Skip to main content

Sinds de overgang naar glas merkte ik dat mijn 5 G verdwenen, 

Voorheen op Telfort en nu naar overgezet te zijn naar glas merkte ik later dat de 5 G verbinding was verdwenen.

Op het modem ingelogd en 5 G staat aan, uitgezet en weer opnieuw maar geen succes, nu las ik dat dit door een update kan komen.

Maar alles tot spijt ik wil mijn 5 G terug:yum: het draaide zo lekker op alle computers en iPad, graag zie ik hier een oplossing voor komen.  

Update

overzet glas 12-02-2021 

Serienummer ZTEEG8GG7U02033

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.00T03.8V4


Hallo @Remrico , welk merk en type modem heb je en heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven>

Dat je over bent gegaan naar een glasverbinding heeft totaal niets niet met de WiFi 5.0-band te maken.

 


Dank voor je reactie,

Experia V10 met een Genexis GMC-TK01-P2110-EU-1

de monteur heeft met een paperclip (zitten te wroeten) het modem gereset om de update van Telfort naar KPN te bewerkstelligen.

Wat mij wel nu opvalt dat het oranje lampje van de wan/lan aansluiting in het modem naar het glas blijft branden in plaats dat ze alle twee groen kleuren / knipperen.

Verwachte snelheid: 50 Mbit/s 5 Mbit/s
Gemeten snelheid in: 70 Mbit/s 60 Mbit/s

tot zover

 


Hallo @Remrico , je zou de Genexis ook eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen.


De Genexis van de spanning gehad, maar de situatie is spijtig genoeg het zelfde gebleven:rage:


Hallo @Remrico heb je nog andere wifi-versterkers aan de modem gekoppeld?

En als je inlogt in je modem staat dan de 2.4-band aan en de 5.0-band uit?

 

 


Wifi / geavanceerd configuratie / Radio aan :hushed:  heb voor de zoveelste x op toepassen geklikt, instellingen opgeslagen geeft hij steeds aan.

Voordeel ik “HEB” nog internet :thinking: maar het zou toch niet kunnen dat dit zo kan gebeuren, er hangt ook niks meer achter dan vorige week, waarbij het wel goed was.

Voor mij en mede lezers nu een extra uitdaging………:thinking: …………techniek zal ons toch niet de baas worden?

 


vergeten te antwoorden…...Yep de 2.4 - band staat aan en de 5 heb ik diverse keren aan en uit gezet.


Het vreemde is als ik gast wifi aanzet dat deze wel werkt en krijg ik H369AXXXXXX_guest


Probleem opgelost.

SIDD naam aangepast H369AXXXXXX - 5Ghz achter de SIDD gezet

Had ik eerst ook al zodat ik kon zien welke hij op pakte, nu na de vermoedelijke update was de extensie verdwenen achter de 5 Ghz SIDD

Dank voor het meedenken en zo leren wij allemaal weer wat


Slotje