Skip to main content

Laatst is mijn koperdraad vervangen door 2 draadjes, mijn internet zou sneller moeten zijn maar nu valt het geluid regelmatig uit. AirPlay vanaf mijn iPad pc werken ook niet meer. En de service lampje blijft rood. Heeft iemand hier ervaring mee

Hi Voortje, welkom op het forum. 

Een rood servicelampje geeft aan dat er iets met de verbinding aan de hand is. Dit merk je gok ik op alle apparaten? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Heb hen zo ver als mogelijk ingevuld. Ik heb voornamelijk last met tv kijken en streamen


@Voortje bedankt voor de gegevens. Ik heb meteen even gekeken, en ik kreeg geen verbinding met je Experia Box vanuit hier. Wil je de Experia Box even resetten? Dit kan door met een puntig voorwerp het gaatje reset in te drukken totdat alle lampjes gaan branden. Dan laat je los, en start hij opnieuw op. Eventuele zelf aangemaakte netwerknamen en wachtwoord zijn hierdoor ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen, wel handig om mee te nemen. Wil je laten weten wanneer je de reset hebt uitgevoerd, en of dit ook heeft geholpen?


Ik heb de modem gereset toen begon de ellende pas echt. De tv in de woonkamer deed het helemaal niet meer. in de slaapkamer weer wel. Uiteindelijk de splitter er tussen uitgehaald toen had ik weer tv. Het lampje brand nog steeds rood af en toe op groen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Misschien kan er toch een monteur langs komen. Het lastige is dat ik een lichamelijke beperking heb en al die handelingen niet zelf kan uitvoeren. kan nog niet vertellen of het beeld en geluid nu al beter is van de tv


Oei, dat was niet de bedoeling. Wat voor splitter ging dit om, een switch? Of echt nog zo'n oud model splitter in de meterkast? Als het om een switch gaat, let er dan op dat het er een is die IGMP snooping ondersteunt. Als hij dat niet doet werkt tv vaak niet goed.

 

Ik heb verder opnieuw je verbinding nagekeken en het ene aderpaar ziet er goed uit, maar de andere ben ik niet helemaal zeker van. Heb je, naast tv problemen ook issues met je internetverbinding? Daarnaast zie ik dat je vanmorgen contact hebt gehad met de klantenservice. Wil je laten weten wat daar is uitgekomen en wat voor acties er eventueel zijn uitgezet? Dit om te voorkomen dat we dingen dubbel doen.


Hallo @Voortje Ik zie dat je niet hebt gereageerd op de vraag van collega Erik. We denken graag met je mee, dus we lezen graag je antwoord! 


Sorry wist niet dat er een bericht stond. Ik heb ook wel eens dat de radio af en toe uitvalt, ik heb inderdaad met klantenservice. Daar kwam uit dat het waarschijnlijk van buiten af kwam en dat er eigenlijk een monteur zou moeten komen maar dat kan nu natuurlijk niet vanwege Corona. Ik heb tv kastje ook rechtstreeks op modem aangesloten maar dat hielp ook niet.


Nare situatie, @Voortje .  Een monteur wordt heel lastig ben ik bang. 

Ik begrijp dat de televisie op de slaapkamer wel werkt? Het is natuurlijk belangrijk dat er wel een plek is in de woning waar in ieder geval tv gekeken kan worden. 

Je internet doet het goed?


Over het algemeen doet internet het goed. Soms lukt het streamen niet dan kan hij geen verbinding krijgen. Zal vanavond eens in de slaapkamer tv kijken is goed testen.


@Voortje  goed om te lezen! Heb je de tv-ontvanger nog kunnen testen in de slaapkamer?


Ja maar heeft hij hetzelfde probleem  net een andere kabel er tussen laten hangen maar dat is het ook niet. Mijn ideeën zijn nu een beetje op. Laampje staat af en toe op groen maar niet lang 


@Voortje Bedankt voor je reactie. Ik bemoei me ook even in jouw topic:wink:. Toen ik las dat de monteur je van VVDSL naar BVVDSL heeft gezet en dat sinds toen de problemen zijn begonnen, ging er een belletje bij mij rinkelen. Net als mijn collega Erik heb ik even beide koperdraden (aderparen) doorgemeten. Je raad het vast al, een van de twee koperdraden geeft ruis op de lijn en werkt dus niet volledig. Het omzetten van één naar twee kabels zou normaal de internetsnelheid én stabiliteit moeten verhogen. Echter in jouw situatie is één van de twee kabels niet intact. Dit zorgt ervoor dat je waarschijnlijk én geen sneller internet hebt én de problemen ervaart zoals je ze beschrijft. 
Afijn, de oplossing hiervoor is een monteur. De monteur moet of de koperkabel repareren (als dit mogelijk is) of je terugzetten naar de voorgaande situatie. Ik heb je zojuist proberen te bereiken(anoniem) om een afspraak te maken met de monteur. We laten nog wel monteurs langskomen als er een storing gaande is, mits de klant dit zelf ook wilt natuurlijk.  

Ik stuur je een privébericht met beschikbare tijden, dan probeer ik een monteur voor je te regelen. 


Even voor de Forumbezoekers. Er staat een afspraak met de monteur gepland voor maandag a.s. tussen 10.00-12.00 uur! 
@Voortje Laat je het ons weten of de monteur het probleem heeft opgelost? We zijn hier natuurlijk benieuwd naar.:blush:


Ben ontzettend opgelucht monteur is net geweest. Heeft de oorzaak gevonden en verholpen! Top


Joepie! Fijn dat het is opgelost. Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je ons te vinden.


Reageer