Skip to main content
Antwoord

Sinds 2 maanden bijna dagelijks storing aan de internetverbinding

• November 21, 2025
  • 12 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Inmiddels bijna 3 jaar internet op mijn nieuwe woonadres en ook in die 3 jaar een prima internet verbinding gehad. Sinds begin Oktober heb ik veel last van storingen waarbij ik bijna dagelijks een berichtje krijg via sms dat er een storing is in het postcode gebied waarin ik woon. Ook mijn buren melden deze storingen, dus het gaat in elk geval om alle woningen op de DP of de ODF lade en misschien zelfs breder. Gezien er vlakbij nog nieuwbouw gebouwd wordt is een graafschade mogelijk, maar dat zou geen dagelijkse problemen mogen opleveren gedurende 2 maanden.

KPN medewerker kan mij niets vertellen omdat de interne communicatie via tickets loopt. Ik mag als klant toch verwachten dat er met deze omvang van storingen meer gedaan kan worden dan een ticket doorzetten en dan maar hopen dat het snel opgelost is, terwijl men zelf ook weet dat dit al 2 maanden zo door gaat.

Wat kan ik nu nog doen om te zorgen dat KPN de juiste mensen aanstuurt om deze storing snel te verhelpen zodat wij krijgen waar we voor betalen, een snelle en stabiele internet verbinding.

Beste antwoord door Alex van KPN

​@MarcoD1989, en gelijk een update. Er waren daar inderdaad werkzaamheden. Dit hoort echter nu afgerond te zijn, het wordt nog in de gaten gehouden. 

Hou me hier op de hoogte mochten jij en de buren dit weer ervaren. 

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 21, 2025

U zou nog een schriftelijke klacht in kunnen dienen via dit formulier. Kpn moet dit, net als alle providers met klachten van dit kaliber, doorgeven aan de netwerkbeheerder. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 21, 2025

Bedankt Joep, dat ga ik dan in elk geval even doen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hi ​@MarcoD1989, dit lijkt mij ook niet de bedoeling en helemaal als het hiervoor goed heeft gewerkt. 

Zou ik dit mogen nakijken hier? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

Wat zou je precies voor relevante informatie willen hebben? Heb wat aangevuld, is dat voldoende?

Ik heb inmiddels een reactie op het klachtenformulier. Gezien de storing weer is opgelost is het ticket ook weg en kan men mij niet helpen. Dus weer helemaal geen hulp of uitleg waar men mee bezig is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 25, 2025

Hier heb ik voldoende aan. Ik heb een meting gedaan van je verbinding en ik zie niets geks, Dit is echter een momentopname en waarschijnlijk ervaar jij op dit moment ook geen storingen. Heb jij dit de afgelopen dagen ook nog gehad? Zou ik van jou ook nog enkele huisnummers mogen hebben van buren die het ook ervaren? Postcode heb ik al dus alleen huisnummers zijn voldoende. 

Dan kan ik dit breder na laten vragen om te kijken of er iets aan de hand is bij jullie. 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 25, 2025

Klopt momenteel geen storingen. Laatste was afgelopen zaterdag. Nummers 63, 69, 71 en 73 zitten allemaal bij KPN en gaven allen aan dezelfde hoeveelheid storingen te ervaren.

Een van mij buren heeft contact gehad met een medewerker en die gaf aan dat ze kinderziektes hebben na het plaatsen van een nieuwe centrale in Flevoland. Naar mijn weten is er geen nieuwe centrale in Flevoland.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 25, 2025

Ik wordt altijd zo moe van dat soort excuses. De klantenservice heeft echt 0 weet van wijzigingen van centrales of andere zaken onder de grond. De enige wijziging die hun kunnen zien aan het infra is als er een keer glas is uitgerold. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 25, 2025

​@MarcoD1989 dank voor de informatie. Ik ga hiermee bezig. 

Een toevoeging op Ik_Combineer. Dit klopt, dit komt doordat wij als provider dit niet mogen inzien. Dat kunnen alleen de mensen van netwerkbeheer, dit is wettelijk bepaald. Ik ga dit wel navragen of er daar aan de hand is en of ze ermee bezig zijn. 

Hier kom ik dus nog op terug. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

​@MarcoD1989, en gelijk een update. Er waren daar inderdaad werkzaamheden. Dit hoort echter nu afgerond te zijn, het wordt nog in de gaten gehouden. 

Hou me hier op de hoogte mochten jij en de buren dit weer ervaren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 25, 2025

Bedankt Alex. Ik zal het direct melden mocht er toch nog een storing de kop opsteken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 25, 2025

​@MarcoD1989 dank voor de informatie. Ik ga hiermee bezig. 

Een toevoeging op Ik_Combineer. Dit klopt, dit komt doordat wij als provider dit niet mogen inzien. Dat kunnen alleen de mensen van netwerkbeheer, dit is wettelijk bepaald. Ik ga dit wel navragen of er daar aan de hand is en of ze ermee bezig zijn. 

Hier kom ik dus nog op terug. 

Dat snap ik, en ik verwacht ook niet dat de klantenservice inhoudelijk iets weet over dit soort wijzigingen. Maar claim het dan ook niet te weten waar het aan ligt. Daar heeft Marco ook niks aan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 27, 2025

Volledig met je eens ​@Ik_Combineer, zomaar een invulling geven blijft raden en daar heeft niemand iets aan.Â