Skip to main content
Beantwoord

Sinds 6 februari geen internet en de communicatie hierover is matig

• February 10, 2026
  • 15 reacties
  • 128 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na een update van KPN in de nacht van 5 op 6 februari heeft een aantal huishoudens in Monnickendam, waaronder ik, geen wifi meer.
Op 7/2 is een monteur langsgeweest en die heeft geconstateerd dat er ergens een kabelbeschadiging is
Ik heb een paar keer gebeld maar er is geen enkele update behalve af en toe een blij-makend smsje dat het probleem in ons gebied is opgelost. Hetgeen vervolgens niet het geval is. 
Ik krijg aardige mensen aan de telefoon maar niemand kan een update geven.
Wat kan ik nog meer doen behalve afwachten. Dat je niets hoort vind ik het vervelendste, als iemand zou zeggen het is uiterlijk a.s. zaterdag opgelost dan ben ik al tevreden. 

Beste antwoord door Marian van Wijk

Toch even vermelden dat alles het weer doet, sinds gisteravond de wifi en sinds vanmiddag ook de TV (*daar moest ik eerst de stekkers even uit het stopcontact halen..) Ben blij! De digitenne die ik van de KPN als tussendoortje had ontvangen heb ik alweer retour gestuurd. Dank nogmaals iedereen voor het meedenken etc.

15 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 10, 2026

Begrijpelijk dat je baalt ​@Marian van Wijk. Een beschadigde kabel wordt door kpn gemeld bij de netwerkbeheerder die op zijn beurt in aktie moet komen. Het houdt daar voor kpn min of meer op want zij zijn afhankelijk van die netwerkbeheerder. Belangrijk is om contact te houden met kpn. Helaas kan je meer niet doen. 

Forum|alt.badge.img

Dank je wel Joep, daar was ik ook al bang voor. Ik hou ook contact met KPN, alleen zo jammer dat ze niet meer weten….DAnk voor je reactie. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 11, 2026

Hallo ​@Marian van Wijk ,

De storingsmelder zegt: 

Geen storingen of onderhoud in de buurt

We hebben dit gecheckt voor 1141 TD. Alles zou goed moeten werken.

bron:

https://www.kpn.com/service/storingen?page=1

Ervaar je nog steeds problemen? Dan maar weer contact opnemen met de klantenservice.

Forum|alt.badge.img

Dag storingsmelder, hoe kan het dan zijn dan diverse huishoudens sinds vrijdag 6 februari geen wifi meer hebben en nog steeds niet. Bij mij brandt het wifilampje heel af en toe even zonder onderbreking maar al gauw gaat het weer knipperen. WAt ik ook heb gedaan, geen wifi…hooguit even. Dus dat het systeem zegt dat de storing is verholpen…klopt niet. Geen TV, wel 5 G maar dat is niet de bedoeling van mijn wifi abonnement bij KPN toch?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 11, 2026

Beste ​@Marian van Wijk je hebt een internetabo bij KPN voor een bekabelde internetverbinding op 1 pc.

Je hebt dus géén wifi-abo, 

Als het goed is heb je wel internet, bekabeld, maar geen wifi, dat heeft dan niets met een algemene storing te maken, maar met je thuisnetwerk.

Zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

en

Succes

Forum|alt.badge.img

Beste JanD, ik heb al jaren hetzelfde abonnement en al jaren wifi. Nadat zaterdag de monteur is geweest he bik op zijn advies wel een glasvezelaansluiting aangevraagd.

De storing is opgetreden in de nacht dat KPN een update heeft gedaan tussen 23 u en 7 u, daar kregen wij bericht over. Nadien heeft mijn wifi en die bij mijn buurvrouw en nog een aantal andere huishoudens (heb ik gehoord van de monteur en ook gelezen op facebook) geen wifi. Dus het kan toch bijna niet aan mijn abonnement liggen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 11, 2026

Beste ​@Marian van Wijk heb je wèl internet via een bekabelde verbinding?

Staat de wifi wel aan binnen je modem/router?

Forum|alt.badge.img

Beste JanD,

Aan mijn modem/router is niets veranderd. De oorzaak ligt buiten mijn huis…Zoals bij meerdere huishoudens in Monnickendam. Mijn buurvrouw die ook zonder wifi zit heeft vandaag met haar provider XS4ALL gebeld en ook zij bevestigden dat meerdere mensen in Monnickendam sinds 6 februari geen wifi meer hebben. Niemand kan nog zeggen hoe lang het nog duurt…..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 12, 2026

Goedemorgen ​@Marian van Wijk en bedankt voor jouw bericht :)

Enorm zuur dat je al sinds 6 februari zonder diensten zit, zulke storingen komen altijd ongelegen en duren per definitie te lang en ik begrijp ook het praktische ongemak dat zoiets met zich meebrengt. Ik ben daarom ook meteen even voor je gaan kijken en zie dat er in ieder geval een noodpakket voor je is aangevraagd, heb je deze inmiddels al mogen ontvangen?

Forum|alt.badge.img

Ha Jan, dat krijg ik als het goed is vandaag. 

Fijn dat jullie zo meedenken op het forum. Ik zag net op Facebook (een site voor inwoners uit Monnickendam) dat er nog steeds ook andere mensen zijn zonder wifi. Ja zoals je zegt het is ongemak, geen TV etc. Maar gelukkig heb ik 4/5G dus kan nog communiceren…

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 12, 2026

de vraag is al eerder gesteld heb je wel bekabeld internet 

• February 12, 2026

Allemaal heel vervelend maar toch even een beetje zeuren.
WiFi en de internetverbinding naar buiten zijn 2 verschillende dingen.
Als ik het goed begrijp gaat het hier om kabelprobleem in de straat.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 12, 2026

Ha Jan, dat krijg ik als het goed is vandaag. 

Dat is fijn om te lezen ​@Marian van Wijk, met het noodpakket kun je toch gebruik maken van het internet maar hopelijk weten we dit probleem natuurlijk zo snel mogelijk op te lossen! 

Als ik het goed begrijp gaat het hier om kabelprobleem in de straat.

Dat is helemaal correct! Ik begrijp de vragen die worden gesteld met betrekking tot de bekabelde verbinding (en dat dit allemaal goed is bedoeld) maar het probleem ligt helaas buitenhuis. Ook de televisie doet het niet :( 

Forum|alt.badge.img

Toch even vermelden dat alles het weer doet, sinds gisteravond de wifi en sinds vanmiddag ook de TV (*daar moest ik eerst de stekkers even uit het stopcontact halen..) Ben blij! De digitenne die ik van de KPN als tussendoortje had ontvangen heb ik alweer retour gestuurd. Dank nogmaals iedereen voor het meedenken etc.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 14, 2026

Fijn om te lezen dat alles inmiddels weer werkt ​@Marian van Wijk en top dat je dit hier ook nog eventjes hebt willen delen! Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten! Voor nu in ieder geval een mooi weekend toegewenst 💪🏻