Skip to main content
Vraag

Sinds 11 mei glasvezel, maar kan geen abonnement aanvragen

• June 8, 2026
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Hoi sinds 11 mei hebben we glasvezel in huis maar ik kan geen glasvezel abonnement afsluiten.   (Wel telefonisch gedaan maar kreeg koper pakket )

als ik op KPN app mijn postcode invul krijg ik te zien dat hier geen glasvezel aanwezig is.  Ik heb al meerdere keren gebeld en wordt van het kastje naar de muur gestuurd 

hoe nu verder?

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 8, 2026

Een aansluiting in huis betekent nog niet dat het meteen werkt. Er zit namelijk ook nog een andere kant aan de kabel. Wellicht is die kant nog niet klaar.  Wat zegt deze site over de status van jouw adres?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Hoi Joep

er ligt hier in de straat al langer glasvezel en buren gebruiken hem al

als ik postcode check doe zegt hij alleen koper

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Liesje2026 . Welkom hier.

Dat is inderdaad wel merkwaardig.  Weet je ook zeker of de buren KPN als provider hebben?  Sommige  glasvezel netwerken zijn niet van KPN namelijk.

Ik wil voorstellen dat ik even met je meekijk. Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan zoek ik haarfijn uit, hoe de status van ons netwerk bij jullie is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Hoi Erwin

de mail van het aanleggen in huis kwam van KPN via hun heb ik het ook geregeld 

lijkt me dus dat de glasvezel ook van KPN is

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Oh ja profiel aangevuld

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Liesje2026 . Ik heb via deze site een controle gedaan en dit is de uitkomst (zie onder).   Als ik dan moet speculeren is bij initiële aanleg jouw woning overgeslagen. Als KPN Netwerk er vervolgens alsnog voor moet terugkomen gaat dat via een haalbaarheids onderzoek.  

Wanneer is er in jouw straat glasvezel aangelegd? En woonde jij daar toen al en ben je toen samen met de rest van de straat aangesloten?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 10, 2026

@Erwin van KPN ,

Ik haak eventjes aan.

De aansluiting bij mij gaat 'technisch' goed, maar wel een administratieve puinhoop.

Omgebouwd glasvezel van 100 mbps naar 200 mbps ( opgewaardeerd ).

Na verlenging zou ik per 12-08-2026 het nieuwe bedrag betalen, maar na een ( 1 ) maand betaal ik het al.

Ik verdenk het systeem dat ik nog als 'koper' sta geregistreerd ipv Glasvezel.

Groet,

Bammy

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2026

Hoi Erwin 

haalbaarheids onderzoek is al geweest glasvezel is in huis.   Maar ik denk dat ze het niet vrij gegeven hebben.   Is vandaag een maand geleden vanaf de weg in huis gebracht.  

Erwin van KPN
Moderator

Vervelend om te lezen, ​@Bammy . Maar je kunt hier beter een eigen topic voor aanmaken. Ik kan niet twee cases in één topic analyseren.

@Liesje2026 :  Er is dus een haalbaarheidsonderzoek geweest en ze zijn (aan de hand daarvan) zelfs langs geweest, klopt dat? Wat hebben ze toen gezegd, heb je ook mail met meer informatie?

Het feit dat er bij jou thuis nu een aansluiting is betekent nog niet automatisch dat er ook een werkende verbinding aan de andere kant zit namelijk. Dus ik ben even benieuwd naar hoe dit verder met jou gecommuniceerd is.