Skip to main content

Beste

we een stroomstoring gehad, en daardoor hebben we nu geen internet/tv meer. Het blijkt dat dit komt doordat het glasvezel kastje een verkeerde batch is geweest en er daardoor uit klapt.  Gisteravond is mij verteld dat er donderdagochtend een monteur komt, ik bel net omdat ik de afspraak niet zie staan bij mijnkpn. De medewerker vertelde net dat er een ticktet is aangemaakt, en kan het 3 dagen duren voordat afdeling spoed en herstel contact met me opneemt.

Ik wil hier echter niet op wachten, Ik heb al vrij genomen voor donderdag de monteur afspraak, hoe nu verder

 

Beste.

Wij zijn radeloos en machteloos. Worden van t kastje naar de muur gestuurd. Ben al 2x een dagdeel thuis moeten blijven voor niks. Er wordt alles beloofd maar iedere keer gaat het naar een andere afdeling met een nieuw ticket. Vandaag weer gebeld, en is er een snow ticket aangemaakt. Geen idee hoe lang het gaat duren, dit wist niemand mij te vertellen. Morgen is dag 10 zonder internet en tv. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Internet is er mee gestopt door een korte stroomstoring in huis.. sindsdien lijkt het wel alsof er niks meer klopt van onze verbinding. Niemand lijkt echt iets te kunnen doen. Er wordt gezegd spoed en herstel neemt contact op, maar heb nog niemand gesproken. Zelf 7 dagen geleden een klacht ingediend en ook daar niks van gehoord

 Er moet toch iemand zijn die ons kan helpen..…

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Zeker! Die heb ik zelf in moeten plannen. Wel bijzonder na een week geen internet is de conclusie van spoed en herstel dat er een monteur moet komen... Dit hadden we zelf ook al bedacht vorige week 

Hopelijk kan de monteur de storing morgen dan alsnog voor je verhelpen @inge123456, ik hoop het uiteraard van harte! Laat je ons weten hoe het is afgelopen?

Helaas... Vandaag dag 13 zonder internet en tv. Er is gisteren weer een monteur geweest, niemand weet waarom

 Het blijkt dat wij achter de schermen zijn afgemeld, systeem wat erachter zit kan ons niet meer vinden, vandaar dat er geen data op de kabel zit zoals de monteur zei. Klantenservice ziet ons wel, we betalen ook gewoon 🙂 alleen zijn we afgesloten en niemand kan ons blijkbaar meer aanzetten. In mijn. Kpn app komt er ook steeds een melding iedere dag opnieuw

De datum van bestelling wijzigt dus iedere dag, de aansluit datum maandag 13 juni is de datum van 13-6-22 toen we voor de eerste keer glasvezel kregen

 We moeten nog steeds gebeld worden door spoed en herstel, vrijdag zijn we gebeld en die heeft een monteur ingepland maar dat had geen nut aangezien het niet bij ons in huis fout zit maar in de systemen erachter

 Ondertussen zijn we er moe van... 

 


@Ik_Combineer is hier echt niks aan te doen dit is te zot voor woorden


Ik denk eventjes mee:

Kort samengevat:

  • ONT-kastje was stuk, omdat het zo'n kastje uit verkeerde batch was.
  • KPN-Monteur laten komen ging stroef, waarna een externe installateur een ONT heeft opgehangen.
  • De codes van het kastje moeten aan KPN worden doorgegeven.

En volgens mij gaat het daar fout omdat een installateur van KPN deze activatiecodes via een speciale weg makkelijk kan doorgeven, maar klanten zelf lastiger. Is het zo?
Dan is het puur KPN die even die ONT aanmeldt voor het aanmelding bij de POP.

Als die stap van de externe installateur niet genomen was, was het sneller gegaan vermoed ik. Maar ik kan mij indenken dat je uiteindelijk ten einde raad bent en dus dan maar zelf actie onderneemt.

Ik hoop dat Inge en het gezin snel weer op internet zitten, en dat KPN een leermomentje heeft in zulke situaties. Maar volgens mij zou je via 0800-0402 dit ook moeten kunnen activeren?


Bijna goed. Her kastje wat een externe partij erop heeft gezet is er alweer af en er is een nieuw Nokia kastje opgezet door een kpn monteur. 

