Skip to main content
Vraag

Sinds 2 dagen storing op mijn adres

• July 12, 2026
  • 32 reacties
  • 455 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Hi ​@Arjan van KPN 

Ook in dit soort situaties zou 5G-internet Thuis uitermate van pas komen! 😏

Ik gooi maar eens een balletje op. 

• Auteur
  • Topper
  • July 31, 2026

Edit - Er is net vandaag wat meer informatie beschikbaar gekomen. Er moet blijkbaar toch gegraven worden, maar dan wel in een gebied met veel verkeer. Daarom moet er een verkeersplan aangevraagd worden en dient de Provincie daarvoor een vergunning te geven. Dit proces neemt eerlijk gezegd best wel wat tijd in beslag. Denk aan 6 tot 8 weken. 

Sorry, dat was waarschijnlijk niet wat je wilde horen, maar je hebt nu in ieder geval iets meer duidelijkheid. 

Dank voor de info. Ik weet inmiddels dat het 'blauw glas' betreft, als in 'aanvoer'.  Het verkeersplan (jawel mensen, WE HEBBEN EEN PLAN!) is ingediend door de aannemer. En nu maar hopen dat het ambtelijk apparaat snel (kuch) het werk doet.

Anders las ik de kabel zelf wel, met een schoffel van de Welkoop en een splicer-unit-ding van de Ali. #geenpaniekikdoeniks

@PeterG Ik heb voor mijn werk wel minstens 500 up en down nodig. Met 5g in dit boeren gehucht is het maar net hoe de wind waait hoeveel bits mijn kant op vliegen.

• Auteur
  • Topper
  • August 10, 2026

Hosanna, hoezee: de internetverbinding werkt weer. Na een maand “afzien” kunnen we weer vol gas!

Maar, tot zover het goede nieuws. Ik wilde uiteraard gebruiken maken van de compensatieregeling. Deze zegt echter dat er alleen een storing was op 7 augustus en dat ik recht heb op 8 euro, Maar, de verbinding lag er net iets meer dan een maand uit. Volgens mijn modem was het glassignaal op 10 augustus (vandaag) terug om 15:54. De storing begon op 10 juli om 15:17. Dit is afgerond 744 uur / 31 dagen. Ik zou dus (op z'n minst) een maand abonnement terug moeten krijgen, toch? Of….31 euro (wat bij lange na niet het maandbedrag haalt)

Wordt dit KPN bellen?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 10, 2026

Hallo ​@MM946 .

Zo zo, dat heeft flink wat tijd gekost. De check op de website gaat duidelijk niet goed. Ik zie ook dat op https://kpn.com/storing  de storing nu staat met starttijd 7 augustus 2026 om 09:45

Dat klopt dus niet en moet door klantenservice beter opgepakt worden.

Het gratis nummer van KPN klantenservice is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Case closed luitjes. Door tot de orde van de dag. Netjes opgelost zo!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 11, 2026

Mooi ​@MM946 . Eind goed alles goed.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dan wil ik nu graag Kool and The Gang met Celebration uit de kast halen. Een maand lang zonder diensten is wel erg lang natuurlijk, maar eventjes vieren dat het weer hersteld is mag ook 😋 

Wel zo wenselijk gezien je werkzaamheden natuurlijk en hopelijk was dit eens maar nooit weer. En die compensatie is ook meer dan terecht natuurlijk. Mooi dat dat alsnog gelukt is. 

Mocht je toch nog weer eens iets hebben, dan weet je ons te vinden!