Skip to main content
Beantwoord

Sinds aantal dagen geen internet meer via TP Link Omada ER7206

• July 28, 2026
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Hi,

Ik gebruik sinds oktober 2025 mijn eigen TPLink ER7206 gateway om via KPN internet te hebben. 2 maanden geleden verhuist en alles opnieuw ingesteld en het werkte prima. Tot afgelopen zaterdag. In de middag gaf mijn iPhone aan dat ik wel Wifi had maar dat er geen internet verbinding was. 

Ik dacht eerst dat het misschien een storing was maar dat was het niet. In de avond heb ik alles gereset en opnieuw ingesteld maar zonder resultaat. Diverse malen met de klantenservice gesproken en die voeren dan tests uit die allen goed zijn maar het resultaat is dat ik geen internet heb. Op zondag heeft een medewerker een ticket aangemaakt om te escaleren naar een andere afdeling. Die zijn er gisteren mee bezig geweest en ik kreeg een melding dat het opgelost was. Maar helaas, geen verbinding. Vanochtend gebeld en het bleek dat de medewerker dezelfde test had uitgevoerd als de eerdere medewerkers (en bedankt 1,5 dag later en dan nog horen dat er niets veranderd is) en dat hij verder geen ondersteuning gaat bieden omdat ik geen Experiabox heb.

in de log bestanden van mijn gateway is te zien dat de gateway wel verbinding maakt met via PPPoe en dat dit succesvol is, dat de authenticatie ook door KPN geaccepteerd wordt maar dat de gateway dan een verzoek tot disconnect krijgt van de peer:

Dit zijn mijn instellingen:

Zoals gezegd: alles werkte vlekkeloos tot afgelopen zaterdagmiddag. glasvezelkastje branden alle lichtjes groen. 

Wat ik zelf heb gedaan:

• gateway en netwerk volledig gereset
  • kabels vervangen
  • meerdere keren alles uitgezet en weer gefaseerd aangezet
  • nieuwe gateway gekocht (om uit te sluiten dat de andere kapot is)

Zijn er nog andere instellingen die ik kan bekijken?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@DanielvdMark, welkom allereerst bij onze community. 

Allereerst ontzettend naar dat dit opeens niet meer werkt. De vraag is of dit aan de verbinding ligt of aan een insteling in de TP-Link. Het makkelijkste is om even de KPN modem aan te sluiten om te kijken of het dan wél werkt. Dan weten we waar we het moeten zoeken. 
Ik heb zelf geen ervaring met de TP-link maar ik heb wel een goede tip. We hebben een topic voor het gebruik van eigen apparatuur, zie hieronder. Hier zijn ervaren gebruikers die meedenken die ook gebruik maken van eigen hardware. Hopelijk heb je hier ook iets aan. 😊

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 3, 2026

Hi ​@DanielvdMark, welkom allereerst bij onze community. 

Allereerst ontzettend naar dat dit opeens niet meer werkt. De vraag is of dit aan de verbinding ligt of aan een insteling in de TP-Link. Het makkelijkste is om even de KPN modem aan te sluiten om te kijken of het dan wél werkt. Dan weten we waar we het moeten zoeken. 
Ik heb zelf geen ervaring met de TP-link maar ik heb wel een goede tip. We hebben een topic voor het gebruik van eigen apparatuur, zie hieronder. Hier zijn ervaren gebruikers die meedenken die ook gebruik maken van eigen hardware. Hopelijk heb je hier ook iets aan. 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

Hi Alex,

Thanks maar het probleem is gelukkig sinds vorige week donderdag verholpen. Het lag aan KPN zelf en niet aan mij.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Aahh, dat is fijn om te lezen! Uit zichzelf weer opgelost? Of toch even contact gehad? Was even benieuwd wat de oorzaak was. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Ik heb meerdere keren contact gehad met de helpdesk van KPN en die legde het probleem bij mij. Uiteindelijk is dit bij KPN geescaleerd naar een technische afdeling en die hebben geconstateerd dat er een kruising was (de helpdesk zag een experiabox op mijn lijn en negeerde (of in ieder geval trok niet de juiste conclusie) mijn antwoord dat die er niet was waardoor het uiteindelijk best lang geduurd heeft voordat ik weer internet had.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Exoot dit probleem, dank voor de terugkoppeling.