Skip to main content
Beantwoord

Sinds glasvezel is aangesloten werken de LAN porten op de Experia Box V10a niet meer

• January 26, 2026
  • 9 reacties
  • 66 keer bekeken

Een paar dagen geleden werd glasvezel bij ons aangesloten. Wifi doet het maar de LAN poorten op de Experia Box V10A werken niet meer. Mijn TV was bekabeld verbonden met de Experia Box maar omdat dit niet meer werkte heb ik de tv maar op “Wifi” gezet. Dat werkt wel goed/ stabiel, maar ik zou de tv toch liever bekabeld gebruiken. Of is dat niet nodig? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Pelikanos, wat een rare situatie dat de LAn-poorten van het modem niet meer werkten na het aansluiten van glasvezel. De kabel die binnenkomt, glasvezel of koper, heeft geen invloed op die poorten. Het klinkt als een toevallige samenloop, maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk!

De modemreset die Joep noemde was ook het eerste waar ik aan dacht, die had je al geprobeerd begrijp ik maar helaas zonder verbetering dus. Contact met de helpdesk is een goede volgende stap, dat kan via de manieren die Jan noemt, en via een terugbelafspraak via onze site. Heb je via een van die wegen contact gehad, is daarbij iets gelukt om de poorten weer aan de praat te krijgen?

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2026

Dat klinkt niet goed ​@Pelikanos, heb je het modem al gereset?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ha Joep 1965. Ja dat heb ik gedaan. een “uitvoerige” reset, met cocktailprikker in het gaatje naast de poweraansluiting in de achterkant.

• January 26, 2026

Heb je ook al wat anders geprobeerd dan die tv? Wat als je een pc of laptop bekabeld aansluit? Werkt dat ook niet? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ja heb ik gedaan. Ook de kabel in de overige lan-poorten geprobeerd. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@Pelikanos heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna tevens de modem/router herstart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ja ik heb de glasvezel kast een tijdje van de stroom gehad. De 'gewone' wifi doet het trouwens prima.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@Pelikanos dan even met de KPN helpdesk contact opnemen en simpel zeggen ‘modem defect, geen werkende 3 gele LAN-poorten’  via 0800 0402, Facebook, X, Instagram of de MijnKPN -app.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 28, 2026

Hoi ​@Pelikanos, wat een rare situatie dat de LAn-poorten van het modem niet meer werkten na het aansluiten van glasvezel. De kabel die binnenkomt, glasvezel of koper, heeft geen invloed op die poorten. Het klinkt als een toevallige samenloop, maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk!

De modemreset die Joep noemde was ook het eerste waar ik aan dacht, die had je al geprobeerd begrijp ik maar helaas zonder verbetering dus. Contact met de helpdesk is een goede volgende stap, dat kan via de manieren die Jan noemt, en via een terugbelafspraak via onze site. Heb je via een van die wegen contact gehad, is daarbij iets gelukt om de poorten weer aan de praat te krijgen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Bedankt voor jullie reacties /adviezen. Ik heb ze opgevolgd. Uiteindelijk KPN gebeld. Ik krijg een nieuwe router toegestuurd.