Skip to main content
Antwoord

Sinds 12 februari is mijn glasvezelverbinding geblokkeerd

• February 18, 2025
  • 16 reacties
  • 306 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik ben sinds begin februari over op glasvezel. Alles werkte prima tot 12 februari. Mijn hele verbinding ligt eruit. Het service lampje op mijn Experia V10 box is rood. Inmiddels heb ik denk ik bij elkaar zo'n 5 uur aan de telefoon gehangen met een stuk of 10 medewerkers van KPN. Zij zeggen allemaal dat ik geen betalingsachterstand heb maar dat er toch een blokkade op mijn glasvezel staat alsof ik dit wel heb. Vrijdag 14 februari is er een monteur geweest bij mij thuis die dit uiteraard niet op kon lossen aangezien het een fout is in een systeem en het niets met de techniek te maken heeft. Hij heeft het modem vervangen en dat hielp uiteraard ook niet. Gisteren ben ik gebeld door de financiële (volgens mij Collections ofzoiets)  afdeling van KPN. Deze man was alles behalve hulpvaardig en vriendelijk. Hij erkende dat ik ten onrechte een blokkade op mijn glasvezel heb maar dat hij daar toch zeker niets aan kan doen. Toen zei ik zet het dan door naar de IT afdeling en toen zetten hij mij (alweer) naar de klantenservice. Zonder de persoon van de klantenservice even fatsoenlijk in te lichten over wie hij aan de telefoon kreeg. Ik ben het inmiddels spuugzat. Ik kan mijn werk niet fatsoenlijk uitvoeren op een hotsspot, dus mijn werk lijd hieronder. Ik wil dat dit zsm wordt opgelost. Als er niet heel snel een oplossing komt ga ik het via mijn rechtsbijstand laten lopen. Ik wordt nu onterecht aangemerkt als wanbetaler, kan geen gebruik maken van een dienst waar ik gewoon netjes voor betaal. En ik moest van KPN over op glasvezel. Zorg dan ook dat het werkt!! Ik heb dus al 10 mensen aan de telefoon gehad dus komen met de oplossing dat ik even naar de klantenservice moet bellen gaat hem niet worden. 

Beste antwoord door Dominique A

Goedemorgen, even ter informatie. Ik stond ten onrechte op een “vanglijst” dit zorgde ervoor dat ik geen verbinding had. Het probleem is inmiddels opgelost. Maar dacht meld dit nog even voor het geval dat dit nog een keer gebeurt. Ik ben Geoffrey(Jeffery) en de andere mensen heel erg dankbaar dat ze dit hebben opgelost! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Ik wil ook graag weten waar ik een ingebrekestelling brief aangetekend heen kan sturen. En dus niet de klantenservice. Gewoon juridische zaken. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Dominique A, welkom op de KPN Community, ook al zijn de omstandigheden minder. Ik vermoed dat er geen samenhang is tussen de overstap naar glasvezel en de blokkade. Maar toevallig is het wel. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent en dat je zo snel mogelijk weer online wilt zijn. Ik kan je alleen nu al vertellen dat ik dit niet voor je kan oplossen. Er zal iemand anders naar moeten kijken. Hiervoor moet waarschijnlijk een ticket aangemaakt worden bij een achterliggende afdeling. Dit gaat het gemakkelijkst via de telefonische klantenservice, omdat er dan direct contact is. Maar ik begrijp ook dat je hier niet meer op zit te wachten, omdat je al meerdere keren gebeld hebt, zonder oplossing. Ik kijk daarom graag even met je. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Als je een seintje geeft als je dit hebt gedaan, kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2025

Goedemiddag Denise, Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik kreeg altijd mijn factuur op de 11e van de maand en nu precies een dag later op de 12e ligt mijn glasvezel eruit. Ik vind dat iets te toevallig Verder is er dus de 14e een monteur geweest die vaststelde dat er eerst dingen in systemen moesten worden gedaan voordat hij iets bij mij op locatie kon doen. Dat deze monteur is geweest is blijkbaar in jullie systemen niet bekend want ik krijg continu mail en sms dat ik met spoed een afspraak moet maken met een monteur. Dat terwijl een volgende monteur ook niks kan als er niets in de situatie veranderd. Als ik overigens dan naar de afspraken pagina ga staat daar dat ik 80 euro moet betalen voor een monteur. Dit ga ik uiteraard niet doen. Ik betaal al voor glasvezel waar ik nu al anderhalve week geen gebruik van kan maken. Een aardige collega van u heeft woensdag ochtend een ticket aangemaakt. Dit was de eerst die ook daadwerkelijk iets doet om mij te helpen. Ik snap serieus niet waarom niet eerder iemand een ticket aan kon maken.  Maar het is nu vrijdag en de blokkade zit er nog steeds op. Ik werk zelf in de IT en ik snap dus echt wel dat er soms problemen in systemen ontstaan maar het hoeft echt niet zo lang te duren om het op te lossen. Ik kan nu mijn werk niet fatsoenlijk uitvoeren dus ik en mijn werk lopen hierdoor schade op. Kan er aub vaart worden gezet naar een oplossing? Anders zie ik mij genoodzaakt om naar een andere provider over te stappen want dit is geen doen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 24, 2025

