Skip to main content

Hallo, 

Ik ben nieuwe klant geworden van KPN.

Ze zijn de glasvezel komen aanleggen.

Ik heb elektriciteit laten aanleggen in de meterkast.

Ik heb een experiabox v12 en 2 super wifi punten. 

 

Qua internet werkt mijn ringbel bijv sneller.

Echter valt dagelijks de gehele wifi weg, van videoland kijken op de tv tot de wifi op de telefoon, playstation etc.

Ik heb zelfs mijn internet abbonment opgehoogd.

Alles gereset, die verbeter wifi stappen doorlopen.

Modem herstart, wifi punten herstart en geüpdatet noem maar op! 

Wifi punten branden groen, modem knippert internet groen.

Niks mag baten! 

Slechte zin krjjg ik ervan en spijt dat ik ben begonnen aan KPN.

Waarom valt een aantal keren per dag de wifi weg? 

Fijn zo onder film kijken, dit kan gewoon niet ongestoord.

Vermoed dat de modem niet goed is aangemeld op het netwerk waardoor de computer waarmee hij moet communiceren in de centrale steeds een signaal aan je modem geeft om zich opnieuw aan te melden. Wat dan dus niet gebeurd. Maar bij elke keer dat hij dit signaal ontvangt vanuit de centrale restart hij uit zich zelf. Dit kan een software matige fout zijn. Probeer je modem eens volledig te resetten. Reset knopje inhouden tot alle lampjes uitgaan. Wacht een kwartiertje tot half uurtje en sluit dan pas weer kabels en apparatuur aan op je modem. Zo heeft die alle tijd om zich goed te installeren zonder invloeden van externe apparatuur. 


Ik ga het proberen John 


Ik heb de reset uitgevoerd en de super wifi punten er tussenuit gelaten. 

Deze weer aansluiten en ook resetten? 

Of beveel je aan deze niet ertussen te zetten?

Wifi is tot nu toe... nog niet uitgevallen @John_92 


Weer is alles uitgevallen @John_92 


Hoi @Mjell en bedankt voor jouw bericht!

Is het alleen de wifi die wegvalt of valt je hele verbinding weg op deze momenten? Kun je eens kijken hoe de lampjes op het modem branden wanneer de boel uitvalt? Wat je ook alvast kunt doen, is het glasvezelkastje eens resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Ik verwacht niet meteen dat het hem daar in zit maar baat het niet dan schaadt het ook niet. De tv ontvanger heb je dus verbonden via de wifi op dit moment, doe ik daar een juiste aanname?


Hallo @JanZ_ ,

Ik heb geen tv ontvanger.

Het modem zijn alle lampjes behalve telefoon op groen.

Die van de wifi knippert

Nu net is weer gehele wifi wegvallen.

Ik heb de superwifis ertussenuit gehaald om ruis te voorkomen.

 


 


 


Helder @Mjell en bedankt voor de toelichting. Voordat we verder gaan; heb je het glasvezelkastje al eens gereset door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken? Heel goed mogelijk dat het euvel daarmee al wordt verholpen. Zo niet, kijken we natuurlijk verder wat er nodig is!


Ik heb alles al eens half uur van de stroom af gehaald.
ik heb nu eens een laptop gehangen aan het modem en ingelogd.

kun je hier iets mee? 

 

 


Ik heb alles al eens half uur van de stroom af gehaald.
ik heb nu eens een laptop gehangen aan het modem en ingelogd.

kun je hier iets mee? 

 

 

Helaas @Mjell , hier heb ik jammer genoeg niks aan maar ik waardeer de moeite die je erin steekt wel heel erg!

Ik ben zelf ook wat metingen uit gaan voeren en zie vanaf hier ook dat de verbinding niet stabiel is. Daarom heb ik nu net een ticket aangemaakt voor onze technische dienst; zij zullen dit verder op gaan pakken en contact met je opnemen. Wacht dat heel eventjes af!


Dankjewel @JanZ_ 


Dankjewel @JanZ_ 

Graag gedaan @Mjell :)
Laat je ons nog even weten wat hier uiteindelijk is uitgekomen? Ben wel benieuwd ook!