Hi,
Wij maken gebruik van KPN glasvezel en hebben een V10 modem.
Even ter context, ik heb geen klachten over de internetsnelheden. Alles werkt uitstekend, zowel bekabeld als via Wifi, en ik behaal mijn gewenste snelheden. Dit is bijna 4 jaar lang ook goed gegaan in mijn nieuwbouwwoning. Maar sinds begin 2024 heb ik te maken met het structureel uitvallen van de internetverbinding. Nu is voor mij de maat vol.
Het uitvallen geldt zowel voor het internet als voor de televisie, zowel via UTP aangesloten apparatuur als via de wifi. Kortom, het complete internet lijkt te stoppen.
Het enige wat helpt is het uit- en aanzetten van de modem. Daarna werkt het weer voor 3 tot 6 dagen, waarna de problemen opnieuw beginnen.
De V10 is door mij naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar de problemen blijven aanhouden.
Om alvast enkele vragen te beantwoorden:
- Het heeft 4 jaar lang zonder problemen gefunctioneerd.
- De snelheid en de connectie/signaalsterkte zijn NIET het probleem.
- Er is een Unify switch aangesloten op de modem met verschillende Unify AP’s. Deze apparaten werken probleemloos zolang de V10 functioneert.
Ik begin te denken dat de modem zijn beste tijd heeft gehad, aangezien deze ook in mijn vorige woning jarenlang prima heeft gewerkt. Ik heb bij de buren geïnformeerd die ook KPN gebruiken, en zij ervaren geen problemen.
Ik zou graag technische ondersteuning of een oplossing ontvangen.
Vriendelijke groet,
Alex