Skip to main content

zijn er meer mensen in Borger of omgeving die een kapot glasvezelkastje hebben na de werkzaamheden van dinsdagmorgen 6 febr? 

 

Klacht!

Op 25-1-2024 ontvang ik de volgende mail:

We komen langs

Komende 3 weken zijn we in jouw buurt om je glasvezelkastje te vervangen. Gratis en voor niets. Zodat jij ook in de toekomst kan genieten van het beste netwerk. We komen langs zonder afspraak, dus je hoeft niet speciaal thuis te blijven. Ben je niet thuis? Dan proberen we het later nog een keer.

Wat moet je doen?

Je hoeft alleen de deur open te doen. Tussen 13u en 21u lopen we bij jou in buurt. We hebben een nieuw glasvezelkastje bij ons en sluiten het binnen 15 minuten voor je aan. Je bent dan even offline. Daarna werkt je internet gewoon weer. Niet thuis? Geen probleem. Je hoeft ons niet te bellen voor een afspraak. We sturen je op een later moment dit jaar een e-mail voor het maken van een persoonlijke afspraak.

Ook ontving ik op 5 januari 14:40 een sms:

Beste klant, we hebben je een mail gestuurd over het wisselen van je glasvezelkastje. We zijn de komende 3 weken bij je in de buurt om dit voor je te doen. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven. Je herkent ons aan ons groene jasje en we legitimeren ons met plezier. Meer weten? Kijk op KPN.com/nieuwkastje

Op Maandag 5-2-2024 8:59 ontving ik weer een sms:

Beste klant, op 6 februari 2024 tussen 5.00 en 7.00 uur verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN

En om 13:03 nog eentje:

Dezelfde SMS ontvang ik maandag om 13:03

Beste klant, op 6 februari 2024 tussen 5.00 en 7.00 uur verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN

 

Dinsdagmorgen viel me op dat de ring camera’s niet werkten maar ik moest naar mijn werk en mijn vrouw ook. Zij kwam om half vijf weer thuis en constateerde dat we geen internet hadden. Ik zat in een meeting maar toen ik naar huis reed heb ik met veel moeite een telefoon nummer gevonden en gebeld. Natuurlijk krijg je niet direct iemand aan de lijn en natuurlijk wordt je nog even in de wacht gezet en natuurlijk krijg je iemand van een call center maar die zij geen probleem we resetten het modem even en dan is het vaak opgelost maar dat kost wel 10 min.

 

Telefonisch contact 17:30

Wij gaan uw modem resetten

Natuurlijk had ik gezegd van de werkzaamheden en dat ze nog langs zouden komen van kpn om het glasvezel kastje te vervangen. Zoals in de mail stond maakte dat niet uit.

Helaas geen verbetering. Dus maar weer gebeld. Dit kaar was wel de vraag belt u voor hetzelfde dan.. maar nog wel weer in de wacht en wel weer hetzelfde riedeltje. Weer hetzelfde verhaal en mu:

Telefonisch contact 17:42

Trekt u de stekker van het glasvezelkastje en van het modem er zelf even uit. 10 seconden wachten dan is het vaak wel opgelost.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 en wat denk je? Inderdaad geen verbetering. Dus maar weer gebeld.

Telefonisch contact 18:06
Vervelend Meneer (ja ze hebben de cursus met goed gevolg doorstaan) we lopen nog even alles bij langs. Branden de lampjes? Ah ik zie het al uw glasvezelkastje is kapot. Kunt u hem er even afhalen en opnieuw opzetten. Ja dat kan ik. Dan stuur ik u een nieuwe. Huh die mensen lopen in de buurt rond tussen Tussen 13u en 21u om dit op te lossen staat in de mail. Stuur dan even iemand langs nu heb ik geen internet en kan ik niets.  Mijn belbundel vliegt er zo ook door terwijl ik deze maand ook op wintersport ga en mijn bundel dan hard nodig ben.

