Skip to main content
Vraag

Sinds aansluiten van het abonnement valt de wifi verbinding dagelijks weg

• September 3, 2026
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik heb sinds Zondag 30 augustus een abonnement bij KPN.

Ik heb alles netjes aangesloten zoals het hoort.

Het modem werkt goed alle lampjes branden groen, net zoals de Superwifi punten.

Bekabeld internet werkt ook perfect, en werkt echt 24/7 

Maar toch valt iedere dag mijn wifi vaak al vanaf een uur of half 10 in de ochtend weg, dat duurt meestal tot een uur of 7 in de avond.

Gedurende de avond en nacht is er een sterk wifi signaal, waardoor mijn apparatuur wat van wifi afhankelijk is, perfect werkt

Aan niets is te merken waardoor mijn wifi wegvalt.

Overdag is tv kijken is niet plezierig, omdat dan de afstandsbediening ook niet optimaal werkt, ik moet dan de afstandsbediening tegen de tv ontvanger houden, zodat ik van zender kan veranderen, en wat dan ook weer in de avond goed werkt.

Vaste telefoon werkt gewoon goed.

Ik kan in de router geen abnormale dingen zien.

Toevallig had ik gisteren overdag redelijk goede wifi, viel af en toe een uurtje of 2 weg, maar daarna had ik weer verbinding.

Bij mijn netwerken zie ik mijn netwerk wel, maar ik krijg geen verbinding, althans overdag.

Nog een vreemd verschijnsel is dat mijn Iphone wel af en toe zwak verbinding heeft maar kan geen pagina kan openen, terwijl de Ipad geen verbinding krijgt.

Ik heb geen veranderingen aangebracht in de router, omdat het in de avond en nacht goed werkt.

Hopelijk heeft iemand een idee waar het probleem vanaf komt.

6 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Beste ​@JeVaDe welk merk en type router heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is/zijn de SW#2-wifipunt(en) aangesloten, bekabeld of draadloos?

Heb je de AB al eens opnieuw gekoppeld aan de tv-decoder en je TV-toestel?

Heb je de wifi-instellngen binnen de router wel zoveel mogelijk op AUTO staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2026

Op het ogenblik werkt alles, tot morgenochtend.

Dan werken mijn wifi apparaten niet meer.

Zoals de Ring deurbel en de camera’s de stofzuiger 

IPad’s Hue verlichting .

De KPN apparaten werken nu goed ook de kabelde Super Wifi, zelfs als ik de Super Wifi

draadloos maak werken ze ook. Afstandsbediening werkt weer en ik kan dus weer zappen. 
Het probleem is dat de Wifi wegvalt tussen ongeveer 10 in de ochtend en 7 uur s’avonds 

Ik heb dus KPN Box 12b en de tv kastjes 7022.

O ja ik heb àlles kabels vernieuwd.

Dus zonder dat ik wat veranderd komt en gaat wifi.

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • September 3, 2026

In MijnKpn app kun je een Wificheck doen, mischien komt daar iets uit.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Je zou bijna denken dat er overdag een stoorzender aangaat (als je de magnetron aan hebt staan heb je meestal vergelijkbare problemen). Wellicht iets bij de buren, een bedrijf in de buurt?

rvk01
Slimmerik
  • September 4, 2026

Ben je al met een wifi analyzer app aan de gang geweest? Zoals WifiMan of elke andere wifi analyzer?

Dan kun je op de niet probleem momenten kijken wat je signaal is en of er veel buurtzenders zijn. Maak daar dan wat screenshots van. Doe hetzelfde wanneer de problemen beginnen en je zou een verschil moeten kunnen zien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2026

Is allemaal al gedaan. Geen wifi meer dan zie ik alleen de buren. Is er wel wifi dan zie ik veel meer netwerken van de mensen in de buurt.