Skip to main content

Service!!

 

Werkelijk nog nooit in mijn leven zo,n waardeloos bedrijf gezien....  Uren in de wacht  verhaal na verhaal wat gewoon niet klopt.  Wegvallende verbindingen   ja meneer even in de hoek gaan staan. Op het dak lijkt me beter. 1  TV  met  2 Stb boxen  ja dat is een kloon meneer etc   etc   Korttom  de grootste aanfluiting aller tijden!! Spijt als haren op mijn hoofd en NOOIT NEVER weer KPN!!!

Wat is het probleem? Waarvoor heeft u KPN gebeld? 


Beste Rick.

Omdat mijn telefoon constant wegvalt.  Er in het netwerk  2 STB  boxen staan   ipv 1  je uren in de wacht moet staan met soms 44 wachtenden voor je   je steeds een ander verhaal krijgt   en ik al vanaf vorig jaar augustus zit te klooien met KPN. PS  Telefoon is nieuw. Verder staan er zo maar onbekende devices in mn netwerk.....wachtwoorden modem veranderd. Maar de service is beneden alle peil.

 


Er in het netwerk  2 STB  boxen staan   ipv 1 

Dit snap ik niet. Hoeveel tv ontvangers heeft u in werkelijkheid? 1 of 2? En is hier een probleem mee? Werkt deze goed? 

Welke Experiabox heeft u?


Ik heb 1 TV......en 1 Experiabox v12

Dus er kunnen nooit 2 geSTB BOXEN  gedecteerd zijn in mn netwerk op mn laptop…

 

De monteur had zoiets nog nooit meegemaakt.. Als  hij het al niet weet wie dan wel??

Als ik gebeld word valt de  verbinding constant weg...etc etc.


......en toen bleef het stil........


Ik heb 1 TV......en 1 Experiabox v12

Dus er kunnen nooit 2 geSTB BOXEN  gedecteerd zijn in mn netwerk op mn laptop…

Waar ziet u ze in uw laptop?

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

De tv ontvanger doet het wel goed?


De TV ontvanger doet het goed.

Zoals gezegd zie ik TWEE  STB-1 boxen in mijn netwerk configuratiescherm en soms een rare telefoon of televisie. Met IP adres maarzonder mac adres. Windows 10 opnieuw geinstalleerd helaas zonder resultaat.....


Sorry  ZONDER Ip adres maar met mac adres


Ok. Ik heb even bij mezelf gekeken:

En ik heb dat dus ook. Elke ontvanger staat er 2 x. Maar wat is daar aan het probleem? Lijkt me niet erg toch?

Op een ontvanger zijn 2 gebruikers actief. "root" en "inHome". Beide presenteren zich op het netwerk.


Ok dat is dan duidelijk..…

Wel vreemd dat er soms onbekende hardware in mn netwerk verschijnt   telefoons   televie  s die ook zo weer verdwijnen  als ik met de muis er op ga staan.…geen ip  wel mac adres

En de wegvallende verbinding van mijn telefoon niet te vergeten........


Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Kunt u hier nog antwoord op geven?


Goedemorgen

Jazekerer! Nee  die set gebruik ik niet…

 

Heb toch Wifi?:relaxed:


....en toen bleef het stil.....:bow_tone1:


Op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  @Nick83 is ook een klant die u probeert te helpen. Maar hij zal ook nog andere dingen te doen hebben.


Goedemorgen

Jazekerer! Nee  die set gebruik ik niet…

 

Heb toch Wifi?:relaxed:

Ja... maar tv ontvangers werken niet via WiFi. Die moeten bekabeld aangesloten worden. Dus daarvoor zou u ze kunnen hebben. Maar dat is niet zo begrijp ik?


Hoi @KPN er, welkom op het forum.

Erg fijn om te zien dat @Nick83 jou zo goed probeert te helpen. Houd wel rekening met wat @Joep1965 zegt. Nick is een mede forum gebruiker die vrijwillig andere klanten helpt, het kan dus best zijn dat hij soms even niet reageert en dat is helemaal okay. Overigens hebben we op het forum het voordeel dat we iets meer de tijd kunnen nemen om naar specifieke problemen te kijken, het kan dus sowieso wat langer duren voordat jij reactie krijgt. Inmiddels heb jij al een tijdje niet meer gereageerd, is het inmiddels duidelijk/opgelost? 


Hallo Hanna,.

Ik waardeer de hulp absoluut!

Maar het probleem is helaad nog niet opgelost.

