Skip to main content

Ik zit al twee dagen zonder internet omdat er blijkbaar een kabelbreuk was. Kpn meldt dat die nu verholpen zou zijn, maar nog steeds geen werkend internet. Een monteur kan pas maandag komen, dus ga ik zelf maar eens wat proberen…

 

Op het glasvezelkastje branden ( ook na reset) twee lampjes continu groen: POWER en Connection. Het lampje ALARM brandt niet. Is daarmee zeker dat de verbinding tussen KPN en het glasvezelkastje goed is?

Pas Als ik dat zeker weet, ga ik verder kijken naar de aansluiting van de glasvezel naar het modem…

groeten,

Peter

 

Hallo @fessels , welk glasvezelkastje heb je, deze Genexis XGS-PON ONT ?

Dan horen daar inderdaad Power en Connection continu groen te branden en Alarm uit.

Branden/knipperen de groene en gele lampjes bij de rode ethernetpoort wel? Er is namelijk een serie in omloop (geweest) waarvan deze ethernetpoort stuk gaat door een stroomonderbreking. Dan moet het kastje vervangen worden. Dat kan de monteur a.s. maandag doen. Die heeft vervangende kastjes bij zich.


Dat is inderdaad het kastje. Die lampjes branden niet, zal dus wel vervangen moeten worden.

Dat kan ik zelf ook. Is dat kastje niet ergens af te halen? Twee dagen wachten op een monteur die daar 1 minuut werk aan heeft, vind ik onzinnig. Zeker als ik daardoor ook nog eens twee dagen onthand ben.

 

Met vriendelijke groet,

Peter


Dat is inderdaad het kastje. Die lampjes branden niet, zal dus wel vervangen moeten worden.

Dat kan ik zelf ook. Is dat kastje niet ergens af te halen? Twee dagen wachten op een monteur die daar 1 minuut werk aan heeft, vind ik onzinnig. Zeker als ik daardoor ook nog eens twee dagen onthand ben.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Die kastjes kunnen ook opgestuurd maar er zit een zondag tussen dus dan zal het ook maandag worden en misschien zelfs dinsdag. 


Als je ook mobiel hebt van KPN @fessels vraag dan via 0800 0402 een ruime databundel aan zodat je je mobiel als hotspot kunt gebruiken en toch kunt internetten.

 

 


Die kastjes zijn inderdaad zelf om te wisselen, maar ze worden toegestuurd. Zelf ophalen gaat niet. Helaas zit er nu een weekend tussen, dus wordt het maandag of zelfs dinsdag voordat die aankomt. Dan is de geplande monteur sneller.


Dat is inderdaad het kastje. Die lampjes branden niet, zal dus wel vervangen moeten worden.

Dat kan ik zelf ook. Is dat kastje niet ergens af te halen? Twee dagen wachten op een monteur die daar 1 minuut werk aan heeft, vind ik onzinnig. Zeker als ik daardoor ook nog eens twee dagen onthand ben.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Die kastjes kunnen ook opgestuurd maar er zit een zondag tussen dus dan zal het ook maandag worden en misschien zelfs dinsdag. 

Dat is jammer. Ik had gehoopt dat dat ergens bij een kpn-winkel of servicepunt afgehaald kon worden :-(


Als je ook mobiel hebt van KPN @fessels vraag dan via 0800 0402 een ruime databundel aan zodat je je mobiel als hotspot kunt gebruiken en toch kunt internetten.

Dank voor de tip. Er is al een databundel toegevoegd. Maar we hebben  maar 1 kpn-abonnement, die ook nogal eens buitenshuis is. Dat helpt dus wel, maar slechts een klein beetje.