Skip to main content
Vraag

Sinds 2 dagen storing op mijn adres

• July 12, 2026
  • 16 reacties
  • 165 keer bekeken

Ik heb nu anderhalve dag geen internet door een kabelstoring, regio 8307AA (sorry, fout in de kop van dit bericht) Het staat op de storingspagina, maar wordt nu wel vervelend. Zeker omdat ik het nodig heb voor mijn werk. Elke keer wordt de oplossingstijd keurig gescript verlengd met precies 12 uur, maar daar trap ik niet meer in.

Kan iemand mij echt vertellen wat er aan de hand is? Zijn alle monteurs op vakantie? Moeten er 12000 vezels worden gelast?

De bundel van mijn telefoon voor de hotspot is al bijna op en krijg nu toch wel een uitdaging.

16 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Beste ​@MM946 als he een KPN mobiel abo hebt kun je via  0800 0402 een gratis databundel aanvragen totdat de storing opgelost is.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 12, 2026

Hallo ​@MM946 

Heb je al contact gehad met KPN? 

Het gratis nummer van KPN klantenservice is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.

Storingen zijn 24/7 te melden.

KPN klantenservice kan een gratis maandbundel van 500GB zetten op jouw KPN mobiele abonnement (als je dat hebt).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 12, 2026

Heb geen KPN mobiel en heb de klantenservice wel gebeld, maar die kunnen mij niet meer vertellen als wat er op de storingspagina staat. 

Wat ik gewoon vervelend vind is dat je geen verwachting heb, een echte tijdsindicatie. En ja, die is soort van wel, maar wordt elke keer met 12 uur verschoven als de deadline niet is gehaald, dus zegt het de facto nog steeds niks.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 12, 2026

Een echte tijdsindicatie wordt zelden gegeven. Misschien verstandig want je gaat dan ergens op rekenen en als het niet lukt dan is de teleurstelling des te groter. Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig. Je kunt er dus vanuit gaan dat er aan gewerkt wordt. 

• Helper
  • July 12, 2026

Volgens dit is het opgelost…?!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2026

Je postcode en huisnummer staan in het screenshot, ​@Lazarus . Nu kun je het nog aanpassen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 12, 2026

Hoi Peter, Lazarus is niet de TS en ik denk dat hij een willekeurig huisnummer in de opgegeven postcode heeft gekozen. Een verkeerd nummer 😋, want ik zie de storing nog wel op andere huisnummers. 

• Helper
  • July 12, 2026

Hoi Peter, Lazarus is niet de TS en ik denk dat hij een willekeurig huisnummer in de opgegeven postcode heeft gekozen. Een verkeerd nummer 😋, want ik zie de storing nog wel op andere huisnummers. 

Ik heb inderdaad een willekeurig huisnummer gekozen, en de PC en ‘t huisnummer zijn niet van mijn huidige adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 12, 2026

Het gaat om een paar adressen en nee, de storing is er nog steeds ;) De buurvrouw heeft geen mobiele telefoon en klaagt (ze zit echt net bij KPN) dat ze al spijt heeft van haar overstap.

@Joep1965 Maar dat is dus precies wat ik bedoel: als je een tijdsindicatie geeft, doe het dan goed en zet er allicht bij waarom je het niet gehaald hebt. Heb ik alle begrip voor. Of doe het geheel niet. Dit gescripte +12 uur elke keer voegt ook niks meer toe en verliest daardoor zijn waarde.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2026

Ligt eraan waar de buurvrouw vandaan komt. Er is kabelbreuk, dus alle providers op dezelfde lijn hebben er last van.

Komt buurvrouw van Ziggo dan zal er nog tv signaal op de lijn zijn. Coax, dvb-c, netwerk 4444, frequentie 474, symbool rate 6900.

Glasvezel is veel lastiger te repareren dan coax of koper. Honderden, vaak duizenden fibers, moeten gelast worden. Als het grond van derden is, of een bouwplek, moeten er ook toestemmingen geregeld worden. Voordat er ook maar een spade de grond in gaat. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@MM946. Welkom op de KPN Community, al is de aanleiding wat minder leuk. Zeker niet fijn dat je nu met een storing te maken hebt. 

De informatie die ik heb is dat ik zie dat er 13 adressen geraakt zijn door de kapotte kabel. Meer informatie is er voor mij helaas ook niet beschikbaar. Weet wel dat we deze storing niet vergeten zijn en dat er geprobeerd wordt het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Door levering van onderdelen of aanvragen van graafvergunningen kunnen werkzaamheden wat later beginnen dan gehoopt, dus daarom kan het zo zijn dat het telkens met 12 uur wordt verlengd. 

Ik hoop in ieder geval dat jij en je buren zo snel mogelijk weer internet hebben! Achteraf kun je via onze website een vergoeding aanvragen voor de dagen dat je zonder diensten zat. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Fijn, dank je wel! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Zojuist maar weer eens gebeld hoe het ermee staat. De KPN-mevrouw wist me niks meer te vertellen dan dat ik al wist en verwees me door naar KPN Netwerk (088-0063744). Die AI stem vertelde, na het invullen van postcode en huisnummer dat ik een Glaspoort-aansluiting had en verbond me door met het juiste nummer. Et voila: ik kwam opnieuw in hetzelfde menu terecht. Weer het riedeltje, en wederom in het begin van het menu gekomen, tot 3 keer toe.

Toen maar Glaspoort direct gebeld: 088-6601550. Omdat ik al glas heb, vallen vele opties weg, behalve 5: een klacht. Ik word dan doorverwezen (met sms!) naar een formulier om een klacht in te dienen. Dit gaat vaak over schade bij kabel graven wat niet het geval is.

Ik had KPN hoog zitten, maar dit valt me een beetje tegen. En ik geloof ​@Arjan van KPN echt wel, maar ik hoor niks, zie niks gebeuren en tast in het duister, en KPN zelf dus ook.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik snap dat je op zoek bent naar meer informatie, maar ik ben bang dat Glaspoort dat ook niet kan geven. Het beste is om te wachten totdat de verlossende SMS binnenkomt dat de storing verholpen is. 

Mocht je maandag nog steeds geen diensten hebben, dan hoor ik het graag. Dan kunnen we eens zien of er ergens toch meer informatie te vinden is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2026

Nee, denk ook dat Glaspoort dat niet kan, en dat geeft ook niet.

Ik snap gewoon niet dat anno 2026 we wel mensen naar de maan kunnen schieten, vliegende auto's hebben maar dat medewerkers van een telecombedrijf zelf niet meer info kunnen krijgen / inzicht hebben in wat er loos is. En echt, ik snap het: als Amsterdam geen internet heeft lopen er meer mensen hard dan 1 straatje in een boerengehucht, alle begrip voor. Het gaat mij meer om de informatievoorziening.

Enfin, wordt vervolgd. Amen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 16, 2026

Helaas heeft de ACM bepaald dat de provider kpn en de netwerkbeheerder kpn strikt gescheiden moeten zijn en daarom kan kpn de provider niet in de systemen van kpnnetwerk kijken.