Skip to main content
Antwoord

Sinds glasvezel valt de internetverbinding steeds weg

• September 11, 2025
  • 9 reacties
  • 110 keer bekeken

Sinds ik glasvezel heb valt elke dag met regelmaat internet weg. Ik heb inmiddels van de KPN alle apparatuur (modem, box, kabels) nieuw maar zeer irritant: steeds opnieuw moet resetten.

Internetlampje blijft groen maar ik heb geen internet op mijn laptop en tv/radio valt uit.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@carel brands, welkom allereerst bij onze community en dank alvast aan Joep voor de gestelde vraag. 

Dit lijkt in ieder geval niet alleen aan je wifi te liggen maar aan de verbinding in het algemeen. Mag ik het volgende van je weten zodat ik je zo goed mogelijk kan helpen? 

• Welke apparatuur is inmiddels omgeruild? De V10 modem? Verder nog iets? 
  • Heb je het glasvezelkastje waar de modem op aangesloten is ook een paar minuten stroomloos gemaakt? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen? 
  • Heb je ook een andere kabel geprobeerd tussen de V10 en het glasvezelkastje? 

Ik ben benieuwd naar je antwoorden. 

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 11, 2025

Heb je het dan over wifi of over de bekabelde pc/laptop of allebei? Welk type modem heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Beide 

ik heb 2 pc's 12 laptops en 2 tablets. Alleen de mobile telefoons houden uiteraard verbinding.

TV beeld en geluid vallen weg en bij herstart gaat tv naar eerdere instellingen. Ik heb de box ook al gereset.

Van KPN heb ik alle apparatuur vernieuwd gekregen. 

Modem V10 inmiddels ook al een paar keer gereset, zelf gedaan maar ook door KPN op afstand.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

sorry 2 laptops

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 14, 2025

Hi ​@carel brands, welkom allereerst bij onze community en dank alvast aan Joep voor de gestelde vraag. 

Dit lijkt in ieder geval niet alleen aan je wifi te liggen maar aan de verbinding in het algemeen. Mag ik het volgende van je weten zodat ik je zo goed mogelijk kan helpen? 

• Welke apparatuur is inmiddels omgeruild? De V10 modem? Verder nog iets? 
  • Heb je het glasvezelkastje waar de modem op aangesloten is ook een paar minuten stroomloos gemaakt? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen? 
  • Heb je ook een andere kabel geprobeerd tussen de V10 en het glasvezelkastje? 

Ik ben benieuwd naar je antwoorden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2025

Ik heb alles gedaan wat denkbaar is. Stroom er af. Kabels vervangen. Nieuw modem v10 nieuwe stb box tv terug naar fabrieksinstelling. Op het modem met regelmaat een rood lampje. Als laatste heb ik een dure router aangeschaft en er tussen gezet. Problemen zijn ontstaan na glasvezel. Als het niet verandert moet ik helaas naar een andere provider.

Leen59
Wijsgeer
  • September 14, 2025

Mogelijk heb je een defecte stroomadapter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

nee ook al getest.. ik moet nu even afwachten. het lijkt wat stabieler. sinds 15.00 uu heb ik niet meer hoeven te resetten

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Hopelijk werkt het wel met je andere router, en mogelijk kan die meer informatie verschaffen over de uitval, als die plaatsvindt. Met het belangrijkste is dat je glasvezel-kastje een groen lampje blijft laten zien.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 19, 2025

nee ook al getest.. ik moet nu even afwachten. het lijkt wat stabieler. sinds 15.00 uu heb ik niet meer hoeven te resetten

Hi Carel, we zijn nu een aantal dagen verder en ik ben benieuwd of alles nog steeds goed werkt. Hopelijk is dat zo en dat zou ook zonder een eigen router moeten werken.