Skip to main content

Sinds 2 maanden ben ik overgestapt van kpn 100 naar kpn+ 1 gb. Nu moet ik zo’n 5-6 x per week de wifi verbeteraar gebruiken omdat de wifi wegvalt. Ik heb glasvezel tot in de meterkast en daar ook de modem staan, vanuit daar WiFi naar de tv etc. Ik heb 3 super WiFi punten door het huis staan. Waarschijnlijk werkt de hele santenkraam bekabeld prima, maar de glasvezel monteurs vonden dit de beste oplossing, want anders ‘zou de kabel midden in de woonkamer de vloer uit komen’. Dus een kabel door de woonkamer leggen om het probleem op te lossen, zie ik niet zitten. Het zou toch ook moeten werken via alleen WiFi… 

Toen ik nog op de ‘gewone’ kpn zat, had ik wel eens dat de tv moeilijk deed met foutcodes, maar nu met kpn+ lijkt het verergerd met dus totaal geen WiFi als gevolg. 

Hoi @Fero80 . Erg jammer dat de zaak niet stabiel is.

Hier op kantoor zijn we allemaal groot fan van kabels.  Ik geloof dat de meeste monteurs dat ook zijn.  

Nu ken ik jouw situatie niet in detail maar ik begrijp dat je zelf ook geen praktisch bezwaar tegen een kabel hebt? We kunnen nu twee kanten op:

Proberen om de wifi stabiel te krijgen (wat in de meeste gevallen ook moet lukken). of ons focussen op alsnog een kabel leggen.   Waar zit je zelf aan te denken?


Uiteraard zou een kabel de beste oplossing zijn, maar om nu een kabel langs m’n meubels enz te leggen, wordt ik ook niet enthousiast van… ik heb geen idee wat nu nog haalbaar is…


Wat wifi betreft hebben we een schat aan informatie.  In onze kennisbank voor tot in detail uitgelegd hoe je het meeste uit draadloos internet kunt halen:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Mocht je hier ergens vastlopen, laat het mij weten. Dan zoek we samen verder.