Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

Hier hetzelfde probleem als Jeffrey en Nancy.

Ik heb mijn KPN contract netjes opgezegd en toen alvast een nieuw contract afgesloten bij Youfone met een toekomstige ingangsdatum. Van KPN een keurige brief ontvangen dat Youfone 9 juni de diensten zou overnemen maar helaas heb ik van Youfone een bericht ontvangen dat internet niet geleverd kan worden op mijn adres. Na heen en weer gebeld te hebben, blijkt dat Youfone een ServiceID van mijn woning nodig heeft. Toen gebeld met de klantenservice van KPN om dit te achterhalen (eigenlijk heel raar, je zou toch zeggen dat de technische afdelingen van zowel Youfone als KPN dit onderling kunnen regelen), maar de KPN collega's van de klantenservice konden mij niet verder helpen. 

Toen ben ik op de berichten in dit forum gestuit. Zouden jullie mij kunnen helpen om mijn ServiceID boven water te halen zodat ik dit door kan geven aan Youfone? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Aydin

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hallo @AydinB zoals in eerdere topics al gezegd is, moet de nieuwe provider jou hier niet mee lastig vallen. Zij hebben hun eigen ingang daarvoor bij KPN.

Gelukkig zijn de KPN moderatoren hier op het forum in staat en bereid om je te helpen. Het is alleen erg druk op het forum, dus een reactie kan even duren (meerdere dagen).


Hallo @RBxx,

Dank voor je reactie. Normaliter zou je zeggen dat het onderling tussen de providers geregeld zou kunnen, en moeten worden. Helaas gaf Youfone aan dat ze dit het serviceID nummer niet verkregen van KPN, daarom ga ik er zelf maar achteraan. 

Duidelijk, ik wacht geduldig af.

Groet,

Aydin


Hi @AydinB , daar heb je gelijk in.

Een provider heeft echt haar eigen manieren (en de verantwoordelijkheid) om het service ID op te vragen en de diensten te gaan leveren. Maar Youfone komt hiermee vaker (in negatieve zin) voorbij op het KPN forum. Ik vertrouw erop dat een KPN moderator je gaat helpen.


Hoi @AydinB . Hoe is dit afgelopen? Ik zie dat jouw vaste diensten van KPN al uit de lucht zijn. Ik vrees dat ik nu geen service id meer kan achterhalen.

Heeft youfone dit al netjes voor jou opgelost?


Goedemiddag @Erwin_,

Helaas, het is echt ongelooflijk.  Ik heb hier inmiddels zoveel tijd aan besteed dat ik het opgeef en maar op zoek ga naar een andere provider denk ik. Youfone zegt dat ik het serviceID moet opvragen bij KPN. Als ik dan aangeef dat dit niet meer bestaat omdat mijn diensten uit de lucht zijn, geven ze aan dat ze dan niks meer voor me kunnen doen. Ook uitleggen dat de technische afdeling van Youfone een directe lijn heeft bij de technische afdeling van KPN, snappen ze niet. Dus nee, Youfone heeft dit allerminst opgelost, laat staan netjes!

Zou je niet mogelijkerwijs in een oude database mijn serviceID nog ergens kunnen vinden?  

Dank alvast.

Mvg, 

Aydin


Ai @AydinB dat is niet zo mooi. Helaas maakt Youfone er dus weer een potje van. Eerst hun werk op jou afschuiven en dan vervolgens niet thuis geven.


Zeker @RBxx, ik krijg overigens net een email van Youfone:

“De bestelling van jouw internetabonnement is na ontvangst door ons bij KPN aangemeld. Vanuit hen hebben wij een afwijzing ontvangen, omdat het service ID onbekend is. Het service ID is een unieke code waarmee KPN jouw woning 'weet te vinden', dus het kenmerk van het ISRA punt in jouw woning. 
KPN is de netbeheerder van de infrastructuur waarover wij onze diensten leveren. Wanneer KPN niet weet waar naartoe het signaal verzonden moet worden kunnen wij helaas ook nooit leveren wat je hebt besteld.
Ik zie dat je eerder hebt aangegeven dat bij contact met KPN aan jou is verteld dat op je adres gewoon geleverd kan worden. Theoretisch is dit inderdaad het geval, echter het is ook KPN die bij ons aangeeft niet te kunnen leveren zonder service ID. 
Ik kan mij voorstellen dat dit heel frustrerend moet zijn, als ik het service ID voor je had kunnen achterhalen had ik dat uiteraard heel graag voor je gedaan. Wij zien natuurlijk ook liever tevreden klanten dan te moeten aangeven dat leveren helaas niet gaat lukken.”


Misschien is er toch nog iets dat KPN voor me zou kunnen betekenen? Technisch gezien weet ik hier heel weinig van af, maar ik kan mij voorstellen dat de unieke code (of kenmerk) van zo’n ISRA punt in mijn woning, niet zomaar verdwijnt als mijn KPN contract eenmaal afgelopen is. Het ISRA punt zit er dan nog steeds toch of is zo'n punt niet fysiek? Ik wacht het even af.

Groet,

Aydin 

 


Hi @AydinB , voor de duidelijkheid, je bent hier op het forum van de provider KPN.

Daarnaast is er KPN de netwerkbeheerder, zelfstandig en volledig gescheiden van KPN de provider.

Daarom (denk ik) kan @Erwin_  jouw ServiceID alleen zien zolang er nog een actief KPN-thuis is in de systemen van provider KPN. Maar even geduld, hopelijk weet Erwin nog een oplossing.


@AydinB . Ik denk dat ik iets gevonden heb. Je hebt, als de meting klopt 2 aderparen.  Eentje daarvan heeft een service id. (wellicht nog niet administratief opgeruimd, van je oude abo )

Het is het proberen waard. Ik stuur je een privébericht


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Excuus Erwin voor mijn late reactie.

Het is inderdaad helemaal goed gekomen. Ik heb mijn Youfone contract opgezegd en toen weer een nieuwe aangevraagd en tegelijkertijd het service ID nummer meegegeven. Dit keer no problemo en ik heb - toevallig - sinds vandaag internet van Youfone. 

Ontzettend bedankt voor jullie hulp. Als ik geen student meer ben en ik kan het me veroorloven, dan komt KPN zeker weer in beeld!

Mvg,

Aydin 


Ha! Fijn dat je diensten hebt. Succes met je studie en fijn weekend.