Skip to main content
Vraag

Sinds de aanleg van glasvezel heb ik continu problemen met internet en Wifi

• September 8, 2026
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Beste kpn. 

Al heel wat jaren geen problemen gehad met internet en wifi, maar sinds ik glasvezel heb elke dag het zelfde probleem. Wifi en internet vallen weg of internet is heel traag. Ik werk vanuit huis en dit is mijn grootste probleem. Op verschillende  tijden van de dag even geen internet en/of wifi. Meerdere malen via de app manager gebruikt, ook geen oplossing. Verschillende keren contact gehad met afdeling service. Netwerk na laten kijken,doorgemeten. Er word geen problemen aangetroffen. Alle lampjes blijven groen als dat gebeurd. Ont kastje zwart ook geen problemen aangetroffen. Ondanks dat ik aangeef thuis geen veranderingen zijn geweest, behalve een glasvezel kabel aan laten leggen.   Dan word er ook nog aangegeven dat het bij mij thuis een probleem is.  Ook daar alles na laten kijken, nieuwe kabels cat 6 aangeschaft. Maar het probleem blijft. Met gratie kon ik een nieuwe experiabox v10  krijgen. Met de mededeling dat het probleem waarschijnlijk niet mee opgelost word. Ik denk kan het proberen toch?het oude modem had ik ook al jaren.Maar probleem blijft. I Nu maar verder want bellen en de kpn app manager geeft geen oplossing.. Ik hed echt het gevoel dat ik niet gehoord word.  Jaren klant zonder problemen  na aanleg glasvezel elke dag problemen. Ik krijg ook de melding dat de modem geen verbinding kan maken met de ont.  Voor de zo veelste keer de stekker eruit van beide ont en modem of een reset op de modem. En weer verder maar voor hoe lang. Geen idee.   Mijn inziens crashed de modem steeds omdat hij  niet kan communiceren met het ont kastje. Kan ik geen nieuwe modem krijgen die wel met het ont kastje kan connuniceren. Want volgens mij heb ik te maken met een verouderd systeem die niet goed met het nieuwe glasvezel kan communiceren. En er daardoor uitklapt.

Met vriendelijke groet.

Natasha

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 8, 2026

Hallo ​@N.Malipaard , jammer dat het nog steeds niet goed werkt. De v10 is een modem wat prima geschikt is voor glasvezel. Gebruik je wifiversterkers van kpn of wellicht draadloze verbindingssets?

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

Beste ​@N.Malipaard , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart 

Herstart daarna de router.

De V10 kan perfect overweg met glasvezel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2026

Beste Jan en joep

dit doen we zeker twee x in de week. Daarnaast nog een paar modem reset. En doet alles het weer even. Tot dat we weer een melding krijgen, geen internet verbinding, geen wifi. Of modem kan niet verbinden. Laptop ,televisie gaan haperen. Lopen vast.

Uw collega's hebben dit in de eerdere telefonische contacten ook al aangegeven. Maar dit lost ons probleem ook niet op.

We hadden geen wifi versterkers , hebben we wel geprobeerd op verzoek van collega  waarna een andere collega aangaf dat daar de storingen ook door konden onstaan, en we hebben ze weer weggehaald. Niet meer aangesloten.

We hebben twee tp link 8010p  aangesloten, op verzoek weggehaald. Uitgeprobeerd en Weer terug geplaatst want daar zat het ook niet in. 

Waar het wel in zit weten we niet. We hebben veel geprobeerd op verzoek van uw collega's. En iedereen geeft hetzelfde aan.

Reset de modem haal de stekker van ont kastje er een paar minuten uit. De kpn lijn is goed en we zien niets bij de glasvezel kabel.

Het probleem word ook niet gezien als ik bel naar uw collega,s op het moment dat we het probleem hebben.

Voor verbindingen naar modem nieuwe cat 6 kabels gekocht en alles opnieuw verbonden. Ook dit helpt niet.

Met een reset modem of ont kastje dus een paar minuten stroom eraf helpt niet.

Het probleem komt later weer terug. En dan beginnen we weer opnieuw.

Het probleem ontstaat ook niet op specifieke tijden. Maar random tijden over de dag gezien.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2026

En is er misschien een switch in het netwerk thuis?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2026

Ja die is er

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2026

Kan je me vertellen welk type? En de belangrijkste vraag is dan misschien wel of de switch Igmp snooping ondersteunt!?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2026

De switch was al aanwezig voordat glasvezel er was.  

rvk01
Slimmerik
  • September 9, 2026

We hebben veel geprobeerd op verzoek van uw collega's. En iedereen geeft hetzelfde aan.

Ter info: Je spreekt hier hoofdzakelijk met mede-klanten (het is een klant-helpt-klant community).

Als je router echt verbinding verliest met de ONT (glasvezel kastje) en je dus bedraad rechtstreeks op de router ook geen internet meer hebt, dan moeten ze de ONT nakijken of vervangen. Of het ligt aan de bekabeling buiten. 

Je kunt wachten tot een moderator langskomt om het een en ander te (laten) controleren.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 9, 2026

Dan nog zou ik graag weten of de switch igmp snooping ondersteunt want het kan lang goed gaan zonder maar vroeg of laat krijg je problemen. Igmp snooping zorgt ervoor dat de datapakketjes keurig gestructureerd lopen en er geen opstoppingen ontstaan in de stream. Als dat is uitgesloten dan lijkt mij de volgende stap een monteur. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2026

Dank jullie wel we gaan ernaar kijken

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 11, 2026

Hi ​@N.Malipaard, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen. 

Ik benieuwd hoe het er nu voor staat. Wat de switch betreft, probeer het even een paar uurtjes met de switch geheel losgekoppeld van het netwerk. Dan weten gelijk of dat de oorzaak is. 

Laat je dit nog even weten? Anders kijk ik ook graag mee.