Skip to main content
Antwoord

Sinds ik ben aangesloten op glasvezel wel wifi op iPad en telefoon maar niet op laptop

• November 10, 2025
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Glasvezel geïnstalleerd, werkt, op iPad en telefoon wel internet maar op laptop wel wifi maar met vermelding: geen internet. Wat doe ik fout?

Beste antwoord door PeterG

Oh. Uit eerdere reacties op het forum af te leiden dacht ik dat de nieuwe wifi namen erin staan. 

Maar dus kennelijk nog de oude.

Dus hier mee zul je er uit komen denk ik.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Mogelijk ondersteunt je laptop geen Wifi6.

Na update naar KPN software staan de modems op Wifi6.

Log in op je modem en zet de wifi op wifi5. 

Ik denk dat je laptop het dan weer doet. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Dank je. Je bedoelt misschien de keuze ipv4 of ipv6 in de modem? Hij staat (nog) op ipv4.

misschien het probleem nog even toelichten: wifi werkt wel, maar op de laptop geeft hij ‘geen internet’ terwijl de wifi het dus wel doet. En dit is sinds de glasvezel is aangesloten.

nog één andere tip?

alvast dank!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Nee. Echt wifi.

Van wifi6 naar wifi5 veranderen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jan312. Welkom op de community! Fijn dat glasvezel al werkt en dat je op je iPad en telefoon wél internet hebt. Als alleen de laptop geen verbinding met internet krijgt terwijl de wifi wel wordt herkend, kan dat inderdaad te maken hebben met de wifi-instellingen van het modem, zoals PeterG hierboven al aangeeft. Heb je inmiddels al ingelogd op de ExperiaBox en wifi op wifi5 gezet? 

Laat je weten of het probleem verdwijnt als je de wifi tijdelijk op WiFi 5 zet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Check, Wi-Fi 5 en 6 worden niet genoemd in de wifi Instellingen.

ergens vond ik dit op internet: wijzig bij 2,4 GHz ax in b g n en bij 5 GHz in a n ac. Pas het wifi wachtwoord aan, klik op apply, wijzig het wachtwoord weer terug. Dit alles vanaf een bekabelde laptop. Is dat de bedoeling?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Oh. Uit eerdere reacties op het forum af te leiden dacht ik dat de nieuwe wifi namen erin staan. 

Maar dus kennelijk nog de oude.

Dus hier mee zul je er uit komen denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

2,4 GHz 802.11b+g+n en 5 GHz 802.11a+n+AC deze settings toegepast en inmiddels werkt alles. Hartelijk dank!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te lezen dat het inmiddels allemaal werkt! Bedankt dat je even laat weten welke instellingen de oplossing waren, daar hebben andere gebruikers met een soortgelijk probleem zeker ook wat aan. En natuurlijk ook dank aan PeterG voor het geven van de juiste tip!