Skip to main content

Ik heb sinds kort glasvezel thuis. Zo blij ik was dat ik het eindelijk heb, zo teleurgesteld als een kind dat ik geen snelheid heb.

In de brief stond netjes dat ik een 1Gbit snelheid zou krijgen, maar helaas.
Of ik heb iets verkeerd gedaan, maar ik heb precies alles aangesloten zoals in de handleiding stond.
Wel vergeet KPN in de handleiding te melden dat de modem even opnieuw opgestart moet worden om de glasvezel te activeren. Afijn, alles is aangesloten, alle knopjes branden op het glasvezelkastje. Maaaarr, de snelheid is met ongeveer 50% gestegen ipv 1000%. Ik had 100Mbit (+/-90 in de praktijk), nu 142 Mbit na de snelheidsmeting van nPerf. Volgens mij hoor ik nu 1Gbit te hebben (+/- 900 Mbit in de praktijk)
Doe ik iets verkeerd? Of is de 1Gbit een lokkertje om glasvezel te nemen?
Moet KPN nog een knopje omzetten? Of moet ik een duurder abonnement nemen?
Als ik de internet snelheid wil aanpassen, dan kan dat niet, dan krijg ik de volgende opmerking:
Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen.

Geen idee hoe, wat of waar ik die lopende bestelling volledig moet activeren…
mvg Rob

Ben je een nieuwe klant of een bestaande klant die de snelheid aangepast heeft naar boven @Rob84 ???

Indien nieuwe klant, heb je van KPN wel een mail en/of SMS gehad dat je verbinding gereed is voor gebruik?

Indien bestaande klant, heb je van KPN bericht gehad dat de aanpassing voltooid is en je van de nieuwe snelheid gebruik kunt maken.

E.e.a is nog niet afgerond gezien het feit dat er nog een lopende bestelling is en KPN kan maar 1 order tegelijk aan.

Meet je wèl bekabeld met 1 pc rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Je moet ongeveer 930/930Mbits kunnen halen, bekabeld gemeten op 1 pc.

 


Hi @Rob84, ik denk ook graag mee. 

Als ik het goed begrijp ben je onlangs overgestapt naar glasvezel. Aan de de melding die je ziet lijkt het erop dat de order nog niet voltooid is. Meet je dit overigens wel met een laptop of pc die met een netwerkkabel op de modem is aangesloten?

Ik adviseer je in dit geval om ook even met ons te bellen zodat een collega specifiek mee kan kijken en waar nodig de nodige acties ondernemen. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Ik heb niet bekabeld getest. Dit staat niet omschreven in het stappenplan. Misschien een idee? Maar bekabeld of niet, de wifi zou naar horen zeggen ook een stuk hoger in snelheid moeten zijn neem ik aan. Wie zit er tegenwoordig nou nog bekabeld in huis? Gamers en it’ers waarschijnlijk, maar dan houdt het wel echt op denk ik…


Het gaat er niet om wie wel of niet bekabeld werkt.

Het gaat er om dat een snelheids test altijd bekabeld dient te gebeuren op 1 pc rechtstreeks aan de modem voor een objectief resultaat @Rob84 


Dan ga ik dat eerdaags even testen


Had hem bekabeld getest en nog steeds niet de snelheid die ik moest hebben.
Ik had contact opgenomen met het 0800 nr. Volgens de helpdesk stond alles goed in mijn systeem.
Ze konden zien dat ik glasvezel verbinding had en dat alles naar behoren werkte. 
Maaaaarrr….het is nu opgelost. Er is een gratis monteur langs geweest vandaag
De oplossing was eigenlijk zo simpel dat ik me er eigenlijk voor schaam dat hier een monteur voor moest komen 😳
De gewone kabel zat nog in de modem en die moest er dus uit (Dit staat overigens niet in de doe-het-zelf omschrijving) Nu draait ie 100% op de glasvezel verbinding.


Reageer