niks hebt kun je ook geen service id overleggen.

Zelfs al zou je een abo elders hebben, dan nog heb je geen service id nodig, dat is gewoon luiheid van YouFone, zij hebben hun eigen kanalen om gegevens op te vragen.

Ze kunnen hoogstens vragen wie je oude provider is/was en tot wanneer je contract daar loopt.

Maar nogmaals, als ik je verhaal lees begin je blanco als nieuwe klant bij YouFone.

Daarom begrijp ik ook niet wat dat topic bij KPN doet, er is niemand klant van KPN (geweest) en Telfort is (nog) geen KPN, zijn nog steeds 2 verschillende bedrijven.
Hoi Jasper, welkom hier.



Hallo @jasperkpn123 , als ik je verhaal goed begrijp heeft iemand anders een abo bij Telfort, die is verhuisd en heeft zijn abo 'meegenomen'.

Jij hebt nog niks en wil een abo afsluiten bij YouFone, maar omdat je nog niks hebt kun je ook geen service id overleggen.

Zelfs al zou je een abo elders hebben, dan nog heb je geen service id nodig, dat is gewoon luiheid van YouFone, zij hebben hun eigen kanalen om gegevens op te vragen.

Ze kunnen hoogstens vragen wie je oude provider is/was en tot wanneer je contract daar loopt.

Maar nogmaals, als ik je verhaal lees begin je blanco als nieuwe klant bij YouFone.

Daarom begrijp ik ook niet wat dat topic bij KPN doet, er is niemand klant van KPN (geweest) en Telfort is (nog) geen KPN, zijn nog steeds 2 verschillende bedrijven.




Dit klopt helemaal, alle technische data waar nodig wordt door de nieuwe provider gevraagd. Wij geven dat als klantenservice nooit, mag volgens mij ook niet. In jouw geval als nieuwe klant heb dit ook helemaal niet nodig.



Ik zou nogmaals aankloppen bij Youfone, als nieuwe klant hoef je helemaal niets te doen. Behalve de bestelling plaatsen.