Sterker nog wordt steeds erger.....nu ligt het opeens aan mijn nieuwe simkaart…

Waar ik van baal is dat je steeds een ander verhaal krijgt en de echte oplossing achterwege blijft...…

Ben zelf 20 jaar servicemonteur geweest dus ik weet heel goed wat service betekend…

 

 

Mvg


Hoi @KPN er,

Wat vervelend om te horen dat het probleem nog niet is opgelost. Begrijp ik het goed dat jij twee problemen had? 1. de dubbele registratie van de stb in jouw netwerk en 2. wegvallende gesprekken met mobiel bellen? 

Het eerste probleem lijkt mij duidelijk. Zou je mij wat meer informatie kunnen geven over jouw problemen met mobiel bellen? Vul jouw profiel aan met jouw postcode/huisnummer en mobiel nummer, dit is alleen zichtbaar voor moderators. Dan kijk ik met je mee. 


Omschrijf duidelijk de problemen. Het gaat over tv ontvangers, wif, simkaarten, op dak gaan staan etc. Natuurlijk kan het bij jou ook allemaal goed werken.


Hoi Joep

 

Ik heb de problemen duidelijk omschreven dunkt me zo…

Vreemde devices in m,n netwerk.

Doro telefoon    LG televisie    tomtom

Een telefoon die steeds wegvalt en een eigen leven gaat leven..…

Mensen verstaan me niet   vreemde piepjes en klikjes etc 

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

 

Dit duurt nu al vanaf augustus vorig jaar........

 

Het ergste is dat ik steeds andere adviezen krijg van de servicedienst..…


Even resumé; U heeft een KPN abonnement voor Internet en TV. Voor de internetverbinding staat er bij u een KPN Box 12, het modem. Daarop zit, bekabeld en dus niet met een draadloze verbindingsset, één enkele ontvanger (STB) aangesloten. U ziet in het netwerkoverzicht op uw Windows 10 PC meerder malen dezelfde apparatuur verschijnen en bovendien ook apparatuur die u niet direct herkent. 

Als, naar mijn mening, losstaande volgende probleem heeft u het probleem dat uw telefoonverbinding van uw (mobiele) telefoon wegvalt tijdens gesprekken?

 

Wat betreft de dubbele apparatuur in uw netwerkoverzicht; daar zou ik me niet al te druk om maken. Dit is iets wat vaker voor kan komen, zie ook eerdere reacties van andere forumgebruikers. 
Wat betreft de vreemde apparatuur in uw netwerk; Als u er 100% zeker van bent dat dit niet uw eigen apparatuur is, dan raad ik u aan om per ommegaande het Wifiwachtwoord in uw modem te wijzigen. Dit ivm de mogelijkheid dat uw buren of iemand anders evt uw wifi gebruikt zonder dat u daarvan op de hoogte bent.

Betreffende de wegvallende mobiele telefoonverbinding binnenshuis; Dit kan komen door de isolatie van uw woning. Het signaal van de 2G, 3G of 4G zendmast kan hier maar moeilijk doorheen om uw toestel te bereiken. U kunt dit probleem oplossen door bellen via Wifi aan te zetten in de instellingen van uw smartphone. Welk toestel gebruikt u?


Ik heb een Motorola E6 play  half jaar oud.

Wifiwachtwoorden heb ik al diverse malen veranderd. Er staat op nog geen 50 meter van mijn huis een kpn verdelerkastje...!!

Signaal is uitstekend.

Soms goed soms redelijk

Vanmorgen viel mijn telefoon weer uit en belde zo naar Frankrijk....toen schrok ik me rot.

Dat is toch niet normaal....!

Dank voor uw hulp en meedenken trouwens!


Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?


Dat toestel is dan ook geschikt voor WiFibellen. Hoe u dit activeert: zie https://www.androidplanet.nl/nieuws/bellen-via-wifi/

 

Het verdeelkastje is voor uw VASTE internetaansluiting, die waar het modem dus op zit. Uw MOBIELE bereik valt weg door de isolatie. Dit is dus te omzeilen door wifibellen in te schakelen.

 

Het uitvallen en zomaar naar Frankrijk bellen is niet een probleem wat kan worden veroorzaakt door een KPN netwerk of netwerkapparatuur van KPN. Daarvoor zou ik u doorverwijzen naar de fabrikant van uw toestel; Motorla in dit geval.


1   setopbox  1 laptop 1 TV en 1 printer die ook niet op Wifi wil....