Skip to main content

Toen wij in april gingen verhuizen hadden ze het net aangelegd in de nieuwe straat. "Binnenkort" word het aangesloten in uw woning hoor ik ze nog zeggen.

Nu is het een kastje-muur discussie geworden tussen KPN, KPN-netwerk en de aannemer.

Het draadje ligt er, maar aangezien iedereen hier een betonnen plaat heefr voor de voordeur kunnen ze deze niet doorleggen tot de meterkast. Ze krijgen van de woningbouw geen toestemming om een kabelgoot te plaatsen.

Contact opgenomen met KPN, deze gaf aan dat ik KPN-netwerk moest contacten en KPN-netwerk heeft het bericht doorgestuurd naar de aannemer.

Aannemer neemt geen contact meer op nadat ze ons eerst hadden verteld dat ze "niks voor ons kunnen betekenen".

Een oplossing aangeboden. Aangezien onze berging aan de straatkant staat en grenst aan de meterkast aangeboden om dan de kabel via de binnenzijde van de berging te plaatsen. Geen antwoord terug.

Vervolgens weer contact opgenomen met KPN-netwerk. Deze konden niks voor me betekenen. Na antwoord van mij geen reactie meer. Vervolgens contact opgenomen met KPN, die vertelde mij dat ze niks voor me kunnen betekenen en dat ik een klacht moet indienen bij KPN-netwerk.

Klacht ingediend bij KPN-netwerk. Geen reactie meer ontvangen.

KPN is eigenaar van de kabel. Zorg dan ook voor een oplossing aangezien ik hier schijtziek van begin te worden.

Wat een nare situatie zo @Rdg79 😕

Goed dat jullie zelf een mogelijke oplossing hebben gevonden door het via de berging te laten lopen, is de woningbouw daar ook akkoord mee en geldt dit voor álle woningen daar? 

Mochten jullie dit nog niet met de woningbouw besproken hebben, dan wil ik aanraden om dat nu als eerst te doen. Wellicht kan er dan, bij een akkoord van de woningbouw over deze mogelijke oplossing, vanuit de woningbouw druk op de zaak gezet worden om jullie woningen alsnog aangesloten te krijgen!

Beste Maja van KPN,

De afgelopen maanden heb ik al zovaak heen en weer gemaild, gebeld etc etc.

Is het niet de taak van de aannemer om in gesprek te gaan met de woningbouw om te komen tot een oplossing? Het is nu al een heen en weer geregel terwijl dat helemaal niet tot mijn taken behoort. Of krijg ik er ook voor betaald? ;-)

Is het ook niet zo dat KPN eigenaar is van de kabels? Is het dan niet zo dat de eigenaar er druk op moet zetten om niet teveel klanten te verliezen door het gepruts van de aannemer?

Graag uw reactie.

Je frustratie hierover snap ik heel goed @Rdg79, maar zonder actie vanuit jou en/of de woningbouw, ben ik bang dat er niet echt wat zal gebeuren.

Als tijdens het aanlegproces blijkt dat de pandeigenaar geen toestemming geeft om iets aan te leggen, heeft de aanleggende partij zich daar naar te schikken. Ik heb het vermoeden dat de aannemer nu in de systemen heeft staan dat er geen verdere actie ondernomen kan worden, omdat de pandeigenaar geen toestemming geeft. De aannemer en KPN kunnen hoog springen of laag springen maar zonder toestemming van de pandeigenaar kan er verder niks gedaan worden. En zolang er bij de aannemer/KPN niet bekend wordt gemaakt dat er mogelijk een andere oplossing is waardoor er wél toestemming gegeven zal worden, zal dit verder stil komen te liggen.

Via de community zijn we niet heel nauw betrokken bij de aanleg van glasvezel dus via deze weg kan ik niet heel veel voor je betekenen. Wel kan ik je aanraden om contact op te nemen met onze netwerkafdeling. Wellicht kan er vanuit daar nog weer iets in gang worden gezet als je deze mogelijke oplossing deelt! Je kunt de netwerkafdeling bereiken via 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Reageer