Skip to main content
Antwoord

Simkaart voor router in onze camper werkt niet

• July 2, 2025
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

We hebben een router in de camper (Maxview) waarin we een simkaart moesten doen.

Na wat zoeken hebben we gekozen voor een maandelijks opzegbaar abonnement, deze maand wat minder data, volgende maand wilden we overstappen naar unlimited data en hoge snelheid in het buitenland.

Nu blijkt dat het kaartje in de router verbonden is zonder internet… maar als je het kaartje in een telefoon doet, geeft hij wel 2 streepjes verbinding met het internet.

Hoe kan dit? Ligt het aan het kaartje/ abonnement dat dit het niet in de router doet? En zo ja, welke kaart hebben we dan nodig?

O ja, dit abonnement als hotspot gebruiken heeft niet veel nut, aangezien er IN de camper weinig bereik is van 3G/4G/5G en wifi signalen van campings. Vandaar de antenne en router.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Happy78, welkom op de KPN Community! Ik zie dat onze community je al voorzien heeft van antwoord. Voor de volledigheid en voor toekomstige meelezers zal ik het even samenvatten en aanvullen.

Wat ​@JanD hier zegt, klopt:

Beste ​@Happy78 , gebruik je wel een datasim met een 097 nummer?

Een 06 nummer is verboden in dat soort apparatuur en kan een reden zijn voor niet werken.

Voor de mifi routers (en tablets) hebben we een apart soort simkaart, namelijk de Data Only (of: Mobiel Internet abonnement). Hiermee kan je alleen data gebruiken. Deze hebben we op moment van schrijven in 2 smaakjes: 1 GB en Unlimited Data. Klik op de link om te zien wat bij jou past!

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Een 06 nummer is verboden in dat soort apparatuur en kan een reden zijn voor niet werken.

Een provider blokkeert een 06 nummer bij oneigenlijk gebruik.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Uhm, nee.. hoe had ik dit kunnen weten? overal wordt simkaart genoemd, dus ik dacht.. ik koop een simkaart. Als je toch gewoon voor je data betaalt is er toch niks aan de hand zou je zeggen qua misbruik?

Maar oke, hoe kom je aan een data sim? Heeft KPN die? Zouden we ons nummer nog kunnen omruilen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

JanD, ik zie je reactie hierover bij een ander topic. Wij hebben geen ander KPN abo. We zijn hier terecht gekomen omdat het unlimited data abonnement ons aansprak.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Happy78 KPN verkoopt datasim abo's.

Als je een sim aanschaft behoort een verkoper te vragen waar je deze voor wil gebruiken en adviseert hij je de juiste simsoort.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

dat laatste kan dus niet, onze camper is een redelijke kooi van faraday ;) dus een mobiele hotspot is geen optie.

Datasim heb ik inmiddels via de klantenservice geregeld, dank je wel!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

dat laatste kan dus niet, onze camper is een redelijke kooi van faraday ;) dus een mobiele hotspot is geen optie.

Datasim heb ik inmiddels via de klantenservice geregeld, dank je wel!

Beste ​@Happy78 goed om te lezen dat het nu goed geregeld is en ik hoop dat het ook goed gaat werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

volgende maand wilden we overstappen naar unlimited data en hoge snelheid in het buitenland.

Buiten Nederland is de data niet unlimited. 

In de rest van Europa is het 40 GB per maand.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Happy78, welkom op de KPN Community! Ik zie dat onze community je al voorzien heeft van antwoord. Voor de volledigheid en voor toekomstige meelezers zal ik het even samenvatten en aanvullen.

Wat ​@JanD hier zegt, klopt:

Voor de mifi routers (en tablets) hebben we een apart soort simkaart, namelijk de Data Only (of: Mobiel Internet abonnement). Hiermee kan je alleen data gebruiken. Deze hebben we op moment van schrijven in 2 smaakjes: 1 GB en Unlimited Data. Klik op de link om te zien wat bij jou past!