Skip to main content

Goedeavond word er een beetje moedeloos van. Sinds ongeveer een half jaar hebben we last dat of de TV stilstaat of internet en Wifi weg valt, zelfs ook beide tegelijk. Zelfs soms onze vaste telefoon lijn wegvalt en weer moet bellen of de modem resetten om de om weer telefoon te hebben. Zijn al 2 monteurs geweest die niks kunnen vinden als alleen de experiabox van V12 naar V10 te vervangen en de andere monteur alles weer naar V12 heeft terug gezet. Sinds jaren hebben we een V12 met wifi uitgeschakeld omdat achter de experiabox V12 een  Asus router RT-AX92U het wifi signaal verzorgt met twee extra ASUS ZenWiFi AX Mini (XD4). Ging altijd perfect tot in eens paar maanden geleden de ellende begon.

Iemand een idee?

Henk

Hoi @Vliegendemug .  Ik heb nog geen idee.  Valt letterlijk het signaal weg? Of gaat het mis nadat het signaal al bij jou binnen is?

 


Zie soms dat de modem zich reset ..rood lampje brand dan. merken het door dat de TV stilstaat...dan op de iPad pagina’s niet laden en heel vaak de telefoon uitvalt, geen kiestoon. kijk je op de modem knippert het phone lampje groen of soms helemaal uit. Dit gebeurd trouwens heel vaak, gewoon geen telefoon.


Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  Mag ik vervolgens je lijn doormeten? Ik wil even kijken of de onderbrekingen in ons domein zitten.

 


21:50 plots TV - Telefonie (vaste lijn) en Internet uitgevallen. Na Experia box uit en aan gezet alles weer terug


Ik zie nu een betaalde monteur staan. Klopt dat?  Wanneer komt die? 

(dit zou niet de voorkeursroute moeten zijn trouwens, je kunt dat beter door mij laten plannen )


Erwin klopt zeker niet enige wat ik gedaan heb is gisteren rond 22:00 gebeld dat weer de TV-Telefoon (vaste lijn) en Internet er uit lag. De beste man zou een ticket maken om vandaag gebeld te worden door een expert. Zeker geen betaalde Monteur.

Hoop jij een en ander kan regelen, word hier echt niet goed van.

Vast bedankt Henk


Er is alsnog een monteur geweest .  Heeft die het probleem kunnen oplossen?  Als ik nu kijk is het geen betaalde maar een service monteur geworden.

(geen zorg, als er toch kosten gerekend worden, crediteer ik die. maar zover komt het niet )


Hij is geweest ja..hij heeft buiten de woning ergens een printplaat vervangen en de account opnieuw opgezet...Tot nu toe als alleen vanmiddag moest ik even de modem aan en uit zetten omdat de tv-ontvangers raar deden en nu werkt het weer ..vinger gekruist.

had met de monteur erover misschien  een Fritz box gebruiken geen verkeerde keuze zou zijn


Helaas, had goede hoop dat eindelijk het probleem was opgelost. Tot vanmorgen, mijn vrouw de TV  aan zette. Geen verbinding,  via mijn iMac inloggen op de experiabox, geen connectie.  Vergeten de telefoon te controleren, heb de experiabox uit en weer aangezet. Geen TV tot ik ook. de ontvanger uit en weer aan heb gezet. Never ending story


Dus je lijn is weer instabiel, kan ik die conclusie trekken?

Zo ja,  dan kun je het beste weer bellen met 0800 0402 om een nieuwe monteur te laten komen


Helaas wel, vreemde was dat de groene lampjes op de experia box gewoon branden als zijnde alles normaal was.

Zal vandaag KPN weer bellen.

Bedankt Erwin


Gisteren wederom contact gehad met KPN via speciaal nummer. Wederom wordt geadviseerd om de Asus router er tussen uit te halen en zo gedaan. Gelijk stort mijn hele wifi weg, mijn Somfy Alarm tp link staat vlak naast de Experia Bov V12 en krijg de melding* Breng de link  naar de wifi*. Staat er nog geen 20cm vandaan??!! Ook de boven verdiepingen heb slechte wifi. Vandaar ik toen over ben gestapt naar een Asus modem achter de router met twee Asus zen Wifi boxen.

Kijken of  de tv-Telefoon en Wifi.blijft werken!


Denk TV-Telefoon en internet nu redelijk stabiel zijn ….tot nu toe geen verbrekingen. Alleen een slechte wifi bereik. Kan ik mijn twee Asus zenWifi ax mini xd4 boxjes aansluiten op de Experia V12?Heb geen zin om 2x superwifi punten te kopen , om zo het wifi netwerk te versterken.  In oktober hebben we nieuwe tv ontvangers gekregen, omdat we ons contract voor 2 haar hebben verlengt. Misschien is toeval, maar toen begon de problemen met verbrekingen.

 

Fijne avond

Henk


Denk eindelijk we de oplossing hebben gevonden!

probleem werd veroorzaakt door de Devolo’s DVS650, welk gebruikt werd om signaal naar de slaapkamer te brengen. Met de oude ontvangers werkte dat prima, met de nieuwe DIW7022 gaf dat problemen. Enkel had dat TV beeld soms even stil stond, heb zoals ik op dit forum heb gelezen de ontvanger op unicast gezet. Hoop dit de oplossing is.

Alle bedankt!