Skip to main content

Goedeavond, 

Sinds ik glasvezel heb en een nieuwe abonnement heb genomen is het internet heel matig geworden.

Me WiFi valt soms weg voor 10/20 minuten en daarna doet alles het weer voor een tijdje, en als dit gebeurd is wel alles op het modem groen is en ook op de superwifi kastjes.

Ook in het bekabeld internet zit vaak een hapering, dit merk ik door de lag die ik vaak heb met online games, dat het soms 2/3 seconden vast loopt en het daarna weer soepel loopt.

Ik heb online de WiFi manager en alles al gedaan maar helaas heeft dit niks opgelost.

Hiervoor heb ik nooit problemen gehad met KPN maar nu zit er toch iets niet goed.

@DeadlyMartin ONT als eens uit- en aangezet?

@DeadlyMartin ONT als eens uit- en aangezet?

Ja alles al eens uit en aan gezet zelfs met stekker en al

Toen ik 4 weken geleden glasvezel kreeg had ik dat ook. V10 herstarten bleek niet te helpen, NT herstarten wel. Dat heb ik in een paar dagen tijd een paar keer gedaan en daarna bleef alles stabiel werken. In die tijd heb ik ook een gratis snelheidsverhoging gekregen (100 > 200 Mb/s), wellicht dat daardoor hier en daar wat gereset is en sinds die tijd is alles stabiel. 

Overigens, telkens als het internetsignaal wegviel (bekabeld én Wi-Fi) bleef via de VIP5202 de radio of de tv wel gewoon werken (door een ander VLAN?). 

Als je een V10 of V12 hebt met de nieuwe KPN firmeare, zet dan de ondersteuning van IPv6 eens uit op de V10 / V12, de nieuwe KPN firmware lijkt immers problemen te hebben met IPv6.

Is het issue daarmee "verholpen"?

Als je een V10 of V12 hebt met de nieuwe KPN firmeare, zet dan de ondersteuning van IPv6 eens uit op de V10 / V12, de nieuwe KPN firmware lijkt immers problemen te hebben met IPv6.

@DeadlyMartin  Heb je dit al geprobeerd?  

Net gedaan, dus nu even afwachten om te zien of dit het heeft opgelost

Net gedaan, dus nu even afwachten om te zien of dit het heeft opgelost

Helaas heeft dit niks opgelost ik merk nog altijd veel happeringen vooral met bekabeld, games updaten en al lukt haast niet meer.

Dan zou ik toch even een terugbel afspraak in laten plannen om samen met een collega de lijn door te meten. 

Contact en klantenservice | KPN

Reageer