Skip to main content
Antwoord

Service lampje blijft oranje branden ondanks reset, internet valt regelmatig weg

• June 9, 2025
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedendag,

Sinds paar weken hebben we geregeld internetkicks(voorheen eigenlijk nooit). Nu viel het nog mee, maar sinds update van 2juni is het helemaal drama. Soms uren elke 2/3minuten wel, en dan weer enkele uren prima internet. Heb meerdere resets gedaan, ook met herstelknop tegelijk maar niks helpt. Service blijft oranje en internet blijft wisselvallig. 

Zitten in het buitengebied, hebben geen glasvezel. Gebruiken ook 4gmodem. 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Als de verbinding instabiel blijft ​@werner kuip, maak dan een belafspraak. Via die weg belt een van mijn collega's je terug wanneer het jou uit komt. Dan kan meteen je verbinding nagekeken worden en indien nodig wordt er actie ondernomen. Het kan zijn dat er een monteur ingepland moet worden, dat kan dan ook gelijk worden gedaan. Ik verwacht dat 't dan gauw weer helemaal in orde is!

5 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom hier ​@werner kuip.

Niet fijn dat je verbinding steeds wegvalt. Hoe staat het er nu voor? Kan je meer vertellen over hoe je de resets hebt gedaan? Welk modem heb je? En hoe is je apparatuur aangesloten? Ook ben ik benieuwd naar welke snelheid je haalt, als je een computer rechtstreeks bekabeld op je modem aansluit. 

Voor snellere hulp kan je een belafspraak maken: Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt en helpt je verder!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Hoi Alexandra,

Internet is iets beter als van het weekend maar blijft af en toe wegvallen. Ik heb een experiabox V10 als je inlogd staat er bij firmware: V10.C.25.04.05

Heb eerst de servicetool doorlopen en z'n herstarts laten uitvoeren. Daarna las ik ergens de resetknop indrukken met pin+5sec de herstelknop inhouden, dat hielp niet. Verder gelezen op dit forum tot ik tegenkwam dat je bij de v10 boxen met een C erin ook wel is 30sec de resetpin ingedrukt houden tot hij helemaal dood wegvalt kon helpen. Maar idemdito geen resultaat. 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/cb13ff40-44ff-11f0-a289-3b51cb56f1c9 was afgelopen weekend en nu net:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/de26a110-46d4-11f0-a052-193ce6e2eb6a

Met apparatuur bedoel je het modem zelf? Zit aangesloten op de telefoon kabel geloof ik. Verder zijn de pc en printer bekabeld, rest is mobiel op wifi. Hebben zelf niks gewijzigd afgelopen tijd, en voorheen al paar jaar vrijwel probleemloos.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@werner kuip Ik las net dat er onlangs meer V10 modems met nieuwe software waren, met een 4G buitengebied modem, waarbij het niet lekker meer werkte. Daar zijn intussen vanuit het netwerk aan onze kant verbeteringen gedaan; hoe gaat het nu met jouw verbinding? 

Als het nog niet lekker werkt: Hoe is je 4G modem op je V10 aangesloten? Belangrijk is dat deze rechtstreeks aangesloten is en er geen andere apparatuur (geen switch of powerline adapters bijvoorbeeld) tussen zit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2025

Hoi, 

4g modem zit rechtstreeks op de v10. het is wat stabieler laatste 14dgn maar nogsteeds valt het internet soms even weg.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als de verbinding instabiel blijft ​@werner kuip, maak dan een belafspraak. Via die weg belt een van mijn collega's je terug wanneer het jou uit komt. Dan kan meteen je verbinding nagekeken worden en indien nodig wordt er actie ondernomen. Het kan zijn dat er een monteur ingepland moet worden, dat kan dan ook gelijk worden gedaan. Ik verwacht dat 't dan gauw weer helemaal in orde is!