Skip to main content
Beantwoord

Sinds enkele dagen hoge latency op zolder met Superwifi 2

• September 16, 2025
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Hi, sinds 14-9-2025 is er op zolder ineens veel last van een hoge latency tijdens het gamen en is het internet een stuk minder goed. Dit geldt voor wifi en bekabeld. Bij installatie van modem 2 Superwifi punten geplaatst op aangegeven plek door monteur. Eentje buiten de modem kast en eentje op de eerste etage. Deze ook een geprobeerd op zolder (dan werdt het alleen maar slechter). 200Mbit abbonement dus dit hoort meer dan voldoende te zijn. (Zie fotos voor de bijhorende speedtests)

Zouden jullie ons hiermee verder kunnen helpen?

Speed Test Begane grond

Speed Test Zolder (Wifi)

Speed Test Zolder (Bekabeld)

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Giovanni Knoops, welkom op de KPN Community. Goed dat je jouw vraag hier stelt, de community denkt namelijk graag met je mee.

Ik kan me goed voorstellen dat een hoge latency vervelend is tijdens het gamen. Ik zie dat je vooral bij de upload last hebt van een hoge latency.

Ik denk dat de afstand tussen de SuperWifi beneden en boven misschien wel te groot is, waardoor je zo'n verschil hebt. Kan je die afstand misschien verkleinen?

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Hi ​@Giovanni Knoops, welkom op de KPN Community. Goed dat je jouw vraag hier stelt, de community denkt namelijk graag met je mee.

Ik kan me goed voorstellen dat een hoge latency vervelend is tijdens het gamen. Ik zie dat je vooral bij de upload last hebt van een hoge latency.

Ik denk dat de afstand tussen de SuperWifi beneden en boven misschien wel te groot is, waardoor je zo'n verschil hebt. Kan je die afstand misschien verkleinen?