Skip to main content
Beantwoord

Sinds 1 juli regelmatig wegval van wifi

• December 16, 2025
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Wij hebben hier exact hetzelfde probleem. Al meerdere keren met KPN mensen aan de lijn gezeten om de boel opnieuw te installeren maar dan doet de wifi het weer even goed tot de volgende uitval van wifi. Net gebeld met de klantenservice en de oplossing is bekabelen. Ja zeg, tot de zomer geen enkele storing gehad en sinds juli is het 1 groot drama. Gr. Ger

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Ger01, welkom allereerst bij onze community. Ik denk graag mee. 

Ik ben benieuwd naar een aantal dingen: 

• Heb je dit probleem alleen met wifi of ook met apparaten die met een kabel zijn verbonden met de modem?
  • Ervaar je dit op alle apparaten via wifi? Of alleen op een enkele. 
  • Valt je televisiesignaal op dat moment ook weg? 
  • Hoe branden de lampjes op de modem als je dit ervaart? 

Wat je in ieder geval alvast kunt doen is de Wifimanager draaien. 

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 19, 2025

Hi ​@Ger01, welkom allereerst bij onze community. Ik denk graag mee. 

Ik ben benieuwd naar een aantal dingen: 

• Heb je dit probleem alleen met wifi of ook met apparaten die met een kabel zijn verbonden met de modem?
  • Ervaar je dit op alle apparaten via wifi? Of alleen op een enkele. 
  • Valt je televisiesignaal op dat moment ook weg? 
  • Hoe branden de lampjes op de modem als je dit ervaart? 

Wat je in ieder geval alvast kunt doen is de Wifimanager draaien. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2025

Dank voor je reactie. Gisteren is er een KPN monteur geweest en die zei dat de oplossing eenvoudig is, namelijk vervangen van de oude experia wifi versterker. Hij heeft het systeem getest en het internet is prima met hoge snelheid, de wisselende problemen zitten alleen bij de draadloze toestellen die verbinding maken met de experia wifi versterker. Heb nu een andere versterker moeten kopen die ik dit weekend ga monteren. En dan hopen dat het beter is.

Gr,

Ger

JanD
Superuser
  • December 20, 2025

Beste ​@Ger01 die ‘oude’ Experia versterker, is dat de zwarte vierkante? Indien ja, dan is daar niets mis mee, behalve dan dat deze uitsluitend bekabeld aan de modem aangesloten kan worden, zeker met de nieuwste firmware is deze weer helemaal bijdetijd.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Welke firmware heeft de Experia wifi?

Zie ook onderstaande links voor aanvullende info:

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2025

Ja dat is de vierkante.

Deze is bedraad en we hadden, voordat de monteur kwam, alles al geprobeerd maar kregen geen stabiele wifi.

Ik heb nu een superwifi versterker gekregen en ik ga deze binnenkort aansluiten. Ben benieuwd of het dan beter is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 3, 2026

Hi Ger, we zijn inmiddels een tijdje en de feestdagen verder en ik ben benieuwd hoe het nu is afgelopen met de nieuwe SuperWifi. Is het allemaal gelukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

Na aansluiten van de superwifi zijn alle problemen weg, we hebben weer snelle wifi in het hele huis. Fijn dat het nu opgelost is, blijft jammer dat via de helpdesk je een half jaar van alles moet proberen met de oude wifi versterker terwijl de oplossing zo simpel was.Â