Nee we kunnen niets doen. Wij kunnen die mensen niet aansturen of bereiken . ik kan wel een monteur langs sturen. Dat kan pas morgen middag. Dan zijn wij aan het werk. Vanaf 17:00 uur kan het wel. Dan is de volgende monteur pas donderdag om 17:00 bereikbaar. Dan zit ik nog een dag zonder internet.  Ik kan hem wel opsturen. Past het door de brievenbus? Dat is afhankelijk van uw brievenbus maar u moet de andere ook weer inleveren. Dat is wel mijn laatste zorg. Mijn vrouw en ik zijn aan het werk dus kunnen hem niet in ontvangst nemen. Misschien bij de buren? Stilte. Stuur maar op dan is hij er in ieder geval. U kunt altijd een klacht indienen meneer. Verder kunt u uw pakket volgen meneer.

Niet geheel tevreden hang ik op en zit een hele avond zonder alles want mijn radio en mijn tv mijn streaming etc gaan ook via internet

 

Dan ontvang ik :

Beste klant, PostNL bezorgt je pakket (ordernummer: 5847440) op Hoofdstraat 6  in Borger. Bekijk de status van je bestelling via kpn.com/bestelstatus. Groet, KPN

En vandaag ontvang ik

We zien je graag tussen 14:35 en 16:35

Benieuwd hoe laat we precies voor de deur staan? Op track & trace vind je altijd de laatste informatie over je pakket.

 

Daar geef ik aan dat het pakket als alternatief bezorgt kan worden bij een centraal punt zodat ik hem daar in ieder geval kan ophalen als ik weer thuis ben en dan moet ik hem zelf maar vervangen en hopen dat alles goed gaat en dan wel werkt. Inmiddels zit ik wel 2 dagen volledig zonder internet door jullie toedoen en het is nog eens een gecontroleerde actie ook. Dan moeten er toch juist mensen standby staan in de wijk waar de werkzaamheden plaatsvinden zodat eventuele storingen snel verholpen worden.

 

Vervelend dat je zonder internet zit, @Be Kuipers! Ik begrijp dat je meteen de link legt met de werkzaamheden. Dit kan, maar het kan ook toeval zijn. Dat durf ik je zo niet te zeggen. Het belangrijkste is dat er een oplossing komt. Van wat ik uit jouw bericht begrijp, is de oplossing onderweg (of heb je deze misschien zelfs al ontvangen). 

Mocht het nou niet lukken met het plaatsen van het nieuwe glasvezelkastje, neem dan gerust opnieuw contact met ons op via 0800 0402. Mijn collega kan je dan stap-voor-stap begeleiden bij de installatie. Indien het samen niet lukt, kan mijn collega ook gelijk een monteur aansturen.

Over je belbundel hoef je je trouwens geen zorgen te maken. Bellen naar 0800 0402 is namelijk gratis. 


Ik zou met 99,9 %  zekerheid durven te zeggen dat het aan de werkzaamheden + de aankondiging dat het glasvezel kastje zou worden vervangen ligt. Het klopt dat je zegt dat het bellen naar jullie nummer gratis is maar alle andere zaken die via internet gaan niet en daar kunnen we tegenwoordig ook niet allemaal meer zonder dus moest er toch echt vanuit de belbundel gestreamd worden en mail verstuurd worden de socials in de gaten houden  etc. Ik heb al een officiële klacht ingediend per post


Oh, je hebt het over de databundel. Dat is iets anders dan de belbundel. Tenzij je Prepaid hebt, dan gaat bellen en dataverbruik allebei van het beltegoed af. Maar bij een abonnement is dit gescheiden.

Ja, ik snap dat het lastig is dat je geen internet kunt gebruiken en dat je daarvoor op een mobiele hotspot bent aangewezen. In een dergelijk geval kan je het beste telefonisch contact opnemen. Mijn collega kan dan kijken of ze jou een noodoplossing kunnen bieden als je een mobiel abonnement van KPN hebt.