En de klantenservice bellen hebben we al heel vaak gedaan, her probleem zit erin dat we weinig tot niet worden terug gebeld door de afdeling spoed en herstel. 1x is mijn man gebeld en toen is er gisteren nogmaals een monteur gestuurd om een kastje te plaatsen. maar dit stond er al op, dus geen idee wat dit monteur kwam doen ook deze monteur kon ons niet vinden in zijn systeem. Zodra we dan dr klantenservice bellen kunnen zij ons wel zien in hun systeem, maar.blijkbsar zit er nog een systeem achter en daar zitten wij niet in. 


Maar als een KPN-monteur een nieuwe Nokia erop zet, dan moet die telefonisch/via een app dat ding activeren? Hij hoort toch niet weg te gaan als er geen signaal op zit? Of hij moet weten wat er op de centrale speelt.

Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost is, en dat KPN minimaal met een bloemetje o.i.d. komt.


Ja klopt, hij heeft via een app het proberen te activeren maar dat lukte dus niet omdat we niet in hun systeem staan


Maar als een KPN-monteur een nieuwe Nokia erop zet, dan moet die telefonisch/via een app dat ding activeren? Hij hoort toch niet weg te gaan als er geen signaal op zit? Of hij moet weten wat er op de centrale speelt.

Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost is, en dat KPN minimaal met een bloemetje o.i.d. komt.

Dat is helaas utopie. Ik weet niet waar hier het probleem is, alleen als “system says no” doet dan kan je als monteur 100 ONT’s plaatsen maar administratief loopt er iets niet lekker. En uiteraard hebben we IT ervaring voor netwerken maar niet om diep in de systemen van KPN te graven omdat het daar ergens niet lekker loopt. Helaas gaat het hier mega stroef en zal het ergens goed fout lopen. Maar als monteur kunnen we dan niks anders dan een ticket naar de afdeling die dit oplossen aanmaken. 


En dat is ook precies wat alle 2 de monteurs vertelde idd. olang t systeem erachter in de software het niet doet dan werkt het niet. Het is erg zuur voor ons. En het lijkt een software probleem te zijn en niet in de bekabeling.. maar goed wanneer t opgelost wordt is een raadsel aangezien we nu al bijna 2 weken zonder internet en tv zitten 


Het heeft maar liefst 24 dagen geduurd.. 24 lange dagen,  heel veel telefoontjes naar de klantenservice. 4x thuis moeten blijven voor een monteur, van het kastje naar de muur worden gestuurd. Maar daar was dinsdag ineens marco van de escalatie dienst. Het was een helse klus. Maar sinds gisteren hebben we weer internet!


Het heeft maar liefst 24 dagen geduurd.. 24 lange dagen,  heel veel telefoontjes naar de klantenservice. 4x thuis moeten blijven voor een monteur, van het kastje naar de muur worden gestuurd. Maar daar was dinsdag ineens marco van de escalatie dienst. Het was een helse klus. Maar sinds gisteren hebben we weer internet!

Hoi @inge123456, dat zijn ongetwijfeld 24 lange dagen geweest 😞 Storingen zijn nooit leuk, komen nooit gelegen en duren ook altijd te lang. Desondanks ben ik blij voor jou dat alles inmiddels wel weer werkt zoals je zou mogen verwachten. Heeft Marco van escalaties nog verteld wat er precies aan de hand was en waarom dit zo lang heeft geduurd?


en dat KPN een leermomentje heeft in zulke situaties. Maar volgens mij zou je via 0800-0402 dit ook moeten kunnen activeren?

Dat zou héél fijn zijn. Ik heb meegemaakt dat mijn eerste ONT een knippered “Connection” lampje gaf en ik blijkbaar helemaal geen glasvezel had volgens de backoffice. De eerstelijns helpdesk kon er verder niks mee, dus thuisgebleven voor een KPN monteur die bevestigde dat het inderdaad om administratie ging. Hij heeft een nieuw (tweede) kastje opgehangen, aangemeld en werkend achtergelaten. Maar een dag later kreeg ik per post een derde kastje. Waarna het ding dat de monteur werkend had achtergelaten het al na drie dagen niet meer deed. En vooral: de eerstelijns helpdesk snapte weer niks van mijn vraag over dat activeren. (Ook niet na overleg met anderen. Ikzelf wist niet of ik dat derde kastje botweg kon proberen, maar ik sprak wel mijn vermoeden uit dat het tweede kastje dat er al hing niet meer aangemeld was, want het “Connection” lampje knipperde weer, net zoals bij het eerste kastje.)

Ik snap echt niet dat een eerstelijns helpdesk (met achtervang) al niet eens weet wat het betekent als het “Connection” lampje knippert. Of niet weet dat die ONTs aangemeld moeten worden. (En de expert die zou terugbellen moet dat ook nog steeds doen.)