Hoi ​@Dominique A. Denise is even tijdelijk afwezig, dus daarom zal ik jou in deze even van een antwoord voorzien.

Dank je voor het invullen van je profiel. Ik heb even gekeken bij je gegevens en er is een collega, die je hebt gesproken op 17 februari, serieus mee bezig om dit op te lossen voor je. Hij heeft ook een ticket aangemaakt voor je (zoals je al zei) en als het goed is heb je vandaag ook nog gesproken met hem. Hij zal je verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Mijn excuses dat het zo lang moet duren voordat het opgelost is. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

@Dominique A heb je mobiel van kpn

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

@Arjan van KPN klopt inderdaad! Hij is een topper! Heel fijn dat hij zich er in vastbijt om dit op te losse! Ik had vanochtend ineens 10 min glasvezel verbinding. Daarna weer hetzelfde probleem helaas. Ga er maar vanuit dat dat komt omdat ze ermee bezig zijn. ​@MR_CHIP yes heb ik! 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

@Arjan van KPN klopt inderdaad! Hij is een topper! Heel fijn dat hij zich er in vastbijt om dit op te losse! Ik had vanochtend ineens 10 min glasvezel verbinding. Daarna weer hetzelfde probleem helaas. Ga er maar vanuit dat dat komt omdat ze ermee bezig zijn. ​@MR_CHIP yes heb ik! 

Dan kan kpn toch een bundel toevoegen eventueel ​@Arjan van KPN 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

@MR_CHIP heb ik. Maar dit werkt niet echt lekker. Kan nu ook op bepaalde werksites niet inloggen en het duurt een uur voordat alles is opgestart. Dus mooi voor nood maar niet ideaal. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

@MR_CHIP heb ik. Maar dit werkt niet echt lekker. Kan nu ook op bepaalde werksites niet inloggen en het duurt een uur voordat alles is opgestart. Dus mooi voor nood maar niet ideaal. 

Hoezo doet alles nu zo lang dan

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

@MR_CHIP geen idee. Het werkt in iedergeval veel sneller op glasvezel. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

Hoi ​@Dominique A . Het issue zelf is dus al iemand mee bezig.  Daar heb ik verder geen invloed op. Maar ik kan wel een bundel op een mobiel nummer van KPN zetten. Dus geef hier even een gil als je dat graag wil.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Hi ​@Erwin van KPN dankjewel! Ik heb al een bundel en bel eigenlijk elke keer op als die verloopt. Dus dat is goed geregeld verder. gr, Dominique

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

@MR_CHIP geen idee. Het werkt in iedergeval veel sneller op glasvezel. 

@Erwin van KPN waarom zou die backup een uur duren eerdat het opstart 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2025

@Erwin van KPN is er al zicht op een oplossing? Het duurt nu al 2 weken. Niets ten nadele trouwens van de jongen/man die mij helpt bij KPN. Die doet echt zijn best. Maar kan dit zsm niet een keer geëscaleerd worden? En waar kan ik een aangetekende brief naartoe sturen? Ik heb het geprobeerd naar KPN Postbus 13500 9700 RG Groningen. Maar dit adres werd bij het Post NL punt niet gevonden. 

Dank alvast! gr, Dominique

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 7, 2025

Goedemorgen, even ter informatie. Ik stond ten onrechte op een “vanglijst” dit zorgde ervoor dat ik geen verbinding had. Het probleem is inmiddels opgelost. Maar dacht meld dit nog even voor het geval dat dit nog een keer gebeurt. Ik ben Geoffrey(Jeffery) en de andere mensen heel erg dankbaar dat ze dit hebben opgelost! 

Erwin van KPN
Moderator

Dank dat je hier nog even de tijd voor neemt en fijn dat het is opgelost!