Skip to main content
Antwoord

Sinds een paar weken traag bekabeld internet

• July 10, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

zoals de titel zegt ik heb sinds een paar weken super traag internet, ik gebruik het voornamelijk voor online gamen, maar ik krijg nu amper tot geen verbinding met de game servers. ook het downloaden van games via steam gaat zo erg traag. heb al wat troubleshoots gedaan om te kijken of het aan mijn pc ligt, maar daar is alle mee in orden.

Ik heb een kpn box 12, voor gamen is de pc bekabelt. ik heb een abonnement van 40mbit download en 4mbit upload,  hier onder is de huidige speedtest. en dit is niet al te best 😅

en voor er gezegd word waarom ga niet over op glasvezel, ik zou heel graag willen maar mijn huis kan niet aangesloten worden op het moment.

Beste antwoord door Alex van KPN

Dan moet hier iets anders aan de hand zijn, je hebt zelf alles al gedaan wat je kon doen. 

Naam in dit geval contact met ons op zodat we je lijn kunnen meten om te achterhalen waar dit aan ligt. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hi ​@kaz85, welkom bij onze community. 

Wat balen om te zien dat je internetsnelheid lager is geworden en je niet meer kunt gamen. Ik denk graag mee. 

Ik lees dat dit sinds enkele weken zo is, daarvoor heeft alles wél goed gewerkt? Wat krijg je te zien bij beschikbare snelheid als je je postcode en huisnummer op onze website invult? Haal je deze snelheid ook op andere apparaten?

Wat je in ieder gevalt kunt doen is je modem even stroomloos maken en eventueel resetten. Maak je gebruik van glasvezel? Zou je dan ook heft glasvezelkastje enkele minuten stroomloos willen maken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2025

Hey ​@Alex van KPN,

Hier voor was mijn internet prima, ik was even 2 weken op vakantie en na ik terug was merkte dat de snelheid flink gekelderd was. op al mijn ander apparaten (laptop, desktop pc, playstation 5) is het ook net zo traag.

dit is de maximale snelheid die ik zie met het invullen van mijn postcode en huisnummer.

Ik heb zelf al de modem meerder malen gerest, stroomloos gemaakt, zelfs en facatory reset gedaan, en niks werkt.

Dit is op het moment mijn huidige speedtest!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Dan moet hier iets anders aan de hand zijn, je hebt zelf alles al gedaan wat je kon doen. 

Naam in dit geval contact met ons op zodat we je lijn kunnen meten om te achterhalen waar dit aan ligt. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.Â