Skip to main content
Beantwoord

Sinds 2 maanden is mijn internet wisselend traag

• 25 juni 2025
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Vanaf 2018 heb ik de experiabox van KPN voor mijn internet. Sinds 1-2 maanden is mijn internet wisselend erg traag, tot het punt dat de wifi manager op de kpn website aangeeft dat ik niet eens met internet verbonden ben. Snelheidmeting van een programma op mijn laptop zelf laat op de slechte momenten secondenlang een downloadsnelheid zien van 0kb/sec. Met of zonder VPN maakt geen verschil. Online doormeten heeft geen problemen laten zien, wifi signaal zou ook goed zijn, en dus ook geen oplossing. Alles resetten heeft een dag of 3 tot 1 week effect, waarbij mijn internet goed genoeg is voor videomeetings/streamen/etc en daarna begint het geduvel weer opnieuw.

Wat kan ik nog doen om dit op te lossen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@h314590 

Gezien wat je nu verteld, zou het aan de glasvezel- of koperlijn naar je woning kunnen liggen, of mogelijk aan het modem zelf.

Ik adviseer je daarom ook om de storingsdienst van KPN even te bellen, zodat de medewerker een lijnmeting kan verrichten op jouw aansluiting tussen de wijkcentrale en jouw woning.
Daarnaast kan de medewerker gelijk het modem uitlezen.

Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand zijn, dan zou er gelijk een monteur aangestuurd kunnen worden, om het probleem te verhelpen.

Telefoonnummer: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Bekijk origineel

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@h314590 

Gezien wat je nu verteld, zou het aan de glasvezel- of koperlijn naar je woning kunnen liggen, of mogelijk aan het modem zelf.

Ik adviseer je daarom ook om de storingsdienst van KPN even te bellen, zodat de medewerker een lijnmeting kan verrichten op jouw aansluiting tussen de wijkcentrale en jouw woning.
Daarnaast kan de medewerker gelijk het modem uitlezen.

Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand zijn, dan zou er gelijk een monteur aangestuurd kunnen worden, om het probleem te verhelpen.

Telefoonnummer: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@h314590. Welkom op de community! Wat vervelend dat je internet de laatste tijd niet goed werkt, vooral omdat het eerder wel lange tijd goed was. Je zegt dat je sinds 2018 een ExperiaBox gebruikt. Omdat het modem al wat ouder is en je nu problemen hebt, is het misschien goed om te kijken of een nieuw modem helpt. Het kan ook zijn dat er iets mis is met je verbinding, zoals ​@Michel.uit.Arnhem  hierboven al zegt. Heb je hierover al contact gehad met onze klantenservice?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 juni 2025

​@Michel.uit.Arnhem  en ​@Vikash van KPN  bedankt voor jullie reactie. Ik heb contact gehad met de klantenservice. Mijn kastje waar de glasvezel binnenkomt is handmatig gereset. Lijkt nog niet helemaal opgelost, maar lijkt wel wat beter. Daarnaast waren er vandaag werkzaamheden van het netwerk, dus geef het nog even de kans. Mocht het na het onderhoud van vandaag nog niet helemaal opgelost zijn dan neem ik opnieuw contact op met de klantenservice.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

​@h314590 Dank voor je bericht! Goed dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat het kastje is gereset. Hopelijk zorgen de netwerkwerkzaamheden voor verdere verbetering. Geef het inderdaad nog even de tijd. Als het daarna nog niet goed werkt, neem gerust weer contact op.

Reageer