Skip to main content

Sinds een jaar heb ik veel problemen ondervonden met het internet. Service lampje gaat dan rood branden en krijg hem niet meer gereset. Ik vermoed dat er bij het plaatsen van een glasvezel kastje van de Delta een schroef door een kabel zit van de kpn. Helaas wil niemand hier naar kijken.  

 

Ik krijg nu een nieuwe experia box maar ik verwacht eigenlijk dat dit niet gaat helpen. Ik overweeg nu na 10 jaar een andere provider te nemen. 
 

Het ironische is nog wel dat ik overweeg om naar de Delta te gaan die waarschijnlijk de veroorzaker is. 
 

Gr M. Rhali

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @M. Rhali ,

Ik vermoed dat er bij het plaatsen van een glasvezel kastje van de Delta een schroef door een kabel zit van de kpn. Helaas wil niemand hier naar kijken.  

 

Alleen er naar kijken, gaat sowieso niet helpen. Begin eens met die schroef losdraaien….🤣

Maar serieus: Je kunt bij KPN om een monteur vragen. Het risico dat je loopt zijn kosten als de oorzaak toch bij jou ligt. 
 

https://www.kpn.com/w3/show/id=663384/webid=26098/mode=incontext/langid=43/incontexttime=2022-01-27T11%3A28%3A00


Hoi @M. Rhali 

Welkom op het forum van KPN.

Heel vervelend, dat het service lampje (op het modem) regelmatig op rood springt, dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling dat mag duidelijk zijn.

Als er daadwerkelijk een schroef door de glasvezelkabel van KPN was geschroefd, dan had je gelijk al geen internetverbinding meer gehad, want dan was het glasvezel in de kabel compleet kapot geweest door de schroef.
Dus ik ben er zeker van dat er niet per ongeluk een schroef in de kabel is gedraaid, maar dat het probleem volledig ergens anders aan ligt, bijvoorbeeld in de wijkcentrale van KPN.

Ik adviseer je daarom om telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel op 1200.
Spreek dan nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker.
In sommige gevallen krijg je eerst een sms toegestuurd, en wordt de verbinding verbroken, bel gewoon opnieuw en je wordt dan wel doorverbonden met een medewerker.

De storingsdienst is bereikbaar: 24 uur per dag en 7 dagen per week

Een medewerker van de storingsdienst (technische dienst) kan dan een lijnmeting doen vanuit de wijkcentrale tot in het modem van KPN, ook van de afgelopen dagen en zelfs weken.
Daaruit komt dan vanzelf naar voren, wat er eventueel aan de hand is, en kan er in samenspraak met jouw een monteur ingepland gaan worden (mocht dit nodig zijn).
 

 

 

 


Hallo en welkom hier @M. Rhali, zeer regelmatig een rood servicelampje is natuurlijk niet de bedoeling. Mocht het het zo zijn dat de nieuwe experiabox het probleem niet oplost, is het toch verstandig om nogmaals contact op te nemen via het gratis nummer 0800-0402. Het is wel aan te raden om contact op te nemen op het moment dat het servicelampje dan weer rood brandt. 

Als vervanging van het modem het niet oplost, zal toch eens de gehele verbinding nagekeken moeten worden. 


Helaas na vervangen van de exp. Box. Is het probleem nog niet verholpen. Regelmatig valt het internet nog uit. Weer aangegeven dat er waarschijnlijk een schroef door de kabel zit maar niemand interesseert het wat. Ze hebben op afstand een meting gedaan en zeggen dat er niks mis is met de verbinding. Ik ben echt radeloos aan het worden. 


Balen dat het probleem niet met het omwisselen van de Experiabox is opgelost. Het beste is toch op het moment dat het servicelampje rood is, contact opnemen met de klantenservice. Met een rood servicelamp[je is er namelijk sprake van een storing van het signaal. Als het servicelampje rood is, zal dat ook gezien worden door een medewerker bij een meting op dat moment. 


Reageer