Skip to main content

@Bart van KPN Zelfde hier, sinds gisteren aangesloten op KPN internet. Box 12 router, Hardware versie 1.0 en en software versie SGEJ1000060E. De discussie gaat over versienummer V12.C.23.04.38 neem aan dat ik die na de update moet zien, raar want ander soort nummer.

Heb een aantal zaken die toegankelijk via internet moeten zijn en een DNS Server maar kan router LAN IP niet aanpassen zoals ik mijn netwerk ingericht had. Ik gebruik de router alleen bedraad met eigen AP’s voor de WiFi dus geen van de zaken waar de nieuwe software versie een issue mee heeft. Hoopte dat ik vannacht de update zou krijgen maar helaas nog niet.

Helpt een factory reset of kunnen jullie helpen?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

Probeer het eens met deze link, @MrBlack214:

https://forum.kpn.com/topic/show?tid=609610

Het zou dan 15.06 moeten worden...moet je al wel overgezet zijn naar de nieuwe software.


@Ratonesque Maar dat was toch juist mijn punt, hoe kom ik van SGEJ1000060E af? Of mis ik iets? In de oude software zit geen update knop.


@Ratonesque Maar dat was toch juist mijn punt, hoe kom ik van SGEJ1000060E af? Of mis ik iets? In de oude software zit geen update knop.

Gewoon afwachten. Ooit word de update ook bij u uitgerold. Er is op dit moment geen manier om dat per direct te doen.


Ik heb net mijn router een factory reset gegeven, heb gelezen dat dat kan helpen. Ondertussen zit ik met een netwerk over twee verschillende subnets, kan ik niet bij mijn bestanden, contacten en afspraken. Ben nu wachtwoorden weer in plain text aan het uitwisselen. Is wel een beetje raar om de LAN IP vast te zetten en levert een hoop gedoe op.

Ondertussen is het verbouwen van mijn netwerk naar een ander subnet een boel werk waar ik niet op gerekend had. Ik wil het ook liever niet als er blijkbaar al een fix voor is die blijkbaar ieder moment kan binnenkomen.


Het is al vele jaren een bekend fenomeen bij KPN dat het subnet niet aangepast kan worden. Op sommige Experiaboxen is/was het wel mogelijk. Maar er zijn diverse voorgaande modellen waarop het ook niet mogelijk was om het subnet aan te passen.


Tsja, mischien voor bestaande klanten wel, maar die hebben dan hun netwerk al zo ingericht. Voor al mijn voorgaande modems was het gewoon mogelijk.  Anyway laten we het oplossings gericht houden. 


Reageer