Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een uur of 2 geleden klapte mijn Internet (glasvezel) eruit.

NTU lijkt prima en inmiddels ook herstart. Router ook herstart.

 

Valt mij op dat in Mijn KPN bij IP gegevens geen informatie staat. Wordt dit alleen gevuld als je een verbinding hebt of moeten die altijd gevuld zijn?

 

 

Branden er wel/geen ledjes bij de poort van de NT? 

Bij een storing (als deze is) kun je 24/7 bellen! 🙂

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 


Welk type glasvezelkastje heb je? Deze Genexis XGS-PON ONT?

Welke lampjes branden wel/niet? Ik neem aan dat Power en Connection groen branden, maar branden de beide lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernetpoort aan de onderzijde ook?

Er is namelijk een productie batch van dit kastje geweest waarvan de ethernetpoort defect raakt bij een (korte) stroomonderbreking. In dat geval moet dit kastje vervangen worden.


Branden er wel/geen ledje bij de poort van de NT? 

Bij een storing (als deze is) kun je 24/7 bellen! 🙂

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 

Power en Connection branden beide groen
De titel zegt geen signaal, maar dat klopt natuurlijk niet, kon het niet meer aanpassen.

Ik weet niet of er bij de poort waar de netwerk kabel in zit lampjes branden (en of uberhaupt zitten), kan ik niet zien op de foto die mijn vrouw gestuurd heeft, ben zelf op werk. Zij is nu ook niet thuis.


Welk type glasvezelkastje heb je? Deze Genexis XGS-PON ONT?

Welke lampjes branden wel/niet? Ik neem aan dat Power en Connection groen branden, maar branden de beide lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernetpoort aan de onderzijde ook?

Er is namelijk een productie batch van dit kastje geweest waarvan de ethernetpoort defect raakt bij een (korte) stroomonderbreking. In dat geval moet dit kastje vervangen worden.

Deze is het!

 

zie mijn antwoord hierboven.


Hallo @MavhRik 

MavhRik schreef:
De titel zegt geen signaal, maar dat klopt natuurlijk niet, kon het niet meer aanpassen.

Is er dan wel signaal (en internet thuis), of bedoel je alleen dat de Genexis ONT  "Connection” heeft.
 

Valt mij op dat in Mijn KPN bij IP gegevens geen informatie staat. Wordt dit alleen gevuld als je een verbinding hebt of moeten die altijd gevuld zijn?

Het opvragen duurt bij mij ook wat langer, wat mij suggereert dat er verbinding gezocht wordt met het modem. Logischerwijs lukt dat niet als de verbinding met het modem niet werkt.

Heb je al gebeld met KPN via 0800-0402? De aangewezen weg bij een storing!


Bij de rode wan poort zie je op de foto als je goed kijkt een groen en geel ledje. Deze moeten ook branden / knipperen! Doen ze dat? Eventueel even met een handspiegel of de selvie camera van je telefoon kijken als ie laag zit.

Doen die ledjes het niet, dan BELLEN ← klik!!

 


Net mijn vrouw kunnen vragen, bij de LAN poort branden geen lampjes.

Ik heb geen ‘standaard’ systeem, gebruik eigen router die virtueel op mijn server draaid, dus moet even het eea. zelf uitsluiten voordat ik bel.

Ga nu naar huis om te kijken….


bij de LAN poort branden geen lampjes.

Op de NT is het een WAN. Maar goed, deze gaat het niet vanzelf doen.

BEL met kpn en er staat waarschijnlijk morgen al een monteur op de stoep met een nieuwe. Of anders uiterlijk overmorgen. In het gesprek kun je gelijk vragen om de 100 GB weekbundel op je mobiel. Mits je een kpn mobiel abonnement hebt! Dan kun je met de Hotspot daarop diverse apparaten van wifi voorzien. Hopelijk kunnen ze dan ook de telefoon van je vrouw (ook kpn mobiel abo hoop ik) ook van zo'n bundel voorzien. Zodat jullie niet afhankelijk zijn of jij wel thuis bent.

Normaliter moet de modem van kpn zelf aangesloten zijn opdat het doorgemeten kan worden. Maar die is nu ook onbereikbaar, dus...


bij de LAN poort branden geen lampjes.

Op de NT is het een WAN. Maar goed, deze gaat het niet vanzelf doen.

BEL met kpn en er staat waarschijnlijk morgen al een monteur op de stoep met een nieuwe. Of anders uiterlijk overmorgen. In het gesprek kun je gelijk vragen om de 100 GB weekbundel op je mobiel. Mits je een kpn mobiel abonnement hebt! Dan kun je met de Hotspot daarop diverse apparaten van wifi voorzien. Hopelijk kunnen ze dan ook de telefoon van je vrouw (ook kpn mobiel abo hoop ik) ook van zo'n bundel voorzien. Zodat jullie niet afhankelijk zijn of jij wel thuis bent.

Normaliter moet de modem van kpn zelf aangesloten zijn opdat het doorgemeten kan worden. Maar die is nu ook onbereikbaar, dus...

Hoi,


Heb het geverifieerd, lampjes branden niet, ook niet met andere kabel en met de KPN modem aangesloten. Zie wel heel soms het oranje lampje even branden, maar meer niet.

 

Nieuwe NTU is onderweg via PostNL



Bedankt voor de tip, heb de extra GB’s gevraagd en gekregen.


Goed geregeld @MavhRik 

MavhRik schreef:
Nieuwe NTU is onderweg via PostNL

Sinds kort hoeft daar geen monteur meer voor langs te komen, je plaatst de ONT zelf.
De ONT wordt geactiveerd naar je toegestuurd, daar is geen monteur meer voor nodig (bron).


Hoi @MavhRik 

MavhRik schreef:
Nieuwe NTU is onderweg via PostNL

Was de nieuwe Genexis ONT de oplossing voor jouw probleem?


Hoi,

 

Yes sinds gister al weer up and running!