Skip to main content
Beantwoord

Sinds een paar maanden valt de wifi continu compleet weg

• August 18, 2026
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een paar maanden valt continu compleet de wifi weg. Dan stuurt de modem/router niks meer uit ook is het wfiinetwerk dan niet zichtbaar als ik hem zoek via mijn mobiel.

Vaak duurt het 2/3 minuten en dan is de verbinding weer terug heel vervelend.

Gaat hier om een kpn box 12b

Al aantal x de kpn gebelt alleen hun kunnen niks doen zeggen ze omdat op dat moment de verbinding goed is.

Hij lijkt het ook steeds vaker te gaan deen helaas, heel vervelend 🥲

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet Tim

Beste antwoord door TimNieuwegein

Probleem inmiddels opgelost.

Met de klantenservice werd ik niet wijzer hun hadde de lijn door gemeten en rn de wifimanager maar moest gaan volgen. Dit hielp ook allemaal niet. En voor de rest kreeg ik te horen dat ze niks konden doen. Het enige wat ze konde betekenen is een monteur sturen op onze kosten. 

Heb de kpn box 12b. Vervangen door een andere exemplaar niet van kpn . Nu heb ik het uitvallen niet meer gehad. Probleem zat warschijnlijk gewoon in de modem zelf. 

4 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 20, 2026

Goedemorgen ​@TimNieuwegein , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Uitermate vervelend wanneer de wifi niet werkt zoals je dat zou mogen verwachten dus goed dat je aan de spreekwoordelijke bel trekt 💪🏻 Wat ik je in dit geval sowieso wil adviseren, is om de Box 12 eerst eens te resetten; op de achterkant vind je een klein gaatje met daarbij de tekst 'Reset' en die houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood begint te branden. Mocht dat onverhoopt niks helpen, dan wil ik je aanraden om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager. Dit is een online tool die je verder kan helpen om problemen met jouw wifi netwerk op te lossen dus ik ben heel erg benieuwd wat daar precies uitkomt. En weet trouwens dat je voor directe ondersteuning ook altijd zelf een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk, dat schakelt in de regel nog iets vlotter!

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 21, 2026

2 tot 3 minuten wegvallende wifi komt verdacht overeen met hoe lang het duurt voor de experiabox om te herstarten. Experiabox herstart af en toe eens voor het upgraden van firmware. Dit gebeurd meestal in de nacht en eens in de zoveel maanden. Ik neem aan dat je dit echter veel vaker ervaart overdag.

Een andere reden dat het modem zou rebooten als deze het signaal verliest van een koper verbinding, dan herstart deze ook om met het ADSL signaal te syncen. Op glas komt dit eigenlijk niet voor.

Verder kan het nog de experiabox zelf zijn die niet goed meer werkt, het stroomnetwerk, stroomadapter en soms als de processor van de experiabox overbelast wordt met requests. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 22, 2026

Probleem inmiddels opgelost.

Met de klantenservice werd ik niet wijzer hun hadde de lijn door gemeten en rn de wifimanager maar moest gaan volgen. Dit hielp ook allemaal niet. En voor de rest kreeg ik te horen dat ze niks konden doen. Het enige wat ze konde betekenen is een monteur sturen op onze kosten. 

Heb de kpn box 12b. Vervangen door een andere exemplaar niet van kpn . Nu heb ik het uitvallen niet meer gehad. Probleem zat warschijnlijk gewoon in de modem zelf. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 24, 2026

Hoi ​@TimNieuwegein , heel erg fijn om te lezen dat het probleem is opgelost nu je een ander modem hebt aangesloten en ook bedankt dat je dit hier nog eventjes hebt willen laten weten, dat wordt ten zeerste gewaardeerd! 💪🏻